Děkujeme vám, že jste si vybrali křídlo El Speedo JIMMY 2!
Tento manuál je určen k tomu, aby vám poskytl maximum informací o tomto padákovém kluzáku. Obsahuje informace o konstrukci JIMMY 2, o jeho správném používání a údržbě, aby vám mohl bezpečně a dlouho sloužit. Jsou v něm rovněž obsaženy technická data a plánek systému vývazu. Přejeme vám, abyste na našem padáku strávili mnoho krásných a bezpečných letových hodin.
JIMMY 2 je určen pro piloty, kteří mají nálet přesahující 60 hodin (méně zkušeným pilotům doporučujeme z naší nabídky model FREDDIE 2). Má velmi vytříbenou aerodynamiku a je určen především pro Cross Country létání s vysokou mírou pasivní bezpečnosti. Je certifikován v kategorii EN-B.
JIMMY 2 je obchodní název tohoto padákového kluzáku pro střední a západní Evropu, vlastní certifikace byla prováděna pod názvem Scooter.
Pozor:
Paragliding může být potenciálně nebezpečný! Létejte pouze na vybavení, které odpovídá vašim pilotním schopnostem a v odpovídajících meteorologických podmínkách!
Popruhy
Systém rozložení šňůr na popruzích je A2A’1B3C4. Popruhy jsou vybaveny kladkostrojem speed systému, který zvyšuje rychlostní rozsah PK.
Nastavení speed systému
Před prvním letem přizpůsobte délku speed systému své sedačky křídlu JIMMY 2. Postupujte podle následující instrukce:
Zapněte sedačku na trenažér, přičemž do hlavních karabin vložíte i nosné popruhy vašeho vlastního padáku. Délku je potřeba seřídit tak, aby šňůrka nebyla v základní poloze zcela napnutá a aby se při maximálním sešlápnutí speedu dotkly kladečky speed systému na popruzích PK. Poté je vhodné provést zkušební let s použitím speed systému a po přistání provést drobnou korekci.
JIMMY 2 není vybaven trimy ani jiným dalším nastavitelným, variabilním nebo odnímatelným zařízením.
POZOR:
Neprovádějte na svém JIMMY 2 neautorizované zásahy do jeho konstrukce či geometrie (kromě případného nastavení délky řidiček). Zásah do geometrie křídla může způsobit výrazné zhoršení bezpečnosti!
Denní a předstartovní kontrola
Před prvním startem letového dne proveďte zběžnou kontrolu neporušenosti vrchlíku, šňůr a popruhů a rovněž dotažení karabinek, spojujících šňůry s popruhy.
Před každým startem proveďte důslednou pětibodovou předstartovní kontrolu, a to v pořadí:
Pilot: Tedy pilot je zapnutý v sedačce, s přilbou na hlavě (přezka přilby zapnutá), všechny přezky sedačky jsou zapnuty, záložní padák je v pořádku na svém místě, karabiny jsou zajištěny, speed systém zapnut.
Popruhy a šňůry: Popruhy jsou správně připojeny k sedačce, šňůry vedou vějířovitě k vrchlíku, žádná šňůra nevede pod vrchlík.
Padák: Je připraven ke startu ve tvaru podkovy (střed nejvýš), uši nejsou zamotané, náběžná hrana otevřená.
Počasí: Směr a síla větru odpovídá, v dohledu nejsou nebezpečné jevy (např. bouřka).
Prostor: Před startem je volný, nikdo současně nestartuje pode mnou, vedle mne ani nade mnou. Nikdo nepřistává zpátky na startu.
Pokud stojíte na startu delší dobu, kontrolu posledních dvou bodů znova opakujte.
Start
Pro start s PK Jimmy 2 můžete použít libovolnou techniku jak čelního, tak křížového startu, na kterou jste zvyklí. Pro start vystačí nevelký tah (či spíše pouhé přizvedávání) popruhů řady A. Používejte pouze první „startovací áčka“, bez plovoucích karabinek „baby A“. Jakmile vrchlík vystoupí nad hlavu, buďte připraveni přibrzdit případný předstřel.
