Tak pokud máte právě po Základním kurzu a rozhlížíte se po nějakém vybavení, abyste mohli plynule pokračovat v samostatném létání, tak máte na výběr několik možností. Ale zjednodušeně – buďto si pořídíte výbavu novou, starší nebo to budete kombinovat. Ať už se rozhodnete tak či onak, mějte na paměti, že musíte dbát především na svou bezpečnost. A to samozřejmě jak aktivní, tak pasivní bezpečnost.
Aktivní bezpečnost spočívá na vaší kvalitní a postupné přípravě, na tréninku bez kterého se to prostě neobejde. Budeme rádi, když budete i nadále využívat našich služeb a to při dalších kurzech a výletech nebo třeba jen při létání pod dohledem našeho instruktora. Na kopcích jsme prakticky stále, stačí zvednout telefon a zeptat se kde další den se školou pojedeme a není co řešit. Jsme tady pro vás.
A pasivní bezpečnost, ta spočívá na vámi zvoleném vybavení. Nemá smysl ambiciózně vybírat velmi výkonné padáky a sportovně laděné sedačky, když jste právě po Základním kurzu nebo sami dobře víte, že za rok nalétáte okolo 30 letových hodin. Vyšší výkon je zpravidla doprovázen snížením právě oné pasivní bezpečnosti.
Pokud tedy jste čerstvými absolventy Základního kurzu, nechte si doporučit vašim instruktorem, byl s vámi od počátku vašeho létání a díky tomu je schopen zhodnotit vaše schopnosti a reálné možnosti. Jako majitelé Pilotní licence PL-A máte možnost létat s padáky kategorie Standard, DHV 1, DHV 1-2 nebo EN A, EN B. V nabídkách výrobců je ale v těchto kategoriích hned několik typů padáků a každý z nich má své silnější a slabší stránky. Jste začátečníci a potřebujete mít ve svém vybavení oporu. Vaše vybavení by mělo důsledky vašich menších či větších chyb minimalizovat. Proto je daleko nejlepší si o tomto v klidu promluvit s instruktorem, který tyto padáky dobře zná, a nechat si od něho doporučit. A to platí v případě nabídek na koupi nového i staršího vybavení.
Rozhodně varujeme před nákupem vybavení za nevšedně nízkou cenou. Je totiž stále dostatek možností nakoupit super levný padák, ale takový nesoudný prodávající často ignoruje fakt, že každá věc má svou životnost. Vždy před koupí staršího padáku se s prodávajícím domluvte na technické kontrole u výrobce (měření porozity a přeměření šňůr). Chtějte znát názor výrobce na aktuální stav a předpokládaný počet hodin, který s tímto padákem ještě budete moci létat, než jeho životnost pomine. Nezvykle nízká ceny by vám měla naznačit, že něco není v pořádku. Realita je taková, že čím "výkonnější" a starší padák, tím nižší cena. Pilot, který je schopen ulétat výkonné závodní křídlo už dávno ví, že novější křídlo o stejném výkonu mu v porovnání s tím starším modelem poskytne větší míru stability a bezpečnosti a tím i možnost k lepším výkonům a hlavně lepší pocit z letu. Není totiž nic horšího, než létat na padáku, kterému se nedá věřit, na který se nedá plně spolehnout a na kterém se pak pilot cítí nejistě. Právě o pocity totiž při létání jde. Tak proč si je takto kazit.
Zvláštní kategorií jsou nákupy starších padáků ze zahraničí. Ceny takových padáků mohou být skutečně zajímavé, ale problémem bývá nejčastěji absence technického průkazu a komplikovaný servis křídla. Pomyslete na situaci, že budete potřebovat opravit nebo překontrolovat padák a to může zabrat třeba celý měsíc. Tedy například měsíc času v letecké sezóně. A zanedbatelná rozhodně nebude ani částka za takovouto službu v zahraničí. Pokud však nakupujete padák zahraničního výrobce přes jeho oficiálního zástupce v ČR, bývá situace zpravidla odlišná. Oficiální prodejce má standardně zajištěn servis jak pro Technické kontroly, tak pro případné opravy přímo v ČR. A to pak je už jednoduché řešení.
Padáky většiny českých výrobců jsou často srovnatelné s padáky výrobců zahraničních. Navíc bývají tyto padáky na českém trhu o něco levnější levnější.
Pokud se rozhodnete objednat si u nás novou výbavu, rádi vám poradíme a nebo optimální paraglidingový komplet pro vás na míru sestavíme.