Tento oddíl je věnován nejen informační a technické podpoře našich zákazníků, ale i všech ostatních pilotů, se kterými se na svazích a ve vzduchu společně potkáváme. Děkujeme za vaši přízeň a zajímavé podněty.
Kontakt:
Tel.: +420 777 311 661
Email: info@elspeedo.cz
Adresa Flight Parku Javorový:
Oldřichovice 1021, 73961 Třinec
Najdete nás přímo u přistávací plochy a u parkoviště lanové dráhy na Javorový vrch.
Polish: +420 728 520 532
English: +420 603 311 661
Provozní doba:
Po – Pá: 8:00 – 16:00
(16:00 – 18:00 po předchozí domluvě)
So, Ne: 8:00 – 20:00
(v den začátku základního kurzu)
Fakturační údaje:
El Speedo s.r.o.,
Vyšní Lhoty 300, 739 51 Vyšní Lhoty
IČ: 27842690
DIČ: CZ27842690
Zápis v OR vedeném u Krajského soudu v Ostravě v oddílu C/ vložka 31285
Vaše osobní El Speedo ID používáme při administraci vašich objednávek, ale hlavně vám na váš osobní účet ukládáme vaše tréninkové záznamy z výukového systému PES (Pilot Education System). A to je to, co El Speedo výuce dává další rozměr.
Využijte možnost nahlédnout zpětně do vašeho tréninku a poučit se z předchozích chyb…
1) Přihlaste se na kterýkoliv z El Speedo kurzů či výletů a automaticky vám bude El Speedo účet vytvořen. Po zaplacení zálohy vám bude zpřístupněn také uživatelský účet na výukovém webu www.eparagliding.cz. Všechny informace o nově zřízeném účtu i o aktivovaném přístupu do On-line výuky vám budou zaslány na váš e-mail.
2) Pokud byste si chtěli vytvořit El Speedo účet sami, stačí v horním části webu zvolit „LOGIN“ a účet si podle instrukcí vytvořit. Pokud byste se poté přihlásili na kteroukoliv z El Speedo akcí, bude váš nový účet se všemi výhodami z toho plynoucích automaticky synchronizován s tímto vámi dříve vytvořeným. Klíčový pro tuto synchronizaci je váš e-mail, jakožto přihlašovací jméno.
Je možné, že jste El Speedo účet dlouho nepoužívali a nevíte, jak se do něho přihlásit. Pak pro vás máme dvě možnosti:
Na v odkazu „LOGIN“ v horní části webu si můžete zažádat o zaslání hesla na vaši e-mailovou adresu.
Pokud už nevíte pod jakým emailem jste byli na El Speedo účtu přihlášeni, zavolejte do El Speedo kanceláře a po vaší rychlé identifikaci vám váš přihlašovací e-mail sdělíme.
Pokud jste si vytvořili nový účet a rádi byste ho synchronizovali se starším El Speedo účtem, zavolejte nám na +420 777 311 661 a my vám to pomůžeme vyřešit.
Úroveň pilota prověřuje a potvrzuje El Speedo instruktor na kurzech i mimo ně. Získaná Úroveň pilota je zapsána buď přímo instruktorem na kurzech, na kterých využíváme PES výukový systém nebo v El Speedo kancelář na podnět instruktora.
Tato informace je součástí vašeho El Speedo účtu a po vašem přihlášení na váš účet se vám budou dynamicky měnit také ceny akcí v naší nabídce vybavení a kurzů. Vaši pilotní kategorii zjistíte přímo na vašem uživatelském účtu nebo přímo v naší kanceláři na tel. 777 311 661 či e-mailu info (zavináč) elspeedo.cz .
Více o možnostech Absolventských slev naleznete zde: https://elspeedo.cz/absolventsky-program/
V našem výcvikovém středisku paraglidingu školíme nové piloty, vzděláváme piloty pokročilé a také připravujeme budoucí profesionální piloty.
Správu sportovně létajících zařízení včetně vydávání potřebných oprávnění má v ČR v pověření Ministerstva dopravy ČR na starosti výhradně LAA ČR (Letecká amatérská asociace ČR). Vydávání licencí se řídí předpisem ZL1 a proto je potřeba postupovat tak, jak to tento předpis vyžaduje.
El Speedo výuková metodika principiálně vychází z předpisu PL3 (povinné výukové metodiky), ale rozvrstvením jednotlivých témat a specializací jednotlivých kurzů a výukových akcí tuto povinnou osnovu naše metodika značně přesahuje.
Více o El Speedo metodice naleznete zde: http://www.chciletat.cz/katalog-kurzy/10-titulni-strany/48-katalog-metodika
Schéma nepovinné pokračovací výuky pro absolventy Základních kurzů: http://www.chciletat.cz/katalog-kurzy/12-katalog/18-katalog-kurzy-pro-piloty
Schéma tréninku pro pokročilé piloty: http://www.chciletat.cz/katalog-kurzy/12-katalog/19-katalog-kurzy-pro-pokrocile
Pilotní průkazy v ČR vydává jen a pouze Letecká amatérská asociace ČR (LAA ČR) a podotýkáme, že samostatně létat jen s potvrzeným Osobním listem nelze!
K vystavení Pilotní licence PILOT tedy budete potřebovat:
– Osobní list potvrzený provozním inspektorem. Pokud byla pilotovi udělena úleva z výcviku, je nutné doložit kopie všech dokladů (pilotních průkazů) na základě kterých byla úleva udělena. Platnost osobního listu je 90 dnů od závěrečné praktické zkoušky,
– potvrzení o zdravotní způsobilosti vydané určeným leteckým lékařem. Pro volné (bezmotorové) jednomístné létání je možné mít prohlídku i od praktického lékaře (tuto prohlídku jste obdrželi hned při společné lékařské kontrole na začátku našeho kurzu),
– barevnou fotografii pasového formátu – označená čitelně jménem. Může být i digitalizovaná na disketě, CD nebo zaslaná e-mailem,
– doklad o úhradě správního poplatku, žádáte-li současně o zapsání kvalifikace, poplatky se sčítají, (kopie složenky typu „C“ nebo převodní příkaz), při osobní návštěvě LAA ČR je možno provést platbu v hotovosti na místě. Platební karty LAA ČR nepřijímá.
Poplatky za vystavení Pilotní licence
Aktuální poplatek LAA ČR za vystavení nové Pilotní licence je 2100 Kč. Platnost pilotního průkazu je 10 let a lékařská prohlídka je platná do 75ti let. Nad 75 let je potřeba lékařskoou prohlídku (stačí u obvodního lékaře – 150 Kč) opakovat co 2 roky. Mnoho dalšího naleznete přímo na webu www.laacr.cz . Pro piloty paraglidingu jde o částku u “Vydání pilotního průkazu na jednomístné SLZ”.
Pokud jste si to už prostudovali, tak už víte, že stačí výše uvedené doklady spolu s fotkou vložit do připravené obálky, zalepte to a šup s tím na poštu. Do 14ti dnů vám na vaši adresu dorazí fungl nová Pilotní licence a tím jste si své samostatné létání na území ČR zlegalizovali.