Pilotáž
Jimmy 2 se vyznačuje dlouhým rozsahem řízení s progresivně rostoucí silou v řidičkách, díky čemuž je jeho ovládání jednoduché a příjemné. I při použití speed systému zůstává poměrně stabilní a odolný vůči zaklopení.
Volba letového režimu
Letový režim si můžete vybrat podle aktuální situace ve vzduchu, pomocí symetrického přibrzdění či použití speed systému. Pokud poletíte trimovou rychlostí (obě řidičky povoleny, či jen velmi lehce „na cit v prstech“ přibrzděny) budete se nacházet v režimu maximální klouzavosti. Pokud symetricky přibrzdíte asi o 25 cm, budete se nacházet v režimu minimálního opadání (tento režim zvolte při svahování či točení stoupavého proudu). Pokud potřebujete zrychlit, použijte speed systém.
Použití speed systému
Jimmy 2 dosahuje největší rychlosti, pokud sešlápnete hrazdu speed systému (a samozřejmě nebrzdíte). Speed systém použijte, pokud se nacházíte v klesavém proudu, letíte proti větru či při delším přeletu. V běžných situacích stačí použít cca 50% speed systému (tzv. první hrazda), při plném sešlápnutí speedu Jimmy 2 zrychlí na rychlost 51 – 52 km/h.
Pamatujte, že každé křídlo je při použití speed systému méně stabilní (více náchylné k čelnímu či asymetrickému zaklopení). Nedoporučujeme proto šlapat „plnou“ v menší výšce, než 100 m nad terénem. Rovněž v turbulentních podmínkách či létání podél svahu buďte se speedem spíše zdrženliví. Pokud dojde k zaklopení, hrazdu speedu neprodleně uvolněte!
Zatáčení
Pokud potřebujete zatáčet například v termice na malém poloměru, ale současně s co nejmenším opadáním, Jimmy 2 vám to velmi ochotně umožní – při nástupu do zatáčky použijte co nejvíce náklonu v sedačce a o zlomek sekundy později přitáhněte na té samé straně řidičku. Jakmile se váš Jimmy začíná „zakusovat“ do zatáčky, plynule přitáhněte o kousek i řidičku na vnější straně. Tím udržíte malý poloměr zatáčky, avšak nedovolíte mu roztáčet se příliš rychle a s velkým opadáním. Pokud je stoupavý proud silný, ale úzký, můžete zatáčku utáhnout prostým povolením této vnější řidičky.
Pokud potřebujete zatočit velmi rychle, můžete si pomoct rozhoupnutím křídla tak, že nejprve na moment přitáhnete řidičku na opačné straně, kdy současně s jejím uvolněním se razantně nakloníte v sedačce do strany zatáčky a plynule, ale rozhodně zde stáhnete řidičku až na 100% rozsahu. Tuto řidičku je však potřeba nejpozději po uplynutí jedné sekundy začít plynule povolovat.
Rozsah chodu řidiček u Jimmyho 2 je cca 60 cm. Pokud se začnou na křídle odtrhávat proudnice a blížíte se bodu přetažení, Jimmy 2 varuje výrazným nárůstem síly v řízení.
Let v turbulentním prostředí
Pokud se ocitnete v turbulentním prostředí, můžete si pomoct symetrickým přibrzděním křídla asi o 15 cm. Tím zvýšíte úhel náběhu a tudíž i rezervu do okamžiku zaklopení náběžné hrany. Lepší je však používat aktivní pilotáž, která je na Jimmym 2 poměrně jednoduchá – pokud řidičky tvrdnou, je třeba je povolit, pokud naopak měknou tak naopak přitáhnout a udržovat v nich stálý tah asi 1 – 2 kg. V případě razantního předstřelu použijte zásadu „krátkého dynamického NE“, tedy v momentu kdy křídlo skáče dopředu, razantně přibrzděte obě strany až o 50 cm, avšak okamžitě poté řidičky plynule uvolněte.
