Jaká teda byla beskydská sezóna 2023?

A lidi se mně ptají – tak jaký byl rok? Jaká byla sezóna? A já se musím zapřemýšlet, co je za den a často i který je měsíc. Tak rychle to u nás letí… Asi mám docela vysoké nároky a chci se posouvat dopředu, to pak jsou pořád fofry.

A tak jsem se kouknul do fotek v mobilu a – no jestli na to máte místo v hlavě, tak sledujte:

Začalo to hned v lednu. Potřeboval jsem mít jasno v čem je desetiletá záložka horší od té nové. Vyrobili jsme a nainstalovali devítimetrovou hydraulickou trhačku s tenzometrem a programem na záznam testu. A teď, nejenom prověrka starších materiálů, ale i při šití nových věcí máme konkrétní data.

Jasně, že chci mít pro naše zákazníky a taky pro firemní potřeby pořádnou dokumentaci technických kontrol a taky výrobních procesů. Tak jsme zamakali na on-line verzi a jsme zase o kus dál.

Jak ušiješ vrchlík, je super se do něj hned podívat, jestli je všechno tam, kde má být. Vyrobili jsme fukar a teď už je to u nás jedna ze standardní části výrobních kontrol.

Po loňském horkém létě jsme holkám ve výrobě nainstalovali novou klimatizaci. Nejdříve se trochu cukaly, ale jak přišla zase horka, byla výroba nejpříjemnějším místem široko daleko. A jede to na slunce :o).

Koupili jsme 3 další šicí stroje, Honza s Mášou udělali druhou výrobní dílnu a prostory pro technické kontroly mimo Flight Park Javorový, na kterém už toho je více než dost.

S Natálií jsme se dostali k finální verzi tréninkové sedačky GMT, spolu s novým batohem Bogota 70 teď máme dalších 16 tréninkových setů na Groundhandling do školy i k volnému použití našich zákazníků, aby si nemuseli otloukat své nové padáky, když chtějí potrénovat na louce.

Začali jsme vyrábět taky nový batoh Keylong Ultrino (450g) a rychlobaly RB Ultrino (510g) – hlavně do kompletu s jednopotahovým LEMMYm.

Alexej a test piloti dokončili nový top EN-B kluzák, u nás dostal jménu JIMMY 4, jeho letové vlastnosti jsou skutečně parádní a jsem moc rád, že už jsme zaběhli jeho výrobu i v naší dílně. Je radost na něm létat, je radost ho pilotům osobně předávat k prvním letům.

Dlouho jsme na to hledal odvahu, nakonec jsem objednal fotovoltaické elektrárny přímo u výrobce, cesta k ostrovnímu provozu školy, výroby a ubytování se otevřela. Dvě elektrárny s měniči a bateriemi jsme sami nainstalovali na střeše hlavní budovy Flight Parku Javorový, máme 20kW k dispozici, nakoupili jsme další zásobníky teplé vody a teď už jenom doladit systém PIPON, který obsluhuje energie v budově.

Taky na Jeseterovně vznikla fotovoltaická elektrárna, díky které jel kemp od druhé poloviny léta už v ostrovním režimu. Přebytky půjdou do elektromobilu. To už je teď jasné.

Kempingový prostor prošel zásadní proměnou, srovnali jsme svah, navezli písek, zabudovali zavlažovací trubky, položili umělý trávník pod stany a začali jsme pracovat na samoobslužné zahradní sauně.

Proměnou prošla také sdílená horní jídelna s kuchyní, nové modřínové skříňky, police, nějaké spotřebiče, stoly, židle – no dáváme tomu energii, ať se u nás ubytovaní cítí dobře. 

Díky Jirkovi, Vaškovi i Tomovi a jejich pevným nervům jsme mohli přesunout všechno železo spojené se systémem PIPON do lépe zajištěného místa. Z instruktorského pokoje KEYLONG je teď pěkný apartmánek…

Do systému PIPON je připojená už i nová VR učebna. Dokončená VR učebna! Celý rok jsme na ni makali, dokončili jsme stavbu včetně veškerého vnitřního vybavení a instalovaných technologií pro trénink ve VR, vzduchotechniky, klimatizace, zónového osvětlení, projekce a ozvučení.

Kolem učebny jsme dokončili také dřevěné obklady, protáhlou terasu, schody ve svahu k posedu a polehu, kamenné zídky, položili jsme kamenný chodník.

Před Budka barem vzniko nové kamenné dvoj-schodiště. A u klubového baru jsme na terase udělali 3 nové snídaňové stolky s barovými židlemi – ranní RESTART musí mít atmošku, to je jasné…

A samozřejmě k tomu všemu probíhaly všechny suprové Základní paraglidingové výcviky Beskydské školy létání, El Speedo SIV kurzy, výlety a expedice, PARASEMy a závod KATUSHA, šili jsme padáky, sedačky, batohy a záložáky, odlétali jsme mnoho tandemových letů a ještě se u toho stihli dobře bavit.

Tak asi takhle se dařilo v roce 2023, taková byla sezóna. Prostě fičák. A teď už se připravujeme na zimní výlety do tepla i do sněhu. Trochu si zařádit, než se zase s novými piloty potkáme na Základních kurzech a budeme se bavit o tom, co by se dalo vylepšit a co by mohlo být taky super…

Chtěl bych od srdce poděkovat všem z El Speedo týmu, kteří jste se toho účastnili i vám ostatním, kteří nás svým zájmem a podporou tlačíte dopředu. Držte se :).
Dalibor

El Speedo – náskok díky přístupu…

Zanechte komentář

Tato stránka je chráněna pomocí reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.

Máte dotaz?

Zrovna někde lítáme, ale pokud nám chcete zanechat vzkaz, napište nám! :)

0

Začněte psát a klikněte Enter