Pokud budete potřebovat platnou licenci i do zahraničí, tak oslovte nejbližšího Inspektora provozu paraglidingu LAA ČR, který vás viděl létat a zakupte si u něj IPPI kartu (cena běžně 200,-Kč). Tato vám v kombinaci s českou Pilotní licencí zajistí legální létání po celém světě. Platnost IPPI karty je časově neomezená, jen s vazbou na platnost české Pilotní licence.
Výuka paraglidingu se v ČR odehrává na základě předpisu PL3. Tento předpis také definuje povinnost vyplňovat provedení teoretické přípravy a jednotlivých částí praktického výcviku do tzv. Osobního listu.
Tento dokument je záznamem průběhu výuky a zároveň po teoretickém a praktickém přezkoušení také dokladem o absolvování těchto zkoušek. V El Speedu je přezkoušení inspektorem provozu zakomponováno přímo v programu kurzu a je pro účastníky kurzu zdarma. Platnost tohoto dokumentu je 90 dní od závěrečného Praktického přezkoušení a velmi doporučujeme si o Pilotní licenci rovnou zažádat a vyhnout se tak dalším komplikacím spojeným s vypršením lhůty 90ti dní.
Prodloužení Osobního listu
Pokud jste tedy z jakéhokoliv důvodu nestihli zažádat o Pilotní licenci do uvedeného termínu a máte zájem tak učinit nyní, musí dojít k novému teoretickému a praktickému přezkoušení.
V praxi máte 2 možnosti:
1) Uděláte si čas a přijedete za námi na alespoň jeden den Základního kurz při výškových letech, nové teoretické a praktické přezkoušení a prodloužení Osobního listu vás bude stát 1000 Kč.
2) Rozhodnete se absolvovat kterýkoliv z El Speedo kurzů v ČR či v zahraničí a přezkoušení se zápisem do Osobního listu budete mít zdarma, tedy v ceně této akce.
Vystavení nového Osobního listu
Za vystavení nového Osobního listu se záznamy o teoretickém a praktickém přezkoušení inspektorem, na základě ztráty či jakéhokoliv znehodnocení, účtujeme 500 Kč.
Soudnost při létání po delší pauze
Pokud máte Osobní list propadlý více jak 9 měsíců, což znamená, že jste 9 měsíců po absolvování Základního kurzu s padákem netrénovali, je dobré se zamyslet a soudně připustit, že by to chtělo výuku byť alespoň částečně zopakovat.
K dispozici máte zvýhodněnou nabídku na kterýkoliv z našich Základních kurzů, Pokurzovek nebo podobných akcí. Pokud máte vlastní vybavení, tak můžete využít také bezplatné El Speedo Létání pod dohledem instruktora. Jestli ale cítíte, že budete potřebovat skutečně plný servis instruktora na startovišti i přistávací ploše, rádi bychom vám spíše doporučili možnost denního tréninku za 1500 Kč/den (včetně zapůjčení kompletní výbavy).
Více informací získáte v El Speedo kanceláři na +420 777 311 661.
Každá Pilotní licence obsahuje informace o pilotovi, číslo Pilotní licence a také kdy byla licence vydána a do kdy je platná.
U pilotních licencí Pilot, Sportovní pilot a Soutěžní pilot je doba platnosti 10 let od vydání či posledního. Licence Tandemový pilot, Instruktor a piloti Motorových licencí mají dobu platnosti Pilotních průkazů jen 2 roky od vydání či posledního prodloužení.
Pilotní průkazy se prodlužují u LAA ČR (stejná organizace, která Pilotní průkazy vydává –www.laa.cz ).
K prodloužení Pilotního průkazu potřebujete:
– Vyplněný a podepsaný originál formuláře „Prodloužení pilotního průkazu“.
– Potvrzení o zdravotní způsobilosti vydané určeným leteckým lékařem. Pro volné (bezmotorové) jednomístné létání je možné mít prohlídku i od praktického lékaře. Piloti bezmotorových padákových kluzáků a bezmotorových závěsných kluzáků, kteří při minulém prodloužení/vystavení doložili prohlídku s datem po 1. 7. 2006 (platí do 60 let), ji už absolvovat nemusí.
– Dosavadní pilotní průkaz.
– Doklad o úhradě správního poplatku. (kopie složenky typu „C“ nebo převodní příkaz). Při osobní návštěvě je možno provést platbu v hotovosti na místě. Platební karty nepřijímáme.
– Pokud je platnost pilotního průkazu propadlá déle než 90 dnů, je potřeba písemné potvrzení o doporučení od provozního inspektora LAA ČR.
Pro řešení tohoto posledního bodu máte dvě možnosti:
1) Uděláte si čas a přijedete za námi na alespoň jeden den Základního kurz při výškových letech. Pokud budete schopni samostatně odstartovat, letět a přistát, vyplníme vám potřebné dokumenty a toto vás bude stát 1000 Kč.
2) Rozhodnete se absolvovat kterýkoliv z El Speedo kurzů v ČR či v zahraničí a přezkoušení a písemné doporučení budete mít zdarma, tedy v ceně této akce.
Pro legální létání v zahraničí budete potřebovat:
– platný pilotní průkaz,
– IPPI kartu (mezinárodní identifikační karta osobní výkonnosti pilota),
– pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem padákového kluzáku,
– často padákový kluzák testovaný v zahraniční zkušebně vybavený štítkem (bývá přilepený v komoře nebo na uchu vrchlíku),
– pojištění léčebných výloh pro paragliding.
Takže pokud se chystáte na zahraniční cestu, zkontrolujte si platnost pilotního průkazu, v případě že nemáte IPPI kartu, obraťte se na inspektora provozu PG (který ví, jak létáte) a zajistěte si pojištění odpovědnosti. Minimální výše pojištění odpovědnosti za škody se v jednotlivých zemích liší a někde není ani zákonem stanovena. Počítejte ale s tím, že pokud způsobíte škodu, její náhradě se zřejmě nevyhnete. Cestovní pojištění léčebných výloh s připojištěním pro paragliding berte jako samozřejmost. Pojišťovny si to ověřují ihned při ošetření, a pokud nejste pojištěni, většinou je požadována platba v hotovosti (vyhnete se tak mnoha nepříjemnostem). V našem odkazu o pojištění léčebných výloh do zahraničí uvádíme pojišťovny, které nabízí pojištění za relativně dobré ceny včetně skupinových slev.
Co je to IPPI karta?
IPPI je zkratkou názvu International Pilot Proficiency Identification a označuje osobní výkonnost pilota. Díky programu IPPI karet je i náš pilotní průkaz akceptovatelný v zahraničí. Takže pokud chcete létat v zahraničí – IPPI karta je nezbytná. Platnost IPPI karty je závislá na platnosti národní pilotní licence. IPPI karta nenahrazuje pilotní licenci a je platná pouze společně s ní! Není tedy možno IPPI kartu vydat pilotovi, který není držitelem pilotní licence. Bližší podrobnosti o programu IPPI karet najdete na http://www.fai.org/hang_gliding/safety/ippi .
IPPI karty mají celkem pět stupňů označovaných Para Pro. (Označení Safe Pro je určeno pro rogala). Zde uvádíme stručný přehled členění jednotlivých stupňů dle letové praxe:
Stupeň 1
Para Pro se nepřiděluje.