Nemalý význam má i pozice pilota v sedačce. Nenechávejte sebou „zametat“ ale snažte se stále držet ve svislé poloze, zabraňujíc tak křídlu v bočním kývání. Pokud se však přesto rozkývete víc než je vám příjemné, zpevněte tělo v sedačce a přibrzděte obě strany o cca 20 cm. Jimmy 2 se v takovém případě velmi rychle uklidní. Jak bylo výše uvedeno, rozsah řízení je u Jimmyho 2 okolo 60 cm. Pro jeho řízení však v naprosté většině stačí zásahy okolo 30 – 40 cm. Plný rozsah použijte jen při závěrečném brždění na přistání.
Ještě bychom rádi připomněli že pokud jde o létání v turbulencích, nejlepším řešením je prevence – vybírejte si podmínky, které odpovídají vašim schopnostem a nelétejte do potenciálně turbulentních míst.
Vyklesávací a únikové figury
Uši, uši v kombinaci se speedem, velké uši
Zaklopení uší je na Jimmym 2 velmi jednoduché. Řidičky držte v rukou, uchopte šňůry od „baby A“ karabinek za šití palci dolů a symetricky je stáhněte. Pro obnovení původního režimu je většinou stačí pouze vypustit. Pokud se vracejí pomalu (může k tomu dojít zejména na málo zatíženém křídle) stačí pumpnout za řidičky.
Uši se dají kombinovat i s použitím speed systému (velmi účinná figura pro únik například zpod rostoucího mraku). Použití speedu současně s ušima zvýší nejen opadání, ale i dopřednou rychlost, přičemž mírná ztráta stability na speedu je vyrovnána jejím nárůstem na uších. Pokud se pro tuto figuru rozhodnete, připravte si na nohy hrazdu speed systému, zaklopte uši a plynule stlačte speed (vždy v tomto pořadí!). Když se rozhodnete tento režim ukončit, stačí vypustit „baby A“ z rukou a následně rychle pustit speed. Skokový nárůst úhlu náběhu se v drtivé většině případů postará o spontánní regeneraci vrchlíku. Pokud se tak během několika sekund nestane, můžete si opět pomoci pumpnutím za řidičky.
Většího opadání docílíte zaklapnutím velkých uší. Zde je dobré mít rukavice. Je totiž zapotřebí tahat přímo za šňůry, a to poměrně razantně. Uchopte symetricky po obou stranách dvě vnější šňůry z řady A (tedy „baby A“ a sousední šňůru), aby volné zůstaly pouze po jedné šňůře na obou stranách křídla. Šňůry berte opět palcem dolů, aby se lépe „lámaly“ a neklouzaly v rukou. Je zapotřebí chytit je co nejvýše, kam až dokážete dosáhnout. Nyní šňůry „zlomte“ směrem ven od středu padáku a poté jednu stranu po druhé stáhněte razantně dolů. Důležité je stáhnout nejdříve jednu stranu a o zlomek sekundy později druhou. Při symetrickém stažení hrozí, že si „vyrobíte“ symetrické zaklopení. To sice není problém z hlediska bezpečnosti letu (Jimmy 2 se velmi rychle spontánně regeneruje), ale hrozí že dynamicky se vracející náběžná hrana škubne za šňůry tak silně, že vám pořeže ruce i přes rukavice. Naproti tomu příliš dlouhá prodleva vede k tomu, že křídlo začne zatáčet na zaklopenou stranu a váš vstup do velkých uší tak proběhne s nepříjemným zahoupáním. Velké uši se dají rovněž kombinovat se speedem, postup je stejný jako u „malých“ uší. Režim velkých uší ukončíte jednoduše tím, že je prostě vypustíte z rukou. Pokud uši zůstanou „viset“, můžete si opět pomoct zapumpováním, ovšem pozor! U velkých uší opět nejdříve pumpnout za jednu stranu a pak teprve za druhou. Profil se totiž nachází na vysokém úhlu náběhu a symetrické přibrždění by mohlo vést k pádu do deep stallu. (Mnemotechnická pomůcka: Malé uši – symetricky tam, symetricky ven. Velké uši – nesymetricky tam, nesymetricky ven.)
