Česká Liga Beskydy Open 2007

Sobota 19.5.2007

Na meteo stanici Lysá hora si někdo zapnul cirkulárku a na ní měřil rychlost větru. Dole se nehne ani lístek a jejich údaje nárazy 17 metru, no řekněte sami. Že by výškový vítr? Po příjezdu na Javorový se přesvědčujeme  že pofukuje severovýchod do 4 m/s. Vypsaná disciplína se poletí na Stolovou, pak  zpátky na Ostravici kostel a do cíle pod Stolovou.
Do vzduchu se pomalinku dostávají všichni aby zjistili, že základny kumulu se pohybují jen 400 metrů nad kopec. Kdosi později řekl, že natočil až 1600 m.n.m.
Opět nejdále zaletěl Tomáš Svoboda, který skončil na Čeladné.Druhý tento den byl Honza Jílek a třetí Krysta Michal.
Já společně s dalšími šesti piloty sedl na osmém kilometru v údolí přehrady Morávka. Tady jsme došli k venkovní hospůdce, kde zavřeli v pět odpoledne. Tak jedno a dost. Šok pro dehydrované závodníky. Svozu jsme se nemohli dočkat.

Dobojováno!
Na první místě Luděk Procházka, na druhém Honza Jílek a na třetím Volný Miroslav.
Tímto se s Vámi loučím z devátého místa.

Pátek 18.5.2007

Ráno jako malované. Fouká mírný sever, no vypadalo to jako z paraglidingové pohádky „O sedmi kumulech a nekonečném stoupáku “. Tak hurá všichni na Javorový. Teplota kolem osmi stupnů nás přivítala na kopci a urychluje střízlivění některých jedinců. Kamil Konečný obcházel postupně závodníky v restauraci a vyháněl  je ven na brífink. Po krátkém rozhodnutí byla vypsána disciplína 49km přes otočné body Prašivá, přístávačka pod Stolovou horou, zpět Ostravice kostel, znovu na Stolovou a cíl na přistávačce pod Ondřejníkem u hotelu Horizont. Vzhledem k tomu, že základny byly v 1800 metrech  a rozlévaly se do velkých mraků nebylo to nic lehkého. A tak se do cíle nikdo nedostal.Na trasu se vydali jako první Hanka Matyásková s Honzou Jílkem. Hanka později říkala že svahovala na prašivé statečně kolem půl hodiny, aby se zvedla.Zbytek pole stále svahoval a čekal na Javorovém. Postupně se vydávali jednotliví odvážlivci na trať.Většina jich skončila pod Godulou a pár se jich vyzvedalo a pokračovali dál. Mě to povinné přistání čekalo u Frýdlantu nad Ostravicí. Tady jsem na obloze viděl ještě letět Tomáše svobodu, Miroslava Volného a Luďka Procházku. Ti doletěli na Stolovou, kde proti větru, který se stočil na severovýchod postupně dosedali na zem a taky se umístili v tomto pořadí.

Po odevzdání té malé kouzelné krabičky s nadpisem GPS na mě vychází páté místo.

Na večer byl připraven oheň s opékanou klobáskou a masem. Pak se postupně všichni vytratili do restaurace Horizont, protože teplo je teplo a pivo je pivo a čepované.

Pondělí 14.5.2007 až Čtvrtek 17.5.2007

Pro špatnou předpověď, která se vyplnila byly po tyto dny jednotlivé kola postupně zrušeny.Tak jsme se ti, co to měli kousek domů vrátili do práce.Ostatní to přečkali, jak se dalo, třeba návštěvou lanového centra a jinými atrakcemi.

Neděle13. 5. 2007 – první kolo

Když přicházím ráno k chatě Horizont v Kunčicích pod Ondřejníkem tak vidím že se do závodů přihlašují i další závodníci, kteří přijeli až z dalekých Čech o okolí Brna. Krásné a slunečné počasí tady panuje.

