0,84 kg – to je váha nového záložního padáku El Speedo RSQ Ultrino

Čtvercová konstrukce záložního padáku umožňuje rychlé otevření, nižší opadání a výrazně rychlejší zánik kyvů po jeho otevření. Proto bychom vám chtěli představit naší novou modelovou řadu El Speedo záložních padáku RSQ. Při výrobě jsou použity vysoce kvalitní materiály a díky tomu se na skvělé vlastnosti váže také nízká váha. Ve verzi RSQ 100 Ultrino (tedy pro zatížení 100 kily) je váha záložního padáku neskutečných 840 gramů. Tato hodnota jej řadí mezi skutečně nejlehčí záložní padáky, které byly kdy vyrobeny.

Tato konstrukce byla na podzim 2017 úspěšně certifikována ve variantách RSQ 120  a RSQ 120 Ultrino u Air Turquoise podle EN normy.

Jaké jsou rozdíly v parametrech a konstrukcích?

Dva hlavní faktory výkonnosti záložního padáku jsou rychlost opadání (vertikální rychlost) a stabilita v kývání/houpání. Oba tyto faktory se dají významně ovlivnit vhodnou konstrukcí vrchlíku. Konstruktéři záložních padáků dlouhá léta ladí své výrobky a snaží se tyto parametry vyvážit s požadavky na co nejmenší váhu, cenu a sbalený objem záložek.
Když zůstaneme u konstrukcí záložáků, které se nedají řídit a hlavními parametry při výběru jsou u nich nízká váha, malý sbalený objem a rozumná cena, dostaneme se ke, v poslední době pro paragliding objevené, čtvercové (nebo též křížové) konstrukci vrchlíků záložních padáků.
Díky většímu součiniteli odporu čtverce oproti kruhu je při stejném plošném zatížení opadání pomalejší. Otvory v rozích vrchlíku “uniká” vzduch jehož proudění pomáhá stabilizovat letící/padající soustavu proti nežádoucímu kývání/houpání. I na záložním padáku s teoreticky přijatelnou vertikální rychlostí může být přistání tvrdé, pokud proběhne v nešťastné fázi kyvu pilota pod vrchlíkem. Z tohoto hlediska hrají křížové konstrukce padáků jednoznačně prim.
Rychlost otevření záložního padáku, parametr, na který se mnozí piloti ptají, není bohužel dostatečně exaktně uchopitelný pro přesné a nezávislé testování. Proto se ve výčtu vlastností záložních padáků neuvádí v číslech, ale jen jako více méně subjektivní porovnání pozorování konkurenčních konstrukcí. Ve světě se čtvercové záložky už nějakou dobu používají a testují a ukázalo se, že, v porovnání se standardními kruhovými, se otevírají o něco rychleji. Pomáhá tomu, s největší pravděpodobností, nepravidelnost tvaru pro skládání při balení. Mají jednoduše více záhybů látky, které se mohou začít plnit vzduchem – podobně, jako třeba u tzv. dvouplášťových  kruhových padáků.
Postup při balení čtvercového padáku je téměř stejný jako u kulatého a zkušený balič si ho osvojí během krátkého tréninku. Není tedy ani důvod k obavám, že  bychom nenašli někoho, kdo nám padák přebalí.

Zanechte komentář

Máte dotaz?

Zrovna někde lítáme, ale pokud nám chcete zanechat vzkaz, napište nám! :)

0

Začněte psát a klikněte Enter