Provádět spirálu na uších (silným náklonem v sedačce) je sice možné, avšak není to doporučovaný vyklesávací režim. Ne snad proto, že by to bylo nějak nebezpečné, nýbrž z důvodu vysokého zatížení hlavních nosných šňůr a z toho vyplývající možnosti jejich deformace (protažení).
B-stall
B-stall je vyklesávací figura, dříve poměrně oblíbená, dnes se místo ní mnohem častěji používá kombinace uší a speedu (v B-stallu klesáte sice poměrně rychle, ale stále na jednom místě, zatímco při použití uší a speedu máte i poměrně vysokou dopřednou rychlost, takže „z problému“ odlétáte). Přesto existuje situace, kdy je B-stall zcela na místě – např. situace, kdy jste vtahováni do základny mraku a víte, že je vás v podobné situaci více. Pak je výhodou B-stallu právě nulová dopředná rychlost, čímž se minimalizuje nebezpečí vzájemné srážky.
Provedení B-stallu na PK Jimmy 2 je velice jednoduché. Řidičky stále držíte v rukou, načež uchopíte popruhy řady B a rozhodně, avšak plynule (ne škubnutím) je stáhnete asi o 25 – 30 cm. Náhlého pocitu pádu po zádech se nijak nebojte, Jimmy 2 se vám velice rychle ustabilizuje přímo nad hlavou. Protože je Jimmy 2 poměrně štíhlý, doporučujeme provádět nástup do B-stallu s vizuální kontrolou vrchlíku. Při příliš hlubokém stažení B popruhů se totiž může začít vrchlík ohýbat (tzv. „harmonikovat“, což je situace, kdy nejčastěji střed zůstává vzadu a uši se lámou dopředu). Tato situace není ničím nebezpečná, nebylo by však bezpečné v tuto chvíli B-stall vypustit. Pokud se tak děje, stačí B popruhy plynule o několik cm povolit (ovšem stále v režimu B-stallu). Jimmy 2 se pak prakticky okamžitě narovná. Opadání v B-stallu dosahuje běžně hodnot okolo 8-10 m/s.
Vypouštění B-stallu je rovněž zcela bezproblémové. Stačí B popruhy prostě vypustit z rukou. Jimmy 2 zcela spontánně obnoví normální dopředný let, pouze s určitým předstřelem, který není nikterak nepříjemný a není třeba (a ani žádoucí) jej jakkoli brzdit.
Jimmy 2 nemá za normálních okolností tendenci zůstávat v deep-stallu. Může se tak stát např. v případě, kdy je mokrý, nemá v pořádku geometrii, při pomalém vypouštění B-stallu nebo je podvážený (a zejména při kombinaci těchto faktorů). V takovém případě doporučujeme pomoci mu v regeneraci krátkým, ale důrazným potlačením A popruhů směrem kupředu.
Spirála
Plynulým stahováním řidičky na jedné straně a náklonem v sedačce a postupným utahováním zatáčky je možno jednoduše uvést Jimmyho 2 do spirály.Opadání v „klasické“ spirále bývá okolo 15 m/s. Při větším stažení řidičky můžete Jimmyho uvést do ostré spirály s opadáním přes 20 m/s nebo do SAT-u, kdy osa otáčení prochází mezi pilotem a vrchlíkem. Zatímco SAT nepředstavuje žádné větší nebezpečí – stačí řidičku pomalu a opatrně vypouštět – s ostrou spirálou je to poněkud horší. Přetížení totiž může přesáhnout 4G a to spolu s velmi rychlou rotací může pilotovi způsobit ztrátu orientace až ztrátu vědomí – a to vše v režimu velmi rychlého opadání.
