Letos jsme se se Slávkem zaměřili na další odladění a vylepšení programu jednoho z našich TOP kurzů – SIV COMBO.
Co se osvědčilo a zůstává?
Loni se nám velmi osvědčilo schéma, ve kterém se v prodlouženém víkendu školíme a trénujeme ve Flight Parku Javorový a pak na počasí vyjíždíme na praktický trénink do SIV centra na Halštatském jezeře. 600 kilometrů z Beskyd nebo 400 kilometrů z Prahy – to je ještě velmi příjemná vzdálenost a dává nám to dostatečnou operativnost tak, abychom nemuseli čekat v Rakousku na to správné tréninkové počasí. Takže schéma zůstává i pro sezónu 2019.
Při našem tréninku se spoléháme na vývoz lanovkou na Krippenstein a let s velmi zajímavým převýšením 1600 metrů. Piloti se nad tréninkovou hladinu dostávají v reálné operační výšce kolem 1000 metrů. A to je hodnota, které nám umožňuje běžně 20-25 tréninkových cvičení už v průběhu jednoho letu. Na skutečně kvalitní praktický trénink podpořený důkladnou teoretickou přípravou nám pak stačí běžně 4-5 letů. Piloti v tréninku přesně ví co trénují, proč to trénují a jaký se od nich očekává výsledek. Vše zapisujeme do naší vlastní výcvikové aplikace PES, výsledky se pilotům objevují v reálném čase na jejich osobních účtech, mohou se s nimi seznamovat klidně i při cestě lanovkou. Co jsme se ale rozhodli vylepšit a doplnit, to je trénink a příprava ještě před odjezdem do Halštatu – před tréninkem nad vodní hladinou.
Trenažér a odhazování záložního padáku
Jednou z našich standardních činností v rámci přípravy před praktickým tréninkem je prověření vašich záložních padáků. Upřímně – jsme zvyklí se nespoléhat na to jestli a jak záložní padák kdo přebaloval a instaloval. Před tréninkem ho vždy sami kontrolujeme. Od letošního roku jsme se ale do této přípravy rozhodli zapojit náš trenažér odhození záložního padáku, který máme nastálo nainstalovaný ve Flight Parku Javorový. Většina pilotů si odhození chce vyzkoušet, ale už zdaleka ne každý chce celé vybavení namočit ve vodě a zdlouhavě ho vysušovat. Takže před praktickým tréninkem projdeme techniky odhazování, nouzové postupy a alternativy, projedete se na El Speedo trenažéru, naberete rychlost a vyzkoušíte síly potřebné k odhození a celý systém otevřením prověříme. A pak vám záložní padák nejlépe ve vaší přítomnosti zabalíme a nainstalujeme do sedačky. A to v ceně kurzu.
Kamera na zemi i osobní kamera ve vzduchu
Pro každého z pilotů máme připravenou malou širokoúhlou kamerku ve vodotěsném obalu. Za ty roky, co tyto osobní kamerky používáme jsme se pravidelně setkali se špatnou spolehlivostí tréninkového záznamu způsobenou chybným ovládáním nebo prostě tím, že pilot kamerku zapomněl na pokoji. Proto vedle těchto osobních kamer znova spouštíme také paralelní natáčení na stacionární kameru. Pro tyto potřeby přibíráme do El Speedo SIV týmu dalšího člověka, který bude mít na starosti právě práci s vašimi videozáznamy.
Máme rozpracované ještě další novinky, ale o těch vás budeme informovat postupně, až budou řádně připraveny a vyzkoušeny. Díky za důvěru a budeme se těšit na váš trénink.
El Speedo – náskok díky přístupu…