Kolik toho na Základním kurzu nalétáme?

Praktický nálet výškových letů se na našich Základních kurzech liší podle aktuálního počasí a “akčnosti” žáků. Běžně létáme 12-16 výškových letů s převýšením 300-500 metrů. Ale častý je i vyšší počet letů. Nemáme určen maximální počet výškových letů odlétaných v sedmi dnech Základního kurzu. Horší počasí ale může způsobit nálet nižší. Když je podle hlavního instruktora nálet nedostačující, tak vám nabízíme dolétávání. Jeden a pokud je potřeba, tak ještě druhý letový den pro vaše dolétání.

Toto dolétání je u nás už 20 let v ceně Základního kurzu. Je to naše poděkování, že jste si vybrali právě naši školu a rádi vám tento přátelský přístup budeme nabízet i v dalších sezónách. Protože naším cílem je vaše kvalitní příprava.

Když je počasí u nás na Základním kurzu skutečně marné, tak se se skupinou domlouváme na odjezdu do alpských paraglidingových destinací a pokračování v tréninku v lepších podmínkách. Náročnější na přesun, ale velmi respektujeme váš vyčleněný čas na paraglidingový výcvik. Tam je počet tréninkových letů někdy nižší, zato časově a tréninkově výrazně delší oproti sletům v horším počasí v ČR. Za trénink v alpských destinacích naši žáci nic nepřiplácejí. Náklady jsou zvýšeny o společnou dopravu a rozdíl v cenách kempu. 

Snažíme se jít maximálně vstříc vašim potřebám a efektivnímu tréninku. Ale přesto se nás občas ptáte – kolik ještě letů? Kdy můžu dolétávat? Kdy už mám nálet na Pilotní licenci?

A tak jsme se s instruktory rozhodli zavést do tohoto procesu transparentní pravidla:

Pravidlo 1 – limity

Máš 7 dní na létání a trénink k získání Pilotní licence. Při Základním tréninku v ČR garantujeme minimálně 12 výškových letů. Pro dosažení tohoto počtu máš v případě zhoršeného počasí k dispozici ještě další dva náhradní tréninkové dny, které jsou v ceně Základního kurzu. Když pilot zvládne dosáhnout tréninkových požadavků na Pilotní licenci dříve, není jeho povinností dosahovat počtu 12. Ale bude mu to nabídnuto.

Pravidlo 2 – dolétávání

Dolétání v rámci nabídky 12 ti výškových letů v Základním výcviku si žák domlouvá s El Speedo kanceláří, která má na starosti školní kalendář a obsazení kurzů. Limitou je obsazenost školního vybavení a tréninková “propustnost” jednotlivých lokalit. U nás na ve Flight Parku Javorový je možná tréninková kapacita poměrně vysoká a tak je limitou bývá spíše jen školní vybavení, ale to jsme na sezónu 2022 opět navýšili. Dolétávání se odehrává podle toho, co žák potřebuje ještě potrénovat. Jestli jde o trénink startů, nízkých letů či klidu ve finální části přistání – to trénujeme většinou první tři dny na menších kopcích od soboty do pondělí. Jestli jde o trénink výškových letů, cvičení s větší výškou a schémat na přistání, k tomu se dostáváme od pondělí do pátku – to je letový prostor minimálně exponovaný a umožňuje klidný a bezpečný trénink pro začínající piloty. 

A pozor – pokud už k nám přijedete na alespoň jeden dolétávací den, tak ho samozřejmě prolétáme celý i když už to bude více jak 12 letů :o).

Pravidlo 3 – když potřebuješ více

Pro piloty, kteří potřebují pro trénink na Pilotní licenci výrazně více praxe, máme připraven tréninkový program HAWK. Je to dvouletý program ve kterém může pilot na kterýkoliv ze 24 sezónních Základních kurzů v Beskydské škole létání a to po dobu 2 let. V ceně 4900 Kč je navíc vysílačka s předprogramovanými frekvencemi naší školy, takže stačí se jen dostavit, zapnout vysílačku a trénovat pod dohledem našich instruktorů. 

A co to u nás znamená, že je žák připraven na pilotní licenci PILOT?

  • pilot si musí umět zajistit správné informace k posouzení letového počasí
  • pilot se musí umět samostatně rozhodnout pro bezpečný let
  • pilot si musí umět vytvořit letový plán 
  • pilot musí umět samostatně odstartovat do snadných a mírně náročných letových podmínek
  • pilot musí umět použít sestupové techniky
  • pilot musí umět aktivně reagovat na asymetrické i symetrické zaklopení náběžné hrany
  • pilot musí umět vytvořit a provést správné přistávací schéma vzhledem k dispozici přistávací plochy
  • pilot se musí na padákovém kluzáku cítit komfortně, ale zároveň si uvědomovat veškeré limity, jejichž překročení by znamenalo zvýšení rizik volného létání

Takhle to v Beskydské škole létání máme a s takovou parádou se na nové piloty budeme těšit stejně, jako v sezónách minulých.

El Speedo – náskok díky přístupu…

Zanechte komentář

Máte dotaz?

Zrovna někde lítáme, ale pokud nám chcete zanechat vzkaz, napište nám! :)

0

Začněte psát a klikněte Enter