Zatímco pro výstup z běžné spirály stačí plynule pomalu vzpouštět řidičku na vnitřní straně zatáčky, ostrá spirála může být autostabilní a Jimmy 2 v ní může pokračovat, ačkoli je řidička na vnitřní straně zcela vypuštěna. V takovém případě doporučujeme stáhnout opět řidičku na vnitřní straně, avšak tentokrát již jen na cca polovinu původního stažení ve spirále a poté krátce přibrzdit řidičku na vnější straně. Toto přibrzdění proveďte s citem – příliš dynamické či hluboké stažení řidičky by mohlo vést k velmi dynamickému výstupu ze spirály a v extrémním případě i k pádu pilota do vrchlíku. Jakmile se rotace začne zpomalovat, vnější řidičku opět vypusťte a vnitřní ještě okamžik podržte, aby se přebytečná energie ze spirály spotřebovala v zatáčce. Teprve pak i tuto řidičku plynule vypouštějte. Pokud spirálu ještě dokonale neovládáte, doporučujeme její cvičení provádět ze začátku na bezpečnostním kurzu pod dohledem instruktora a nad jezerem.
Přistání
Za normálních podmínek nepříliš silného větru doporučujeme na přistání začít plynule brzdit ve výšce 1-2 m nad zemí, tak aby byl vrchlík naplno zabrzděn v momentu, kdy se vaše nohy nacházejí přibližně 30–50 cm nad zemí. Takto ideálně snížíte jak dopřednou rychlost, tak opadání na minimum a přistání bude velmi měkké.
Za silného větru přistávejte zásadně přímo proti větru. Doporučujeme v posledních 2-3 m nad zemí chytit do ruko (palci dolů) zadní C popruhy a pokud je to zapotřebí, MÍRNĚ přibrzdit jejich lehkým odtlačením do stran. V okamžiku dosednutí na zem (ne dříve!) pak tyto razantně strhnout, čímž dojde k okamžitému vylití vrchlíku a PK vás pak nebude tahat po zemi. „Rušení“ křídla za řidičky nemusí být, vzhledem k velké regenerační schopnosti Jimmyho 2, dostatečně rychlé.
Snažte se, aby vám po přistání křídlo nepadalo na náběžnou hranu. Náběžná hrana tím zbytečně trpí a navíc při rychlém pádu nafouknutého vrchlíku na náběžnou hranu může uvnitř vrchlíku vzniknout dynamická tlaková vlna, která může pothat žebra.
Kolapsy vrchlíku
Symetrické a asymetrické čelní zaklopení
Jimmy 2 se po symetrickém čelním zaklopení regeneruje zcela sám. Pokud to stihnete včas (tedy v okamžiku, kdy se teprve deformuje), můžete mu pomoci k rychlejší regeneraci krátkým dynamickým trhnutím za řidičky, které je však potřeba okamžitě vypustit (krátké dynamické NE). Jakmile se vrchlík regeneruje, je naopak zapotřebí jej vůbec nebrzdit a dovolit mu mírný předstřel, aby opět zrychlil na letovou rychlost.
Pokud dojde k asymetrickému zaklopení, je potřeba pomocí náklonu na „zdravou stranu a citlivého přibrzdění této strany stabilizovat směr a nenechat se roztočit. Při brzdění zdravé strany však pamatujte na to, že vrchlík se v tomto režimu nalézá na větším úhlu náběhu a brzdit je tudíž třeba citlivě, aby zde nedošlo k odtržení proudnic. Rychlost regenerace můžete zvýšit zapumpováním řidičkou na zaklopené straně, není to však nezbytně nutné.
Pokud dojde k zaklopení nízko nad zemí, nejlepším řešením je okamžité ryché přibrždění a opětné vypuštění obou řidiček (krátké dynamické NE). Pokud je zaklopení symetrické, napomůže to regeneraci, pokud symetrické, pak „zdravá“ strana se tím přibrzdí a nepředstřelí, zatímco zaklopené to pomůže urychlit regeneraci.
