Časté otázky

Chtěl bych se zeptat od kolika let je možno si zkusit tandemový let a od kolika let si mohu udělat licenci PL-A.
Věk pasažéra při tandemovém letu není nijak omezený, záleží spíše na hmotnosti a tu je dobré nahlásit předem. Pro kurz paraglidingu je věk žáka určen na 15 let a více. S tím, že závěrečné zkoušky může dotyčný složit až v 16ti letech. To vše ale jen za písemného souhlasu rodičů nebo zákonného zástupce. Jinak od 18ti let je to bez problémů.

Můžete mi prosím napsat, za jakých podmínek u nás mohou dělat kurzy cizinci? A když si cizinec takovýto kurz udělá, bude mu ten průkaz platit i jinde?
I cizí státní příslušníci se mohou přihlásit do našich kurzů a po úspěšném složení závěrečných zkoušek jim LAA ČR může vystavit českou Pilotní licenci (PL). Pak pro tohoto pilota budou platit tytéž podmínky, jako pro kteréhokoliv jiného českého pilota s českou PL. Tedy létání s českou PL v ČR je bez problémů a v zahraničí je legální jen v kombinaci s IPPI kartou, která dokládá jeho výkonnost (za 200,-Kč vystavuje též LAA ČR na požádání). Omezením je pak jen platnost PL, která se vydává na dobu dvou let a po této době je třeba projít znova kontrolou leteckého lékaře a nechat si vystavit novou licenci. 
Naše škola provádí kurzy v češtině, polštině, ruštině a angličtině. Podmínkou je minimální počet 5ti žáků ve skupině, jinak je třeba toto dohodnout individuálně.

Manžel absolvoval v roce 94 kurz paraglidingu. Od té doby se chystá znovu létat, ale nějak mu to nevychází. Jelikož stále o paraglidingu mluví s nadšením, rozhodla jsem se mu udělat radost a zajistit buď nový nebo nějaký opakovací kurz. Jsem u vás správně a který by byl vhodnější?
Jste u nás správně. Vzhledem k tomu, co jste napsala, soudím, že bude vhodnější zopakovat celý kurz. Jde o to, že za osm let se zapomene skutečně mnoho a navíc i způsob aktivní pilotáže a stejně jako nová konstrukce kluzáků vyžadují nové informace. Takže si můžete prostudovat texty na našem webu a já Vám rád odpovím na Vaše případné další otázky. V případě že Vám postačí informace na našem webu, můžete manžela přímo přihlásit vyplněním Přihlašovacího formuláře.

Chtěl bych létat na motorovém křídle a nemám o tom žádné informace. Jak začít a jaký kurz si vybrat?
Pokud jste si jistý tím, že chcete létat na motorovém svahovém kluzáku, doporučoval bych zvolit rovnou náš Motorový kurz. Tento je na to totiž celým svým průběhem a velkým důrazem na některé části výcviku připraven. Větší čas budete věnovat nácviku prcizního startu bez odpoutání. To je potřeba pro následný klidný a bezpečný start s motorem na zádech. Také na výuku letových prostorů a předpisů bude kladen zvýšený důraz.
Pokud byste chtěl nejprve zvládnout bezmotorové létání a pak až se rozhodnout, zdali budete létat na volno nebo s motorem, doporučoval bych nejprve Základní kurz a pak po dohodě s instruktorem pokračovat v motorovém výcviku. 

Co znamená DHV1 a DHV1-2 ?
DHV 1 a DHV 1-2 jsou kategorie německé testovací normy, podle které se padáky testují (francouským ekvivalentem je norma AFNOR , kategorie Standard). DHV 1 je kategorie padáků vhodných do škol na výuku, na létání pro začátečníky, prostě na klidné a bezpečné polítání. DHV 1-2 je kategorie o stupeň vyšší, je to střední výkonná třída, padáky jsou to rychlejší a stále ještě velice stabilní. S padáky těchto kategorií můžete legálně létat po ukončení základního kurzu s licencí PL-A.

Zanechte komentář

Tato stránka je chráněna pomocí reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.

Máte dotaz?

Zrovna někde lítáme, ale pokud nám chcete zanechat vzkaz, napište nám! :)

0

Začněte psát a klikněte Enter