OZZY3 – nová El Speedo mašina v EN C

Jestli máš zálusk na skutečně výkonný padák kategorie EN C, tak zavolej a domluv si u nás ve Flight Parku Javorový jeho testování. Protože tohle rozhodně stojí za to!

Komentáře
  • Jarda
    Odpovědět

    V roce 2015 mi Dalibor půjčil první verzi OZZY vel. M do 100kg. Já mám vzletovku kolem 108-109kg.
    Tenkrát jsem nalétal asi 35hod. a byl jsem tak nadšený, že jsem si ho koupil(vel. ML do 115kg) jako druhý křídlo a nalétal na něm úžasných 150h za všech možných podmínek.
    S nástupcem si dal výrobce trochu načas. Od loňska zřejmě Dalibora bombardoval kde kdo , kdy už bude k mání…… a já nebyl vyjímka.
    Málokdo mi věřil jak pohodový, stabilní a rychlý to křídlo je.
    Tentokrát mi nový model OZZYho brácha přivezl na Col Rodellu v Dolomitech. Prohodili jsme si na startu křídla….já mu dal Venuse 4 a on mě OZZYho.
    Jaké byly podmínky?
    OZZY byl velikosti M do 100kg, takže jsem výbavu co možno odlehčil a stejně jsem byl asi 8kg přes horní hranici. Při testu minulého modelu jsem s tím neměl sebemenší problém.
    Byla bezoblačná termika a tak jsme stoupáky trochu dohledávali. Dostupy téměř 4000m.n.m. a skoro variábl.
    Start na křížák parádní….šel nahoru jak střela…rozběh a nasoukat se do sedačky při kopírování svahu a řídit jednou rukou nebyl problém.
    Při náletu do stoupáku si říkám, že je nějaký moc nervózní….houby, dávalo nádherně vědět všechno co se v prostoru děje a je to docela návykový 🙂
    Má kratší chod hodně přesného řízení. To jak se zařízl do jakéhokoliv stoupáku nebo zatáčky mi dávalo skvělou jistotu při manipulaci i v tak hojném počtu pilotů co se tady každoročně vyskytuje!
    Pak přišla stíhací jízda za Honzou…..trochu jsem se zasekl v tom zmatku na startu a “malinko” mi poodletěl.
    Kromě točení jsem prakticky neustále měl půl nebo plný speed. A to bylo pro mě největší překvapení…ještě jsem neletěl na křídle, kde by speed šel tak lehce 🙂 A to jsem si říkal jak lehce se šlape na mém Venusovi 4 !
    Je za letu o malinko nervóznější než předchozí OZZY, ale narozdíl od něj mi za celých 4,5hod. neupadlo ani ucho….a to podmínky byly okolo skal místama docela výživný!
    Na můj vkus jsem měl ruce při řízení dost vysoko a při držení zadních popruhů při letu na speedu, jsem nechtěně trochu přibržďoval…..řešením je trochu prodloužit řidičky.
    A trochu se pletly zajišťovací šňůrky řidiček našité na C popruzích……kuličky by byly šikovnější než poutko….. a nebo šňůrku na popruh našít níž nebo výš.
    Měl jsem spoustu času za letu OZZYho srovnávat s ostatními křídly….i když jen krátce. Většinou jsem je protočil ve stoupáku nebo se do toho báli okolo skal šlapat 🙂
    Neměl jsem sebemenší pocit méněcennosti…..ať už se to týkalo výkonu křídla, nebo většího zatížení. Dokonce bych řekl, že správnou velikostí se let trochu uklidní a zmírní opadání při přeskocích.
    Do spirály jsem ho vůbec nemusel přemlouvat…okamžitě se stabilně zařízl a po vypuštění nádherně vyplul.
    Rozpočet na přistání na vrchu kopce, pěkně poblíž auta, nebyl ani napoprvé žádný problém.
    Lidi se mě ptají, jestli nemám problém střídat různě výkonné křídla nebo značky…….ne, mě to baví. Asi nehorší je stereotyp a jednotvárnost.
    Tohle křídlo je prostě točivý, hravý, stabilní a díky tomu, že se nemusím bát šlapat, i dostatečně rychlé na létání za jakýchkoliv letových podmínek.
    Po přistání jsem měl úsměv od ucha k uchu a v hlavě a přístrojích záznam jednoho z nejkrásnějších a nejpohodovějších letů v Dolomitech….. viz. https://www.xcontest.org/2018/cesko/prelety/detail:JARDA/28.9.2018/09:51
    Díky za zapůjčení.

Zanechte komentář

Máte dotaz?

Zrovna někde lítáme, ale pokud nám chcete zanechat vzkaz, napište nám! :)

0

Začněte psát a klikněte Enter