Stupeň 2
Klouzavé přízemní lety a klouzavé lety ve větší výšce, která umožňuje volné manévrování.
Stupeň 3
Svahové létání v celkově nenáročných podmínkách.
Stupeň 4
Pokročilé svahové létání v náročných podmínkách (turbulence, termika, strmé a členité svahy).
Stupeň 5
Přelety. Tento stupeň mohou získat pouze držitelé licence B nebo C.
Systém IPPI karet zavedla FAI v roce 1992 s cílem poskytnout sjednocující standard národních pilotních licencí, které mají v různých zemích různé členění. Na základě IPPI karty mohou správci letových terénu zjistit, jak zkušeného pilota mají před sebou. O užití IPPI karet a možnostech létání v jednotlivých zemích se více dozvíte na tomto odkazu: http://www.fai.org/hang_gliding/safety/ippi/usage .
Příklady úrovně povinného ručení v některých zemích
Zde uvádíme přehled zemí, kam piloti nejčastěji vyjíždějí za paraglidingem, a jaké jsou v těchto státech požadavky na pojištění odpovědnosti z provozu padákového kluzáku a také to, zda je IPPI karta akceptována. Tyto uvedené informace jsou převzaty z webu FAI a před připravovanou cestou si je vždy raději ověřte u letecké asociace dané země. Pokud nemáte přístup k internetu a nevíte si rady, obraťte se na nás nebo na LAA ČR.
Rakousko:
– IPPI karta akceptována,
– pro létání Cross Country potřebujete Stage 5,
– Stage 4 Vás opravňuje pouze k létání na lokálním terénu, nikoliv k přeletům,
– pojištění odpovědnosti z provozu padákového kluzáku v minimální výši 1.235.000 EUR pro padákový kluzák. V případě letu na tandemu pak pojištění pasažéra na 218.000 EUR a také úrazové pojištění pasažéra na 40.000 EUR.
Itálie
– IPPI karta akceptována,
– pojištění odpovědnosti z provozu padákového kluzáku v minimální výši 500 000 EUR pro padákový kluzák
Německo
– IPPI karta akceptována
– pojištění odpovědnosti z provozu padákového kluzáku v minimální výši 750 000 EUR pro padákový kluzák.
Francie
– IPPI karta akceptována,
– pojištění odpovědnosti z provozu padákového kluzáku není ze zákonu dané.
Slovensko
– IPPI karta akceptována,
– pojištění odpovědnosti z provozu padákového kluzáku v minimální výši 12 000 EUR pro padákový kluzák (pokud máte sjednané pojištění odpovědnosti pro ČR platí Vám i na Slovensku, pro dosažení povinného krytí je ale potřeba zvolit vyšší tarif).
Švýcarsko
– IPPI karta akceptována,
– pro létání Cross Country potřebujete Stage 5,
– Stage 4 Vás opravňuje pouze k létání na lokálním terénu, nikoliv k přeletům,
– pojištění odpovědnosti z provozu padákového kluzáku v minimální výši 1 000 000 FRS.
Velká Británie
– IPPI karta akceptována,
– pojištění odpovědnosti z provozu padákového kluzáku není ze zákonu dané.
Portugalsko
– IPPI karta akceptována,
– pojištění odpovědnosti z provozu padákového kluzáku v minimální výši 250 000 EUR pro padákový kluzák.
Polsko
– IPPI karta akceptována,
– pojištění odpovědnosti z provozu padákového kluzáku není ze zákonu dané.
USA
– IPPI karta akceptována,
– mají vlastní rating, kde Stage 5 je klasifikována jako pokročilý pilot, Stage 4 jako středně pokročilý pilot,
– abyste mohli létat v USA, musíte se stát členem USHGA (obdoba LAA ČR), v rámci tohoto členství máte pojištění odpovědnosti z provozu padákového kluzáku.
Kanada
– IPPI karta akceptována,
– pojištění odpovědnosti z provozu padákového kluzáku je dáno ze zákona. Bohužel, i když máte vlastní pojištění, Kanaďané většinou požadují, abyste se stali během vašeho pobytu členy HPAC/ACVL (obdoba LAA ČR). V rámci tohoto členství pak máte zajištěno také pojištění odpovědnosti za škodu ve výši 3.000.000 CAD. Toto členství včetně pojištění stojí 40 CAD na dobu tří měsíců nebo 125 CAD na dobu delší třech měsíců. Zde si můžete stáhnout formulář k členství v HPAC/ACVL,
– pojištění Vám pomohou získat správci letových terénů a většinou ochotně poradí.
Také přeškolení pro létání na vyšších kategoriích padákových kluzáků provádíme v El Speedu na základě povinné výcvikové metodiky LAA ČR – předpisu PL3.
Současné výkonné padáky EN-C a EN-D, které můžete s licencí Sportovního pilota létat, však vyžadují nejen průměrné zvládnutí této poměrně jednoduché osnovy, ale hlavně důkladný trénink a osvojení si důležitých pravidel Aktivní pilotáže a sestupových a únikových manévrů.
A to znamená intenzivní trénink v prověřené metodické řadě se zajištěným prostorem kolem pilota i zajištěným řešením v případě nezvládnutí některých ze cvičení. Tímto řešením je u nás vodní plocha zajištěná profesionální posádkou rakouských záchranářů.
Přeškolení na vyšší kategorie padákových kluzáků provádíme v rámci El Speedo SIV kurzů a Bezpečnostních tréninků v rakouském Obertraunu na břehu Halštatského jezera (jen 400 km jižně od Prahy). Teoretické a praktické přezkoušení inspektorem je v ceně těchto kurzů.
Pilotní licence Soutěžní pilot je potvrzována hlavním inspektorem provozu na základě splnění těchto požadavků:
1) platný pilotní průkaz sportovní pilot min. 6 měsíců,
2) doložené 2 přelety min. 30 km FAI trojúhelník nebo 2 přelety min. 50 km s návratem na území ČR, dokladované dle pravidel ČPP,
3) znalost aktuálních pravidel FAI 8.2.
V rámci El Speedo XC tréninku připravujeme piloty na taktické i pilotní dosažení předem definovaných letových tras. Také v průběhu těchto našich akcí můžete požadavky na pilotní licenci Soutěžní pilot zvládnout.
Tato licence umožňuje pilotům legální užívání kategorií padákových kluzáků EN-A, EN-B, EN-C, EN-D i jakýchkoliv padákových kluzáků bez bezpečnostních testů – s výrobním šťítkem a vydaným technickým průkazem kategorie “Z”.
El Speedo AIR TAXI tým se tandemovým létáním zabývá už mnoho let a za tu dobu jsme pro vás připravili metodiku výuky, která zaručuje vaše bezpečné a příjemné létání s pasažérem.
Neděláme rozdíl mezi zájemci, kteří chtějí občas někoho svést a těmi, kteří se chtějí tandemovým létáním živit. Na všechny klademe stejně vysoké nároky.
Výsledkem je pak bezpečný let a sdílení letu s osobou, které radost chcete udělat.
Školení na licenci Tandemový pilot je vhodné pro piloty s minimálním náletem 500 hodin a licencí PL Sportovní pilot (minimálně 2 roky).
