LIME – BLACK
RED -BLACK
YELLOW – BLACK
BLUE – BLACK
BLACK – LIME
BLACK – RED
BLACK – YELLOW
BLACK – BLUE
Prašivá není vysoký kopec. Ale jsou z něho krásné výhledy. Je tam malý dřevěný kostelík, lidi se tam chodí modlit a když si popovídají sami se sebou i s bohem, jdou se podívat, jak se připravujeme na start a jak tam nad kostelíkem létáme.
1. ledna mrzlo, ale na čistém nebi se nízko nad horizontem posouvalo slunce. Zapnul jsem si nového OZZY a chvilku čekal. Sledoval jsem jak vítr pulzuje, jak z dálky přilétají dva dravci a lidé po novoroční motlidbě mohli zanedlouho vidět, jak se s nimi zvedám v první letošní slaboulinké termice vysoko nad kostelík. Mávali jsme si a já věděl, že s tímhle padákem utočím cokoliv.
OZZY3 | XS | S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|---|---|
Plocha (m2) | 20 | 22 | 24 | 27,5 | 31 | |
Štíhlost | 6,5 | 6,5 | 6,5 | 6,5 | 6,5 | |
Rozpětí (m) | 11,95 | 12,49 | 13,36 | |||
Počet komor | 69 | 69 | 69 | 69 | 69 | |
Minimální rychlost (km/h) | ||||||
Maximální rychlost (km/h) | ||||||
Váha padákového kluzáku (kg) | ||||||
60-80 | 70-90 | 80-100 | 90-115 | 105-130 | ||
Certifikace | firemní | firemní | EN-C | firemní | firemní | |
Cena | 84490 Kč | 85490 Kč | 86490 Kč | 87490 Kč | 88490 Kč |
Každý týden jezdím s Kamilem a Brunem hrát hokej. Hrajeme večer, potřebuji se nabudit, pouštím Playlist „Hokej Rock“. Ta hudba mně pohltí, uzavře mně do bubliny s několika heavy metalovými borci a Ozzy Osbourne je tam s námi.
Nikdy nevíte na čem frčí, ale asi to musí být něco z jiné planety, protože i v roce 2017 pořád žije. To je osmý div světa, po všech těch jeho večírcích. Ale hudba kapely Black Sabbath je tvrdá, důrazná a přesvědčivá. Stejně jako náš výkonný model OZZY.
A náš OZZY umí taky pořádně ulítnout!
OZZY OSBOURNE
Chcete padák třeba bez loga nebo s vlastními barvami? Použijte náš konfigurátor a dejte prostor svému pocitu.
SÍŤOVKA
KEYLONG XC
Velice užitečným příslušenstvím je také rychlobal, který si můžete doobjednat navíc v sekci batohy a obaly.
V roce 2015 mi Dalibor půjčil první verzi OZZY vel. M do 100kg. Já mám vzletovku kolem 108-109kg. Tenkrát jsem nalétal asi 35hod. a byl jsem tak nadšený, že jsem si ho koupil(vel. ML do 115kg) jako druhý křídlo a nalétal na něm úžasných 150h za všech možných podmínek.
S nástupcem si dal výrobce trochu načas. Od loňska zřejmě Dalibora bombardoval kde kdo , kdy už bude k mání…… a já nebyl vyjímka. Málokdo mi věřil jak pohodový, stabilní a rychlý to křídlo je. Tentokrát mi nový model OZZYho brácha přivezl na Col Rodellu v Dolomitech. Prohodili jsme si na startu křídla….já mu dal Venuse 4 a on mě OZZYho.
Jaké byly podmínky?
OZZY byl velikosti M do 100kg, takže jsem výbavu co možno odlehčil a stejně jsem byl asi 8kg přes horní hranici. Při testu minulého modelu jsem s tím neměl sebemenší problém.
Byla bezoblačná termika a tak jsme stoupáky trochu dohledávali. Dostupy téměř 4000m.n.m. a skoro variábl. Start na křížák parádní….šel nahoru jak střela…rozběh a nasoukat se do sedačky při kopírování svahu a řídit jednou rukou nebyl problém. Při náletu do stoupáku si říkám, že je nějaký moc nervózní….houby, dávalo nádherně vědět všechno co se v prostoru děje a je to docela návykový ? Má kratší chod hodně přesného řízení. To jak se zařízl do jakéhokoliv stoupáku nebo zatáčky mi dávalo skvělou jistotu při manipulaci i v tak hojném počtu pilotů co se tady každoročně vyskytuje! Pak přišla stíhací jízda za Honzou…..trochu jsem se zasekl v tom zmatku na startu a “malinko” mi poodletěl. Kromě točení jsem prakticky neustále měl půl nebo plný speed. A to bylo pro mě největší překvapení…ještě jsem neletěl na křídle, kde by speed šel tak lehce ? A to jsem si říkal jak lehce se šlape na mém Venusovi 4 ! Je za letu o malinko nervóznější než předchozí OZZY, ale narozdíl od něj mi za celých 4,5hod. neupadlo ani ucho….a to podmínky byly okolo skal místama docela výživný! Na můj vkus jsem měl ruce při řízení dost vysoko a při držení zadních popruhů při letu na speedu, jsem nechtěně trochu přibržďoval…..řešením je trochu prodloužit řidičky. A trochu se pletly zajišťovací šňůrky řidiček našité na C popruzích……kuličky by byly šikovnější než poutko….. a nebo šňůrku na popruh našít níž nebo výš.
Měl jsem spoustu času za letu OZZYho srovnávat s ostatními křídly….i když jen krátce. Většinou jsem je protočil ve stoupáku nebo se do toho báli okolo skal šlapat ?
Neměl jsem sebemenší pocit méněcennosti…..ať už se to týkalo výkonu křídla, nebo většího zatížení. Dokonce bych řekl, že správnou velikostí se let trochu uklidní a zmírní opadání při přeskocích. Do spirály jsem ho vůbec nemusel přemlouvat…okamžitě se stabilně zařízl a po vypuštění nádherně vyplul. Rozpočet na přistání na vrchu kopce, pěkně poblíž auta, nebyl ani napoprvé žádný problém.
Lidi se mě ptají, jestli nemám problém střídat různě výkonné křídla nebo značky…….ne, mě to baví. Asi nehorší je stereotyp a jednotvárnost. Tohle křídlo je prostě točivý, hravý, stabilní a díky tomu, že se nemusím bát šlapat, i dostatečně rychlé na létání za jakýchkoliv letových podmínek. Po přistání jsem měl úsměv od ucha k uchu a v hlavě a přístrojích záznam jednoho z nejkrásnějších a nejpohodovějších letů v Dolomitech….. viz. https://www.xcontest.org/2018/cesko/prelety/detail:JARDA/28.9.2018/09:51
Díky za zapůjčení.
Při klidném poletování nad krajinou i na náročných XC tratích v nejvyšších horách světa El Speedo padáky překvapují svým přátelským chováním a vysokým výkonem v termice i na dlouhých přeskocích. Užijte si i vy jejich výkon, stabilitu a vysokou užitnou vodnotu.
Všem absolventům našich tréninkových programů poskytujeme
Informujte se v El Speedo kanceláři na tel. +420 777 311 661