Pokud dojde k zaklopení na speedu, je potřeba jej co nejrychleji pustit, a v případě asymetrického zaklopení udržet směr letu náklonem a mírně řidičkou.
Full-stall a Deep-stall
Full-stall je figura, kterou si můžete „vyrobit“ pouze hrubě necitlivou pilotáží, Jimmy 2 má totiž poměrně velký rozsah řízení a před utržením proudnic varuje výrazně narůstající silou v řízení. Pro návrat do normálního letového režimu stačí plynule vypustit obě řidičky. Následovat však bude předstřel vrchlíku, který však většinou není třeba brzdit. Pouze v ojedinělých případech (v závislosti na momentu vypuštění full-stallu) může být poměrně masivní. Předstřel brzděte teprve tehdy, kdy vidíte vrchlík doslova „před sebou“, a i to jen krátkým impulsem za řidičky (potřeba je pouze zastavit předstřel, nikoli brzdit křídlo).
Jak již bylo napsáno výše, Jimmy 2 netrpí nijak výraznou tendencí padat do deep-stallu. Pokud si jej však nějak dokážete „vyrobit“ (např. příliš hrubou pilotáží mokrého křídla, třeba v dešti pod mrakem), normální režim letu obnovíte krátkým, ale razantním potlačením A popruhů směrem vpřed. Druhým řešením může být pumpnutí za řidičky, přesto však dopručujeme první možnost, protože křídlo obnoví let s menším předstřelem a následným kýváním.
Asymetrické přebrzdění, vývrtka
Do těchto nechtěných letových režimů se můžete s největší pravděpodobností dostat, pokud letíte malou rychlostí (tedy na silně přibrzděném křídle) a rozhodnete se rychle zatočit, nebo při zbytečně velkém brzdění při točení v termice. První fází je asymetrické přetažení. Pokud se vám to stane, varováním je „ucuknutí“ ucha na zabržděné straně dozadu. Řešním je okamžité povolení obou řidiček. Jimmy 2 se vzpamatuje velmi rychle a s lehkým zahoupáním obnoví normální let. Pokud však na toto varování nezareagujete dostatečně rychle, spadnete do vývrtky (slangově nazývané „negativka“). I v tomto případě je řešením vypuštění řidiček. V tomto případě však buďte připraveni na následný dynamický (a často nesymetrický) předstřel, který může vést i k částečnému zaklopení náběžné hrany s následujícím nepříjemným houpáním.
Autorotační režim, kravata
Tato situace může nastat po masivním asymetrickém zaklopení na speedu, na které pilot nijak nereaguje nebo po zavlečení ucha do šňůr (tzv. kravata). V takové situaci se snažte zastavit rotaci náklonem v sedačce proti směru rotace a brzděním této (vnější) strany. Pokud se to nepodaří a rotace pokračuje či ještě zrychluje, použijte bez váhání záložní padák. Je třeba jej odhodit co největší silou a ve směru rotace.
Pokud je rotace způsobena kravatou, snažte se ji náklonem proti směru rotace a brzděním této strany zastavit, či alespoň zpomalit. Pokud se to nepodaří, použijte záložní padák. Pokud rotaci zastavíte či alespoň zpomalíte na snesitelnou mez, snažte se kravatu „vyškubat“ rázným a dynamickým taháním za stabilo (šňůra, vedoucí na ucho, u PK Jimmy 2 je to krajní vnější šňůra na popruhu C). Pokud jej ovládáte a máte dost výšky, můžete za tímto účelem použít i full-stall.