Více o výuce tandemového létání: http://www.chciletat.cz/katalog-kurzy/10-titulni-strany/112-katalog-zaklad-balicek-6-tandem
Směr větru
Směrová použitelnost každého startoviště záleží na jeho směrové expozici a také na reliéfu terénu v jeho okolí. Vzduch v horách proudí podobně jako voda, různě zatáčí, klikatí – hledá si cestu nejmenšího odporu.
Síla větru
Použitelnost startoviště z hlediska síly větru je daná jeho nadmořskou výškou (s výškou většinou vítr zesiluje) a také reliéfem terénu v okolí startoviště. Sílu větru ovlivňuje údolní proudění a termická aktivita. Více členité okolí startoviště vytváří u silnějších větrů nebezpečné turbulentní proudění.
Proto jsou různá startoviště vhodná pro různé směry větrů a jeho různou sílu.
Tak to jen na úvod, abyste věděli, proč vám naši tandem piloti budou nabízet ten či onen letové terén.
Z El Speedo kanceláře vás budeme na základě vaší objednávky při předpovědi letového počasí kontaktovat, předáme vám informace o vašem tandem pilotovi a další komunikace se už bude odehrávat mezi vámi.
Chcete si domluvili tandemový let přímo s některým z El Speedo pilotů?
Slávek Tmej – celá lokalita Beskyd a okolí Dachsteinu (+420 777 091 475)
Dalibor Carbol – celá lokalita Beskyd (+420 603 311 661)
Aleš Rára – celá lokalita Beskyd, hlavně Frenštátsko (+420 608 708 434)
René Podpinka – celá lokalita Beskyd (+420 728 645 815)
Vít Malý – celá lokalita Beskyd a Jeseníků (+420 602 708 243)
Lukáš Pohl – Javorový vrch v Beskydech (+420 604 993 933)
Zdeněk Čermák – Beskydy a Krkonoše (+420 774 138 811)
Petr Bartek – lokalita Beskyd a Jeseníků (+420 735 054 550)
V El Speedo nabídce naleznete několik typů tandemových letů a lokalit. A je přirozené, že můžete dojít k závěru, že byste např. Místo Základního letu chtěli darovat let Termický nebo jakkoliv jinak.Nejjednodušší je si změnu typu letu domluvit přímo s tandem pilotem. Pokud již tedy jste v komunikaci s některým z našich tandem pilotů, vysvětlete mu situaci a on vám navrhne takový termín a místo tandemového letu, aby váš požadavek mohl být splněn.
Pokud ještě v komunikaci s naším tandem pilotem nejste, obraťte se na El Speedo kancelář (tel. +420 777 311 661) a my do letenky zapíšeme váš požadavek.
Velmi nám záleží na kvalitně poskytnuté službě, na vašem zážitku a na celkovém pocitu, který z volného létání máte.
Rádi bychom vás požádali o zpětnou vazbu, ve které nám můžete sdělit, co vás nejvíce nadchlo a taky v čem bychom se mohli zlepšit.
Na adrese http://ankety.elspeedo.cz/tandemove-lety naleznete on-line formulář pro komunikaci s námi nebo nám třeba zavolejte do El Speedo kanceláře.
Díky za spolupráci…
Záložní padák je povinnou součástí paraglidingového vybavení při letech více jak 150 metrů nad terénem. To ale neznamená, že by se záložní padák v nižší výšce neměl otevřít.
Použití záložního padáku má dvě základní fáze. Vytažení záložního padáku z vnějšího kontejneru a odhození záložního padáku do volného prostoru. Poté už se záložní padák samovolně nafukuje a pilot se stabilizuje v zavěšení pod záložním padákem.
Jestli a jak rychle dojde k vytažení záložního padáku a jeho otevření – na to má zásadní vliv správný postup odhození záložního padáku, jeho správné zabalení a uložení do paraglidingové sedačky.
Přebalení záložního padáku a kontrolu jeho uložení doporučujeme provádět minimálně jednou ročně. Pravidelně v druhé polovině února pořádáme akci PARASEM, která je mimo jiné na správné odhození, zabalení a uložení záložního padáku zaměřená.
Pokud nemáte možnost se za námi v tomto termínu podívat, můžete zaslat váš záložní padák, nejlépe i s paraglidingovou sedačkou na adresu El Speedo kanceláře a naši instruktoři se vám o přebalení a uložení záložního padáku postarají.
Cena přebalení záložního padáku
Tato služba certifikovaných instruktorů – baličů stojí 500 Kč a jsme schopni se vám postarat o vybavení kteréhokoliv výrobce s jakoukoliv použitou konstrukcí záložního padáku.
Technická kontrola padákových kluzáků je praktickou obdobou Technických kontrol u automobilů. Jde o to dát majitelům padákových kluzáků pravdivou informaci o technickém stavu jejich vybavení, vyřešit potřebné opravy či úpravy a zajistit tak co možná nejbezpečnější provoz létání na padákových kluzácích.
Hodnotí se pevnost a opotřebení materiálu vrchlíku, geometrie šňůr, opotřebení šňůr a volných konců. Technická kontrola je složena z jednotlivých částí a je zakončena záletem daného padákového kluzáku – což je praktická zkouška letové schopnosti.
Výrobcem garantovaný maximální nálet padákového kluzáku je kolem 200 letových hodin. Běžně se ale dosahuje maximálního náletu 350-400 hodin.
Technická kontrola je povinná po dvou letech používání od doby uvedení do provozu nebo po minimálně 100 nalétaných hodin. Další kontrolu určuje podle stavu padákového kluzáku inspektor-technik.
V naší nabídce naleznete padákové kluzáky značky EL SPEEDO.
Technický průkaz padákového kluzáku je, obdobně jako Technický průkaz automobilu v dopravním provozu, povinným dokladem každého padákového kluzáku pro letecký provoz. Kromě kategorie padákového kluzáku a výrobních informací se do Technického průkazu zapisují i uskutečněné technické kontroly.
Nový technický průkaz obdrží majitel přímo s novým padákovým kluzákem.
Pokud dojde ke ztrátě či ke zničení tohoto dokumentu, je nutné zažádat o vystavení nového Technického průkazu.
Cena kopie Technického průkazu: 200 Kč
Na padáky značky EL SPEEDO vystavujeme Technické průkazy v naší kanceláři.
Potřebu opravit vaše paraglidingové vybavení jsme schopni zjistit při Technické kontrole padákového kluzáku nebo při naší kontrole paraglidingové sedačky a záchranného systému např. na akci PARASEM.
Pokud si vy sami všimnete nějaké nezvyklosti na vašem vybavení, a to ať už při denní prohlídce či např. po přistání do porostu, kontaktujte nás a domluvte se s námi na prohlídce vašeho vybavení nebo vyhledejte některého z El Speedo instruktorů přímo na letovém terénu.
Při zjištění závad vám navrhneme nejvýhodnější postup a rozsah opravy.
Drobné opravy jako výměny šňůr či lepení vrchlíku jsme schopni vyřešit často téměř na počkání.
Složitější opravy jako výměny celých dílů vrchlíku řešíme ve spolupráci s certifikovanými servisními středisky v ČR.