Tak se nás tady sešlo celkem 26 závodníků. Hned ráno nás ženou do kopce na Skalku a vypadá to že se poletí. V 12.15 je vypsaná disciplína 39 km přes 3 otočné body na Prašivé, Javorovým,křižovatka v Oldřichovicích a cíl vlakové nádraží ve vesničce Hrádek. Startovní okno bylo stanoveno na 12.30. Na startu foukalo svižně tak starty taky podle toho vypadaly. Informace z Lysé hory-jihozápad nárazy 12 metrů. Postupně jsme do toho naskákali a nabírali výšku. Hned se taktizovalo kdo první to pustí na Prašivou. Tak jsem to nevydržel a s Honzou Jílkem a Tomášem Svobodou se vydáváme na trať jako první. U prvního bodu na prašivé se postupně dolétáváme a dolítají i ostatní tady začneme bojovat s větrem. Tady se urvali Honza Jílek společně s Luďkem Procházkou kteří našli stoupák u přehrady Morávka až do 2400 a to jim už stačilo aby doletěli přes zbývající dva otočné body do cíle. Tak jsem nemeškal a snažil jsem se je dohnat v jiné letové hladině což se mi moc nevyplatilo. Stoupák za Prašivou má takový snos, že při dokluzu na Javorový zjišťuji, že nemám dostatečnou výšku. Javorový nalétávám ze severní strany a co nevidím. Při větru, který se stočil už na čistý Jih startuje někdo na zeleném padáku ze severní sjezdovky. Hodně zajímavé.

Tak vzhledem k malé výšce se snažím opustit rotor za Javorovým a letím na poslední otočák v Oldřichovicích. Raději se ani neotáčím a nedívám se na ten zmiňovaný zelený padák. Tady před křižovatkou přistávám hned vedle Tomáše Svobody, který toto místo nazývá slovy, které se tady opravdu nehodí. Skvěle tady bojuje Hanka Matyásková a zvedá se v oklolí Třince. Pohledem na oblohu se dívám, že ještě tady přilétávají další s výškou megakosmu.

Po odevzdání GPS zjišťuji že nemám protnutou kružnici na Javorovém a tak se umisťuji na 11 místě.

Do cíle dolétá celkem 7 pilotů. Vítězem se stal Honza Jílek,na druhém místě Procházka Luďek a na třetím Bojda Richard.

Na zítra je předpověď špatná, co se týče větru má ještě zesilovat na nějakých 15-20metrů, tak uvidíme jak se s tím větrem poperou organizátoři. V budoucnu určitě najdou prostředky , jak tento vítr zpomalit a otočit. Třeba malá jaderná exploze nad Frýdkem-Místkem by to dokázala. Ale to už tady asi nebudeme.

Patrik

Sobota 12. 5. 2007- začínáme

První kolo české ligy padlo zde, na náš místní terén Beskydy. Od rána funí jak mamutovi ze zadku tak je jasné, že dnešní den vyhlásí jako neletový. Přesto se tady schází piloti od časných ranních hodin. Sešlo se nás tam asi 10 včetně Aleše Řiháka, který se nemohl dočkat a přijel až ze Slovenska.

Ostatní vytušili, že dnešní předpověď větru se asi naplní, když stromy jsou ohnuté do půl pasu. Ostatní přihlášení závodníci taktně vyčkávají doma v peřinách.

A uvidí co udělá předpověď. Po brífinku v 10.30 je rozhodnuto.Kamil Konečný ze svého ředitelského okénka prohlašuje tento den za neletový. Tak se Vám ozvu zase zítra na stejné vlně vážení posluchači a podám Vám další zprávy a fotografie ze závodu.

Patrik

Zanechte komentář

Tato stránka je chráněna pomocí reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.

Máte dotaz?

Zrovna někde lítáme, ale pokud nám chcete zanechat vzkaz, napište nám! :)