Na PARASEMU jsme vám představili naši novou sedačku pro XC létání a ptali jste se na změny. Stejně tak se ptají i zahraniční piloti a tak by bylo asi dobré to trochu shrnout.
A možná by bylo dobré na začátek říct, co zůstává stejné nebo z čeho jsme u CHOGORI ustoupit nechtěli.
- Maximální užitná hodnota – prémiové německé materiály a důkladně promyšlená konstrukce jsou u CHOGORI důvodem vysoké pevnosti při skutečně nízké váze.
- Skutečně pohodlný posed je v CHOGORI prioritách stále nad dosažením extrémně nízké váhy.
- Úložný prostor musí být přizpůsobený jak běžnému létání, tak pro expediční účely.
A co je tedy nového?
- Připravili jsme dvě verze – CHOGORI XC 2017 a CHOGORI ULTRINO 2017, které se neliší ve velikosti zadní kapsy, ale výhradně jen gramáží použitých materiálů a v posedové desce. Verze XC má posedovou desku a verze ULTRINO je bez desky.
- Posedová deska u verze XC je nově vyráběna z profilovaného karbonu – tato varianta je skutečným „Mercedesem“ mezi posedovými deskami.
- Vypracovali jsme kompletně nové řešení zapínání kokonu a bezpečností přezky.
- Piloti určitě ocení nové odvětrávání zádové části sedačky.
- Obě verze CHOGORI 2017 jsou vybaveny čtyřmi bočními kapsami, spolu s ostatními kapsami to dělá přesně 9 úložných míst.
- Uchycení nášlapné desky v kokonu je nově řešeno přes speciální železné kladky, zvyšuje se tím životnost vnitřní konstrukce kokonu.
- Nový lehký uzamykatelný kokpit je nyní pevně integrován do horní části kokonu a je tak velký, že se do něj vejde i zrcadlovka.
- Zádový protektor jsme snížili na 10 cm a prodloužili až pod kontejner záložního padáku.
- Do sedačky jsme zapracovali kapsy a otvory pro URINO trychtýřek a hadičku.
- Kontejner záložního padáku je nově uzavírán kompaktním a hladce fungujícím ZIP systémem.
To je tedy jenom stručný výčet těch nejviditelnějších změn. Každopádně nová CHOGORI 2017 je skutečně nová v mnoha směrech. Věříme, že se bude líbit a poskytne skutečně krásné, zajímavé sportovní létání.
El Speedo team