Orientační ceny případné opravy vám sdělíme vždy před jejím provedením, abyste se mohli sami rozhodnout o rozsahu připravované opravy.
Pro dotazy a objednávky oprav volejte El Speedo kancelář: +420 777 311 661
Vysílačky, které si v El Speedo obchodě kupujete, mohou sloužit jak ke komunikaci v rámci nějaké vaší skupiny, tak ke komunikaci s El Speedo instruktory, kteří jsou právě na kurzech.
A abyste se mohli jednoduše naladit na naše frekvence a kódy jednotlivých kanálů, připravili jsme pro vás možnost naprogramování vámi zakoupené vysílačky do schématu El Speedo frekvencí a kódů.
V praxi to pak znamená to, že vaši vysílačku připojíme k našemu počítači, nahrajeme vám tam program a zpátky vysílačku zabalíme.
Když potom přijdete k našemu školícímu instruktorovi, zeptáte se ho jen na číslo kanálu, na kterém probíhá výuka. To vložíte do vaší vysílačky a můžete naplno využít Létání pod dohledem instruktora, nebo být na této frekvenci prostě přítomni.
Máte-li zájem o tuto naši službu, zavolejte a domluvte se na naprogramování už při nákupu vysílačky nebo kdykoliv potom.
Padákové kluzáky
BOBBY (padákový kluzák EN A)
FREDDIE 2 (padákový kluzák EN B)
JIMMY 2 (padákový kluzák EN B)
OZZY (padákový kluzák EN C)
JANIS (padákový kluzák EN D)
DON ČÍČO (tandemový padákový kluzák EN B)
OLIVIER (tandemový padákový kluzák EN B)
Paraglidingové sedačky
FUERTA
WANAKA 2
CHOGORI (verze XC a ULTRINO)
MT. COOK
Záložní padák
El Speedo RS SOLID a El Speedo RS ULTRINO
El Speedo RSQ SOLID a El Speedo RSQ ULTRINO
Přístroje
Vário SKY BEAN – El Speedo series
Vário SKY DROP Ultrino
Obecně lze říct, že při nějaké paraglidingové nehodě či incidentu můžeme potřebovat různé typy pojištění.
Povinné z nich, a to ne ve všech zemích, je však jen pojištění odpovědnosti za škody způsobené třetí osobě. Navíc v každé zemi je jinak nastavena výše tohoto povinného pojištění.
V případě zdravotního ošetření či hospitalizace by se mohlo hodit cestovní připojištění. A to i v případě že jde o členskou zemi EU, ve které automaticky platí i naše zákonné zdravotní pojištění. Plnění v zemích EU se řídí standardním ceníkem a k cizinci z jiné země EU je přistupováno jako k běžnému občanu dané země.
Pokud by pilot měl nějaké problémy v horách, ve kterých je obtížné se dostat, určitě by se hodilo pojištění Záchranné akce – např. pro přílet helikoptéry s lékařskou pomocí. V Alpách běžně stačí plnění do 3.000 EUR.
Jestli jde o poškození vlastního či zapůjčeného paraglidingového vybavení, tak na to je zase Osobní odpovědnostní pojistka (lidově pojištění na blbost).
Zbývající pojištění jakožto Úrazová či Životní pojistka – to je už na každém z nás, kolik si myslí, že by dostal za ten či onen úraz a jestli se to vůbec nějak vyplatí.
Může se jednat například o poškození nějakého zařízení na startovišti, poškození jiného paraglidingového vybavení, poškození cizího majetku při nepřesném přistání a podobně.
Toto pojištění se nevztahuje na poškození konkrétního paraglidingového vybavení, na které je tato pojistka vázána.
Pro kurzy prováděné v ČR máme sjednáno pojištění škod způsobených třetí osobě s krytím 150.000 Kč bez jakékoliv spoluúčasti.
Pro kurzy v zahraničí pomáháme zájemcům o zapůjčení paraglidingového vybavení sjednat obdobnou pojistku na škody způsobené třetí osobě s krytím ve výši 1.500.000 EUR. Toto pojištění stojí 250 Kč na celou dobu kurzu.
Pokud máte obavy z poškození půjčeného školního vybavení, doporučujeme sjednat si osobní pojistku na škody vzniklé vlastní činností.
V praxi mají piloti dvě ověřené možnosti:
1) Pojištění přes LAA ČR
Pilot musí být členem LAA ČR – roční členství stojí 1100 Kč, zápis nového člena navíc 50 Kč. Pojistka může být sjednána na osobu nebo na konkrétní padákový kluzák.
Pojištění s max. plněním do 100.000 Kč, ale jen pro území ČR, pak stojí 150 Kč/rok.
Pojištění s max. plněním 450.000 Kč (povinná výše pojistného na Slovensku), ale jen pro území ČR a SR stojí 200 Kč/rok.
Pojištění s max. plněním 1.500.000 EUR (povinné např. v některých zemích EU) s platností ve většině zemí světa stojí 900 Kč/rok.
Více informací na www.laa.cz .
2) Celosvětové letecké pojištění AXA – samostatně nebo přes El Speedo
Z El Speedo kanceláře posíláme vyplněný formulář na rakouskou AXA pojišťovnu. To ale můžete udělat i sami, pošleme vám formulář.
Varianta A – pojištění s max. plněním 1.500.000 EUR pro celý svět za 70 EUR/rok, součástí této pojistky je také plnění v případě záchranné akce ve výši max. 2.600 EUR.
Varianta B – pojištění s max. plněním 1.500.000 EUR pro celý svět za 90 EUR/rok, součástí této pojistky je také plnění v případě záchranné akce ve výši max. 10.000 EUR.
Můžete si pojištění sjednat nejlépe nepřímo (tam jsou ceny o 10 EUR vyšší), nebo vám s tím pomůžeme – v takovém případě 10 EUR navíc zaplatíte v El Speedo kanceláři za papírování a převod peněz do Rakouska. Finančně to tedy vyjde nastejno.
Za 80 nebo 100 EUR máte tedy pojištění do celého světa s maximálním vyžadovaným povinným plněním 1.500.000 EUR a 2.600 EUR nebo 10.000 EUR na záchranné akce pro případ jakékoliv nehody.
Více informací na info (zav.) elspeedo.cz nebo na tel. +420 777 311 661.
Pokud cestujeme za létáním do zahraničí, je dobré mít sjednáno cestovní pojištění či cestovní připojištění. Stát se může cokoliv a mít předplaceno zdravotní ošetření či případnou hospitalizaci a léky, to patří k dobrému základu. Často můžete mít takovéto pojištění navázané na vaši platební kartu či jiné produkty jiných firem. Tak si to zkontrolujte, ať se zbytečně nepojišťujete dvakrát či třikrát na stejnou věc.
Mimo EU
Cestovní pojištění mimo EU nabízí většina pojišťoven a to s různým plněním. Informujte se u pojišťovny, u které už máte nějakou pojistku třeba vám nabídnou něco výhodnějšího.
V zemích EU
Jelikož je ČR členem EU, tak i v ostatních zemích EU platí naše české zákonné zdravotní pojištění. Prokazujeme se modrou euro kartičkou, stejně jako u českého lékaře. Úroveň plnění je však stejná jako u kteréhokoliv jiného občana země, ve které se nacházíte. Pokud byste chtěli mít placený i jakýkoliv nadstandard, doporučujeme další Cestovní připojištění.