Technické problémy za letu
Nejdříve zjistěte, co se stalo a zhodnoťte situaci. Pokud došlo jen k odvázání řidičky – žádný problém. Jimmy 2 se dá velmi dobře ovládat náklonem v sedačce a CITLIVÝM taháním za zadní popruhy. Pokud došlo k jinému poškození (např. vinou srážky ve vzduchu), zkuste, jestli je PK, byť s určitým omezením, řiditelný. Pokud ano, leťte na přistání. Pokud ne, použijte záložní padák.
Pozor! Figury s přetahováním, zaklopení náběžné hrany na speedu a spirálu necvičte sami! Pokud je chcete zkoušet, přihlaste se na SIV kurz, kde si je budete moci vyzkoušet nad vodou a pod dozorem zkušeného instruktora!
Balení padáku
Ačkoli je tzv. „listování“ v poslední době v módě, Jimmy 2 jej nevyžaduje. Náběžná hrana je totiž vyztužena strunami, které se za běžných okolností nelámou a pokud by k tomu přece jen došlo, dá se tato struna jednoduše a rychle vyměnit. Snažte se pouze balit vrchlík tak, aby náběžná hrana ležela na sobě a výztuhy se tak mohly vzájemně podepírat.
Pokud jste do vrchlíku nabrali nečistoty, které můžou způsobit jeho odírání (písek, štěrk…) snažte se jej co nejlépe vytřepat, než PK sbalíte. Pokud jste byli zastiženi deštěm a musíte padák balit mokrý, snažte se jej co nejdříve vytáhnout a nechat usušit.
Péče o kluzák
Při nesprávném chování k PK či jeho nesprávné údržbě může rychle dojít k degeneraci materiálů a k rapidnímu zhoršení jeho letových vlastností. Dodržujte následující zásady a Jimmy 2 vám bude dlouho sloužit k plné spokojenosti.
Nenechávejte váš kluzák zbytečně na slunci.
Nevystavujte jej působení chemických látek nebo organických rozpouštědel či jejich výparům.
Nenechávejte jej padat na náběžnou hranu.
Pokud vám Jimmy 2 zmokne, nechte jej vysušit, nikoli však na přímém slunci. Pokud jej namočíte v mořské vodě, nejdříve jej důkladně propláchněte sladkou vodou a pak teprve dejte sušit.
Chraňte jej před ohněm a vysokými teplotami.
Nesnažte se jej za každou cenu balit na co nejmenší rozměr.
Pravidelně kontrolujte vrchlík, šňůry a popruhy. Pokud zjistíte poškození či závadu, kontaktujte nás. Nesnažte se opravovat nic sami, s výjimkou zalepení malých dírek v potahu (samolepícím Skytexem z vnitřní strany vrchlíku) či výměny jednotlivých šňůr.
Pokud zjistíte poškozenou šňůrku, najděte její název v plánku vývazu a objednejte si u nás novou
Skladujte svůj Jimmy 2 v odpovídajících podmínkách, tedy ne v teplotních či vlhkostních extrémech.
Svůj PK neperte. Nepoužívejte žádné chemikálie, rozpouštědla či detergenty. Pokud potřebujete vrchlík očistit, použijte pouze vlhkou hadru či houbu, s použitím trochy jádrového mýdla (které pak je potřeba stejně otřít vlkou hadrou).
Záruka a opravy
Výrobce zaručuje plnou letuschopnost a deklarované letové vlastnosti po dobu dvou let nebo maximálně 200 letových hodin (podle toho, co nastane dříve). Zaručuje také provádění záručních i mimozáručních oprav. Záruka se nevztahuje na poškození PK, které vzniklo vlivem nehody či nedodržením tohoto manuálu, případně neautorizovaným zásahem do konstrukce PK či jeho neodbornou opravou.
Doporučujeme provést první technickou kontrolu do dvou let od zakoupení či 100 nalétaných hodinách a další pak -preventivně- každý rok (přestože PK v dobrém stavu může dostat TP na další dva roky), či po každých dalších nalétaných 100 hodinách.
Jimmy 2 není určen k:
Parašutistickým seskokům
Tandemovým letům
Jinému použití než je paragliding