Čtvercová konstrukce záložního padáku umožňuje rychlé otevření, nižší opadání a výrazně rychlejší zánik kyvů po jeho otevření. Materiál na vrchlík je od francouzského výrobce Porcher Sport. Tato konstrukce byla na podzim 2017 úspěšně certifikována ve variantě RSQ 120 u Air Turquoise podle EN normy.

1,3 kg u základního modelu RSQ 100

 

– to je výsledek moderní čtvercové konstrukce, precizního zpracování a špičkových materiálů.

Dva hlavní faktory výkonnosti záložního padáku jsou rychlost opadání (vertikální rychlost) a stabilita v kyvu. Oba tyto faktory se dají významně ovlivnit vhodnou konstrukcí vrchlíku. Konstruktéři záložních padáků dlouhá léta ladí své výrobky a snaží se tyto parametry vyvážit s požadavky na co nejmenší váhu, cenu a sbalený objem záložek.
Když zůstaneme u konstrukcí záložáků, které se nedají řídit a hlavními parametry při výběru jsou u nich nízká váha, malý sbalený objem a rozumná cena, dostaneme se ke, v poslední době pro paragliding objevené, čtvercové (nebo též křížové) konstrukci vrchlíků záložních padáků.
Díky většímu součiniteli odporu čtverce oproti kruhu je při stejném plošném zatížení opadání pomalejší. Otvory v rozích vrchlíku “uniká” vzduch jehož proudění pomáhá stabilizovat letící/padající soustavu proti nežádoucímu kývání/houpání. I na záložním padáku s teoreticky přijatelnou vertikální rychlostí může být přistání tvrdé, pokud proběhne v nešťastné fázi kyvu pilota pod vrchlíkem. Z tohoto hlediska hrají křížové konstrukce padáků jednoznačně prim.
Rychlost otevření záložního padáku, parametr, na který se mnozí piloti ptají, není bohužel dostatečně exaktně uchopitelný pro přesné a nezávislé testování. Proto se ve výčtu vlastností záložních padáků neuvádí v číslech, ale jen jako více méně subjektivní porovnání pozorování konkurenčních konstrukcí. Ve světě se čtvercové záložky už nějakou dobu používají a testují a ukázalo se, že, v porovnání se standardními kruhovými, se otevírají o něco rychleji. Pomáhá tomu, s největší pravděpodobností, nepravidelnost tvaru pro skládání při balení. Mají jednoduše více záhybů látky, které se mohou začít plnit vzduchem – podobně, jako třeba u tzv. dvouplášťových  kruhových padáků.
Postup při balení čtvercového padáku je téměř stejný jako u kulatého a zkušený balič si ho osvojí během krátkého tréninku. Není tedy ani důvod k obavám, že  bychom nenašli někoho, kdo nám padák přebalí.

Rozměry a technické informace

El Speedo RESCUE SYSTEM RSQ 100 RSQ 110 RSQ 120 RSQ 180 RSQ 220 RSQ 290
Max. zatížení dle EN (kg) 120
Max. zatížení (kg) 100 110 140 180 220 290
Max. opadání (m/s) 5,5 5,5 4,93*/5,5 5,5 5,5 5,5
Plocha (m²) 23 26 33 40 50 60
Váha záložního padáku (kg) 1,3 1,6 1,79 2,3 2,8 3,1
Materiál vrchlíku Porcher marine 9081 Porcher marine 9081 Porcher marine 9081 Porcher marine 9081 Porcher marine 9081 Porcher marine 9081
Materiál šňůr Liros RL Safety Line Dyneema 1.3 Liros RL Safety Line Dyneema 1.3 Liros RL Safety Line Dyneema 1.3 Liros RL Safety Line Dyneema 1.3 Liros RL Safety Line Dyneema 1.3 Liros RL Safety Line Dyneema 1.3
Certifikace Firemní Firemní EN 12491 Firemní Firemní Firemní
Cena 12490 Kč 12990 Kč 13990 Kč 16990 Kč 19990 Kč 24490 Kč

* RSQ 120 je certifikován pro zatížení 120 kg, ale podle našich zkušeností může být použit i pro zatížení 140 Kg. Opadání bude v takovém případě 5,5 m/s.

Maximální otevírací rychlost je 32 m/s. Doporučený přebalovací a kontropní interval je 6 měsíců. Při stáří 10ti let doporučujeme výměnu za nový záložní padák.

Model záložního padáku El Speedo RSQ 120 je název pro český trh, certifikován byl pod označením SQ-33.

Nakupujte za ABSOLVENTSKÉ CENY

Všem absolventům našich tréninkových programů poskytujeme

slevu 10%.

Informujte se v El Speedo kanceláři na tel. +420 777 311 661

Máte dotaz?

Zrovna někde lítáme, ale pokud nám chcete zanechat vzkaz, napište nám! :)

0

Začněte psát a klikněte Enter