– celosvětová pojistka na záchrannou akci za 36 EUR
Svět hor připravil pro své návštěvníky široké spektrum neskutečných krás, dobrodružství, mnohostranné sportovní možnosti a uvolňující zážitky v přírodě. Avšak na veškerém lidském podnikání, ať už na turistických cestách, při horolezectví, lyžování, zdolání vrcholů, na sjezdovce či při Canyoningu, je objektivní i subjektivní nebezpečí vaším stálým průvodcem.
Ani opatrnost, dobré plánování a nejvyšší zkušenosti vás nedělají nezranitelnými. Špatný krok, uvolněný kámen, nával slabosti. Paleta nepředvídatelných situací je široká. A když se pak něco stane, je nutná rychlá a účinná pomoc.
Zodpovědné chování v horách a ve veškeré přírodě je základním předpokladem. Avšak ne vždy stojí štěstí po našem boku. I když všichni horští záchranáři pracuji jako dobrovolníci zdarma, vyžaduje řádný výcvik a nejmodernější výzbroj vysoké finanční náklady. Proto už nemůže být horská služba v nepřetržité pohotovosti zdarma. Našli jsme proto ideální řešení. Nabízíme vám výhodné pojištění ke krytí nákladů záchranných akcí.
Pojištění celé rodiny stojí pouze 36 Euro. Jako podporovateli horské služby Salzburg. Tím podpoříte financování výstroje a výcvik. Jako protislužba je připraveno jen v Rakousku kolem 11.000 záchranářů horské služby vám poskytnout účinnou pomoc. Ve skalách, na ledě, na sjezdovce a na turistických cestách.
Za poměrně malý poplatek 36 Euro za rok přebírá pojišťovna horské služby v případě nehody náklady za vaší záchranu. Ve vnitrozemí i v zahraničí. Pro vás, vaši rodinu příp. druha (družku) ve společné domácnosti. Zahrnuty jsou i děti do 18. let věku. Naše nabídka platí celosvětově – včetně pozemních i leteckých záchranných akcí v horách či na vodě až do výše 15.000 Euro.
Zahrnuty jsou i záchranné akce na sjezdovkách a při leteckých sportech.
Uhraďte váš podpůrný příspěvek na konto č. 2618 u Salzburger Sparkasse (BLZ 20404, IBAN: AT142040400000002618, BIC: SBGSAT2S) znějící na Osterreichischer Bergrettungsdienst Land Salzburg, a počínaje příštím dnem budete na dobu jednoho roku pojištěn. Využijte i možnost platby pomoci kreditní karty v internetu pod: platby pomoci kreditní karty.
1 týden lezení ve skalách
1 týden výcvik na ledě
1 týden zimní kurs
4 dny zdravotní a lékařská příprava jakož průběžná cvičení ve všech 44 místních skupinách spolkové zemi Salzburg. Od uzlové techniky po rychlé nasazení technických záchranných pomůcek, přes spojovací techniku a psychologické pečování příslušníků až po pravidelná cvičení ve skalách sněhu a ledu.
Jako podporovatel se můžete v pravém slova smyslu cítit chráněn. Zároveň podpoříte naši společensky užitečnou organizaci. Děkujeme.
V zásadě je správné nouzové volání přes ALPIN-NOTRUF 140 – to zn. Alpské nouzové volání na tel. č. 140 jak z pevné sítě, tak i ze satelitního mobilu , aby se co nejrychleji zmobilizovala záchranná akce.
Ve Spolkové zemi Salzburg se na bezpoplatkovém tel. č. 140 z pevné sítě nebo přes GSM /satelitní mobil / dosáhne na nepřetržitou službu příslušné okresní záchranné stanice Červeného kříže.
Od této následuje obratem zalarmování příslušné stanice horské služby.
Toto alarmování putuje z centrály Červeného kříže SMS-zprávou na GSM k příslušným záchranářům.
Současně probíhá paralelně alarmování přes tzv. Pagerovou síť záchranných stanic Salzburgu.
Přitom se jedná o samostatnou, na veřejných spojovacích sítích nezávislou infrastrukturu k vyhlášení poplachu všem záchranným celkům v celé spolkové zemi.
Tento poplachový systém má v případě katastrof (výpadek veřejné zásobovací sítě – jako proud a telefon) několik hodin zabezpečit vyhlašování poplachu.
Pokusím se zavolat pomoc přes mezinárodní GSM-servis nouzového volání 112.
Jsou situace, kdy není možno zavolat pomoc přes rakouské národní nouzové volání na číslech 140,122,133,144, atd. To je např.: příjem vlastního operátora je špatný nebo vůbec není možný. Turista v nouzi má jen mobil cizího operátora.
Při vývoji GSM se bralo ohled na servis nouzového volání, aby se vytvořil jednotný a spolehlivý systém pro všechny GSM-sítě a všechny GSM.
Na rozdíl od pevných tel. sítích se zavedl v GSM-sítí vlastní servis nouzového volání. Každý mobilní telefon má tímto možnost zadat do sítě speciálně nouzové volání. Tímto je možno toto nouzové volání velmi jednoduše rozlišit od normálního tel. hovoru. Toto má několik výhod:
– Takové volání má nejvyšší prioritu. Pokud je nutno , dojde k přerušení normálních hovorů, aby se uvolnila linka.
– Nouzové volání se může uskutečnit bez zadání PIN nebo dokonce bez SIM-karty.
– Všechny mobily se při typovém schvalování zkouší na schopnost nouzového volání.
– Jednotné číslo nouzového volání je 112.
Pokud jsou příjem nebo kvalita hovoru velmi špatné , může pomoci mobil vypnout a zase zapnout , ale nezadávat PIN. Bez PIN váš mobil nezná vašeho operátora a snaží se nejprve najít nejsilnější síť ve vašem okolí, aby byl připraven pro nouzové volání. Potom zvolit 112 a volat , tím se odstartuje volání přes cizího operátora.
Nouzové volání se v Rakousku přesměruje na číslo 133, volající se tedy dostane na policejní nouzové volání. Odtud následuje pak zalarmování příslušných záchranných sil.
Zásadně by člověk neměl být sám v alpském prostředí, ale existují situace, které to vyžadují, nebo potřeba člověka, horské krásy sám vychutnat.
Z toho důvodu apelujeme na všechny návštěvníky hor, ať už rekreanty, milovníky letní i zimní turistiky, cyklisty na horských kolech, lyžaře či horolezce, aby dbali následujících pokynů ve všech ročních obdobích.
-Používejte správnou výstroj (boty, oblečení, povětrnostní ochranu, jídlo a pití).
-Oznamte členům své skupiny nebo příbuzným nebo ubytovateli kam jdete a kdy se hodláte vrátit.
-Zapněte svůj nabitý mobil a zanechte svoje číslo mobilu.
-Jelikož mobil nemusí mít všude signál, zapisujte své jméno do návštěvních knih navštívených chat nebo vrcholových knih, aby vás případný záchranný tým mohl lehčeji vystopovat.
