Jaká je vybavenost výcvikového střediska?

Na první pohled se to zdá být celkem jasné, paraglidingová škola potřebuje padáky, sedačky, záložní padáky, přilby, vysílačky, auto, ve kterém se to dá převést a je to, ne? A ono ne! Začnu od začátku…

Má škola fyzickou kancelář?

Rozpoznat profesionální výcvikové středisko od více méně náhodně a tím i bohužel často nestabilně působících instruktorů v ČR i v zahraničí ti pomůže jednoduchá informace o fyzické kanceláři školy.

Tedy jestli má škola nějaké pevné místo, kancelář, centrum školy, kde ji opakovaně najdeš, jestli má nějakou osobu, která administruje přihlášky na kurzy, dotazy zájemců i absolventů, která ti je i po kurzu k dispozici při řešení různých legislativních či jiných problémů a praktických potřeb. A nebo to všechno musí řešit sám instruktor v době osobního volna nebo rovnou při výuce jiných pilotů?

Je v tom obrovský rozdíl a stojí za to se na tuto vybavenost výcvikového střediska zaměřit už při výběru místa Základního výcviku. Ne, že by to bez kanceláře nešlo. Ale když to někdo myslí s profesionálním výcvikovým střediskem vážně, tak bez takového prostoru a bez náležitého personálního zajištění se prostě neobejde.

Letové terény

Kdysi to bylo tak nějak jedno, ale dnes je důležité se s majiteli ploch používaných k paraglidingu domlouvat a provoz často organizovat. Do vybavenosti škol tedy patří také zajištěné prostory, ve kterých se taková činnost provádí. Je to drahé a bere to hodně času a energie, ale jestli jde o dlouhodobou tréninkovou stabilitu, tak kdo má vlastní startoviště, ten létá. Kdo ho má pod nosem, létá častěji než ostatní.

Vybavení výukové místnosti

Mít možnost si v klidu sednout k různým tématům do nerušených soukromých prostor, to je prostě nezbytné. Mít tuto možnost přímo u startoviště nebo přistávací plochy, nemuset nikde přejíždět, na chvilku proložit praktický výcvik teoretickým rozborem – to je výrazný benefit. Při výběru tedy hraje roli i blízkost tréninkové lokality, výukových prostor a prostor pro osobní odpočinek každého účastníka. Čím blíže, tím lépe.

A vybavení výukové místnosti – to je neméně důležité. Frontální výuku instruktorů je dobré kombinovat s tématickou diskuzí, videoukázkami v dobře ozvučeném prostoru, velmi hravé a odlehčující je také zapojení augmentované reality.

Absolutní špičkou ve vybavení středisek paraglidingového výcviku je v současné době vybavení pro trénink ve virtuální realitě s náležitými tréninkovými aplikacemi a propracovanou tréninkovou metodou. Výsledky zapojení aplikací ve VR realitě do tréninkového procesu jsou natolik přesvědčivé, že její případná absence už nyní je a i v budoucnu bude pro každé výcvikové středisko slabým místem.

E-výuka

Co všechno se budoucí pilot může dozvědět ještě před kurzem, jak se na něj může připravit, aby efekt investovaných peněz byl co možná největší? Jak zajistit maximální pochopení teoretické přípravy na Základním kurzu? E-výuka, tedy on-line výuka přístupná pro zájemce o trénink, tohle pomáhá velmi efektivně řešit. Když k tomu přidáme ještě on-line testy, díky kterým je instruktor pravidelně informován o úspěšnosti a chybových odpovědích svých žáků v průběhu kurzu, může na to navázat, efekt teoretické výuky se výrazně zvyšuje.

Takže – věnuje se paraglidingová škola tvojí přípravě před kurzem nebo do tebe hodlá nasypat hromady informací za poměrně krátkou dobu a doufat, že těch 20%, které si po dvou týdnech zapamatuješ spolu s darovanou knížkou Paragliding bude stačit pro tvé bezpečné létání po kurzu?

Padákové komplety

Padákový kluzák, sedačka s chráničem, záložní padák, přilba – to je základ. Ale tady je třeba říct, že zbytečně výkonný padákový kluzák je náročnější pro začínajícího pilota a při tréninku moc nepomáhá. U školní sedačky se z pohledu majitele hodnotí její bytelnost, z pohledu žáka pak nízká váha a pohodlí. Záložní padáky by měl být správné velikosti, ale to se těžko požaduje, když člověk právě naskočil do kurzu.

Co je ale dost důležité, jestli má škola dostatek kompletů v různých velikostech – tedy pro různé váhové zatížení a sedačky pro různé typy postav. V naší škole jsme aktuálně na 17ti kompletech a dalších 12 kompletů pro trénink groundhandlingu + test centrum. To jen pro srovnání…

Servis PG vybavení

Na čem jsme za minulý rok velmi zapracovali, to je vybavenost servisního střediska. Poškodit se v průběhu výuky vybavení může, pak se hraje o to, čím takové vybavení nahradit nebo jak rychle zajistit kvalitní opravu. A tak vybavenost náhradními šňůrami, střižnou, šicími stroji s kvalitním personálním zajištěním, laserovou měřící technikou, to a mnoho dalšího dělí servis na alespoň nějaký a nebo dobře vybavený.

A co Pokročilá výuka?

No tak to jsou další vysílačky, vária, dataptojektory, promítací plátna, trenažéry, pro SIV kurzy navíc motorový člun, automatické vesty, stany, spacáky k zapůjčení a taky třeba grilovací set. To všechno je třeba někde skladovat.

Jestli má nějaká část tréninku probíhat v zahraničí, tak taky vícemístné auto na vývozy je prakticky nutností.

Takže když to shrnu – na celkovou vybavenost střediska paraglidingového výcviku se dá pohlížet jako na známku toho, co takové středisko umí, na co je připraveno, jak se svým klientů chce skutečně věnovat a jak to se svou činností vlastně myslí.

Samozřejmě každá škola létání se nachází v různém stádiu možného rozvoje, ale na druhou stranu – investice do přípravy a kvalitní vybavení dělí školy paraglidingu na profesionální střediska výcviku a “obchodníky s větrem”.

Zanechte komentář

Tato stránka je chráněna pomocí reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.

Máte dotaz?

Zrovna někde lítáme, ale pokud nám chcete zanechat vzkaz, napište nám! :)

0

Začněte psát a klikněte Enter