– Pokud se cestou rozhodnete změnit trasu nebo neplánovaně přenocovat, oznamte to ubytovateli nebo vaším příslušníkům.
-Zapamatujte si volací číslo 140 pro Alpy a mezinárodní volací číslo 112 a jejich použití.
Text o tomto pojištění převzat z webu poskytovatele: http://www.bergrettung-salzburg.at/home/
Celý projekt El Speedo je vytvořen jako prostor, ve kterém můžeme naplno projevit náš aktivní způsob života, naši invenci a energii.
Organizujeme výuku paraglidingu, paraglidingové soutěže, týmové štafety, bikové soutěže, firemní akce, tandemové lety, klubová setkání, expedice, přednášky a semináře, promítání, staráme se o letové terény, vydáváme nemalé částky na jejich zřízení a udržování, vytváříme projekty pro děti, investujeme do vývoje nových aplikací – prostě děláme to, co nás baví a co má smysl.
Často se nás sami ptáte, jak můžete pomoci a také často pomáháte. Pomáháte nám, skrze nás pak ostatním lidem a tak často i sami sobě. A zde si nyní můžete vybrat akci či téma, která vás zajímá a seznámit se s tím jak můžete být třeba prospěšní.
Přidejte se k nám, pomozte nám při organizaci akcí, užijte si zajímavých dní a zajímavých setkání, bavte se s námi sportem…
Otevřenost – to k El Speedu patří od samého začátku. Ona vzájemná lidská důvěra je neustále pokoušenou nutností, abychom se mohli i v tom našem přehuštěném světě přiblížit pocitu svobody. Když důvěřuješ – nepotřebuješ se zdržovat stavěním zdí a setrvávat v obranném postavení. Můžeš přemýšlet nad pěknými věcmi, bavit se a smát se.
A díky tomu, že to takhle vidíme, tak pravidelně otevíráme dveře i vám, našim absolventům, kteří to máte stejně a chtěli byste se do našich kurzů zapojit jako El Speedo Asistenti.
Napište nám na info@elspeedo.cz , jak to máte vy, jaké máte časové možnosti, co byste chtěli v následujícím roce natrénovat, jakými jazyky se domluvíte, jakou máte praxi v řízení auta, jestli máte nějakou zkušenost s focením a nebo co vás napadne.
Z vašich dopisů a po konzultaci s El Speedo instruktory, kteří s vámi byli na kurzech, vybíráme pro každou sezónu 10 asistentů a informujeme vás o dalším postupu.
Co očekáváme?
Přijeďte za námi alespoň na jeden Základní kurz v sezóně k nám do Beskyd, zajistíme vám ubytování ve Flight Parku, pomůžete nám s žáky na loučkách, zopáknete si přednášky, polétáte… Pokud budete chtít zůstat delší dobu, musíme se domluvit na pravidlech, pokud bude místo, není v tom problém.
Jak to může pokračovat?
První rok se již standardně věnujeme jakémusi nezávaznému oťukávání. Noví asistenti zjišťují, jak je zapojení do našeho týmu naplňuje a co jim přináší a naši instruktoři si důkladně všímají nových asistentů, jejich schopností, aktivity a týmového ducha. Na další sezónu pak těm nejlepším nabízíme práci spojená s osobním tréninkem, která už má konkrétnější obrysy a je již také honorována. V průběhu druhé sezóny se pak daleko intenzivněji zaměřujeme na instruktorskou přípravu asistentů a jejich větší zapojení do činnosti celého týmu. Tito asistenti pak s námi vyjíždějí na zahraniční výlety, na naše firemní akce – dostávají se to toho správného tempa.
Na setkání se těší
Dalibor Carbol a El Speedo instruktoři
Besykdská škola létání, která je součástí projektu El Speedo, je nájemcem či správcem hned několika startovišť a přistávacích ploch v Beskydech. Jsou to Javorový vrch, Godula, Prašivá, Lysá hora a další menší svahy pro pozemní trénink a nízké lety.
Organizaci létání na těchto letových terénech zastřešujeme s o. s. Piloti v Beskydech.
Pokud byste tedy chtěli být nápomocni při udržení a rozvoji letových terénů v Beskydech, zaregistrujte se na www.pilotivbeskydech.cz jakožto členové (členství je zdarma a podněty a hlasování jsou řešeny on-line formuláři).
Vaším přihlášením získáte možnost aktivně se podílet na dění kolem paraglidingu v Beskydech. Vaším přihlášením získáme důležité hlasy při jednání o společných výhodách, slevách, pojištěních a získávání finančních prostředků na nové projekty pro piloty.
Nemusíte být právě z Beskyd, abyste mohli být klubu Piloti v Beskydech, podílet se na jeho činnosti a využívat nabídek pro členy. Klub je otevřen všem pilotům.
Financování
Vytvoření nového startoviště stojí cca 150.000 Kč, nájem na provoz každého stávajícího startoviště stojí cca 20.000 ročně. Tyto náklady hradíme převážně z naší výukové činnosti a z občasných příspěvků některých organizací. Pokud byste již nyní věděli, že byste tuto naši činnost rádi podpořili ať už finančně, či rozšířením našich služeb dalším lidem, budeme samozřejmě velmi rádi.
Zavolejte vaši představu či možnosti na tel. +420 603 311 661 a domluvíme se na dalším postupu.
Tato dvoudenní akce je zaměřena na přebalování záložních padáků, přednášky s paraglidingovou tématikou a školení První pomoci.
Akce se koná vždy v druhé polovině února v Beskydech, posledních několik ročníků jsme záložní padáky odhazovali v areálu U Bobra – u řeky na začátku Raškovic. Přednášky stejně tak probíhaly ve frýdeckém klubu Stolárna. A je velký předpoklad, že se tak bude dít i několik dalších let.
Na tuto akci nám můžete pomoci jakožto obsluha lanovky – potřebujeme 4-6 lidí, jako asistenti při balení záložních padáků – potřebujeme 6-8 lidí.
Vaše představy a časové možnosti piště do El Speedo kanceláře na info (zav.) elspeedo.cz .
Děkujeme…
Tento jedinečný extrémní závod štafet i jednotlivců organizujeme už od roku 2006 a to druhý víkend v září na Javorovém vrchu u Třince.
Běžec, paraglidista a biker závodí v týmové kategorii, a ti nejvšestrannější borci zvládají všechny tyto kategorie najednou a zápasí o titul Javorového muže. Závodu se pravidelně účastní více jak 100 soutěžících a
Podrobnější informace o závodě naleznete zde: www.katusha.cz .
Pro organizaci soutěže pravidelně potřebujeme 10-15 lidí na hlídky na tratích a časomíru. Jako s odměnou za pomoc můžete počítat s tričkem KATUSHA, 200Kč, občerstvení a večerní After party s několika živými koncerty s parádní hudbou.
Vaše představy a časové možnosti piště do El Speedo kanceláře na info (zav.) elspeedo.cz .
Pokud jste hudebníci a chtěli byste na Katushi vystoupit, zašlete DVD s hudbou popř. Záznam z některého z vašich koncertů a pokud se to do programu bude hodit, tak se společně domluvíme na podmínkách a pravidlech.
Děkujeme…
Velká akce, náročné tratě, mnoho týmů a spousta adrenalinu – to je extrémní závod čtyřčlenných štafet v Beskydech.
El Speedo má tradičně na starosti technické zajištění závodu a při tom nám pomáhá 80 organizátorů, bez kterých by tenhle velký závod prostě nejel.
Také vy máte možnost se zapojit do organizace, pomoci na tratích přímo v závodě či ještě dříve při jejich přípravě. Celý závod i závěrečná After party tradičně stojí za to…
Termín a bližší informace o závodě naleznete na www.adrenalincup.cz . Dotazy či přihlášky do El Speedo organizačního týmu na info (zav.) speedo.cz .
Od začátku, co se létá bez motoru, jde o to, jak nejdéle vydržet ve vzduchu. A LUFTMAN je soutěž právě v této disciplíně. Nejde o to, jak daleko, jak rychle, ale jak dlouho. Výhodou tohoto závodu je realizace na poměrně malém prostoru – kolem jednoho letového terénu a také El Speedo on-line systém průběžných výsledků. Díky němu vidí i závodníci, jak jsou na tom ostatní a mohou se tak pokoušet o další vylepšení svých časů.
Díky tomu z hlediska organizace potřebujeme 2 organizátory na startovišti a 6 organizátorů pro přistávací plochu a časomíru.
Tento závod je jednodenní, v Beskydech i kdekoliv jinde, a aktuální termíny najdete na www.luftman.cz nebo vám ho sdělíme v El Speedo kanceláři.
Pravidelně se účastníme cestovatelských či outdoorových festivalů a setkání, na kterých přednášíme o volném létání, paraglidingových expedicích, ale také o cestovatelských akcích, kterých máme už za sebou slušnou řádku.
Pokud byste také vy rádi naplnili program některé z vámi připravované akce přednáškami třeba s paraglidingovou tématikou, stačí se domluvit a dojedeme za vámi.
A naopak, pokud máte k promítnutí zajímavý hodnotný materiál a rádi byste s ním seznámili i ostatní, jsme připraveni vám poskytnout prostor na některé z našich akcí jako je KATUSHA, PARASEM či jiné naše klubové setkání.
Napište nám o svých představách a možnostech na dali (zav.) elspeedo.cz .
Tak po všech těch bláznivých rocích už jsme se dostali do doby, kdy většina z nás v El Speedu máme různě velké děti a tak jsme začali připravovat také různé dětské akce.
Adrenalinový dětský den, Dětský MTB závod, dětský program na KATUSHI a ADRENALIN CUPu – trampolíny, zorbování, malování, nafukování padáků, noční výstupy na beskydské vrcholy, slaňování, přemostění, prostě cokoliv nás napadne, tak nešetříme energii a jdeme do toho, protože s dětmi je dobře.
Pokud byste vy měli tip nebo nápad na realizaci nějaké dětské akce nebo sami třeba děti máte a chtěli byste se zapojit do organizace některé z námi připravované akce, informujte nás na info (zav.) elspeedo.cz .
Děkujeme…
Tak situace je taková, že hudbu máme velmi rádi, sami hrajeme na nějaké ty nástroje a někteří z El Speeda a našich přátel mají vlastní hudební skupiny a to znamená, že si umíme udělat prostor na kvalitní hudební zábavu.
PARASEM a KATUSHA – to jsou akce, které se večer proměňují v jakési menší hudební festivaly a v průběhu těchto večerů už jsme si zvykli poslouchat, zpívat a tančit v programu několika kapel různých žánrů.
Jste členem hudební skupiny nebo vystupujete sami? Chcete se zúčastnit našich akcí a zahrát nám na nich? Lidé, kteří se těchto akcí účastní jsou zvyklí se dobře bavit a tak věřím, že i pro vás bude čas strávený s námi příjemný a inspirující.
Pište na dali (zav.) elspeedo.cz, pošlete DVD s vaší hudbou, nejlépe třeba i DVD se záznamem vašeho koncertu a domluvíme se na dalším postupu.
Bezpečné používání padákového kluzáku je velmi závislé na pravidelném servisu a údržbě.
Při opatrném zacházení a vhodném skladování vám může váš padák dobře sloužit mnoho let. Naopak zanedbání údržby, špatné skladování a používání nevhodných čistících prostředků mohou životnost vašeho paraglidingového vybavení výrazně snížit, případně z něj učinit dokonce potencionálně nebezpečné paraglidingové vybavení.
Abyste maximálně prodloužili životnost El Speedo padáků, dodržujte tato pravidla:
– Startujte z takových míst, aby na nich nedocházelo k zachycení vrchlíku nebo šňůr o kořeny nebo kameny. To zbytečně zvyšuje možnost poškození šňůr, poutek nebo vrchlíku. Při přípravě ke startu či balení vrchlíku nešlapejte po šňůrách.
– Po přistání nenechávejte vrchlík přepadnout dopředu přes pilota na náběžnou hranu. Tlakový ráz může způsobit vážná poškození uvnitř vrchlíku.
– Na šňůrách nedělejte žádné uzly, mohlo by dojít k poškození vláken uvnitř šňůr.
– Snažte se manipulovat s padákem tak, aby nedocházelo k jeho zbytečnému mechanickému namáhání. Tahání po jakémkoliv ostrém povrchu výrazně snižuje životnost vrchlíku.
– Nevystavujte zbytečně padák slunečnímu UV záření. Dlouhé vysedávání na startovišti s rozloženým padákem snižuje životnost vašeho vybavení. Stejně tak je materiál ničen skladováním ve vlhkém stavu. Degraduje tak tuhost zátěru zvenčí i zevnitř, hrozí napadení plísněmi. Vybavení nesušte na přímém slunci.
– Postarejte se o to, aby váš padák nebyl skladován ani převážen v teplotách vyšších jak 50°C.
– Vyvarujte se kontaktu paraglidingového vybavení s mořskou vodou. Pokud se tak stane, co nejdříve vybavení velmi důkladně omyjte sladkou vodou.
– Pro ukládání do batohu používejte vnitřní ochranný vak.
Obecně lze říct, že letová sezóna v ČR, tedy v Beskydech, Jeseníkách a Krkonoších je od začátku dubna do konce října. To se ale samozřejmě může měnit podle aktuální situace.
Základní tandemové lety si společně užijeme kdykoliv v těchto termínech. Termické a Akrobatické lety však naši tandem piloti musí ladit do termicky aktivních dní v časech 12:00 – 17:00 hodin, kdy je šance nabrat dostatečnou výšku. Přelety Beskyd jsou na načasování počasí nejnáročnější a vyžadují od vás trpělivost a přizpůsobení se zvolenému termínu. Odměnou je však velmi intenzivní zážitek, na který budete dlouho vzpomínat.
Pokud již nyní víte, že byste rádi letěli v nějaký konkrétní termín na konkrétním místě, vyčkejte na informaci z El Speedo kanceláře, se kterým pilotem byste měli letět a domluvte se s ním na těchto věcech osobně.
Nebo si rovnou vyberte některého z našich pilotů, domluvte se s ním a pro jistotu nahlaste v El Speedo kanceláři, že už jste s pilotem domluveni.
Díky za pochopení…