Skoro každému se to stalo, skoro každý už si u toho zanadával a nakonec to stejně povolilo. Pojďme si o tom trochu popovídat, třeba už jenom pro těch několik málo pilotů, na které se ještě nedostalo.
Takže otázka zní:
Když se vám to „zamoce“, co uděláte?
a) Díváte se dokola a hledáte někoho, kdo by mohl pomoci,
b) rovnou voláte instruktorovi,
c) rozdělíte si rozmotávání do delší časové osy, proložíte občerstvením a při západu slunce opouštíte startoviště,
d) kombinačkami povolíte majlonky, rozebereme šňůry a začnete se shánět po návodu od výrobce,
e) hledáte nůžky Fiskars,
f) benzín, zápalky, tmavé brýle a pomalým krokem kráčíte od velké hořící koule.
No, anebo si přečtěte těchto pár řádků a třeba to půjde i jinak.
Jak už kdysi kdesi kdosi řekl – každý velký problém je potřeba rozdělit na několik malých a malé problémy se řeší samy. Takže ať už jsou šňůry zamotány jakkoliv, snažme se neřešit velký problém najednou, ale prostě ho pojďme rozložit.
1. Nejprve je potřeba oddělit pravou polovinu šňůr od levé. To by mělo jít jednoduše.
2. Pak vezměte popruh jedné poloviny do ruky a vymotejte řídící šňůru tak, abyste ji mohli připnout na své místo na zadní část zadního popruhu (nejčastěji popruh D). Mezi kladkou na popruhu a připnutým madlem řídící šňůry nesmí být jakákoliv jiná šňůra, nežli ta řídící.
3. Uchopte do jedné ruky popruh A. Začněte se zbavovat vmotaných šňůr přetahováním kolem celé popruhové části tak, abyste uvolnili všechny tři áčkové šňůry. Postupujte přitom od vrchlíku směrem k volným koncům. Neřešte to, která šňůra patří ke které, prostě je přehazujte kolem popruhů tak, aby nakonec zůstaly nahoře jen áčkové šňůry.
4. Když mezi náběžnou hranou a A popruhem ve vaší ruce jsou už jen áčkové šňůry, tedy všechny ostatní jsou šňůry jsou pod nimi, stačí už jenom protočit popruhy tak, aby krajní áčko na majlonce vedlo k okraji vrchlíku a nebyly přes ní přehozeny ostatní áčkové šňůry.
A to je vše. Zbytek je už jednoduchý. Příjemné motání přeje
Dalibor
Á, málem bych zapomněl – toto je návod pro všechny dinosaury, kteří ještě stále létají na klasicky ošňůrovaných padácích. My, kteří už na trhání vzduchu dávno používáme PRO PADÁK®, tedy model s jedinou nosnou šňůrou spletenou ultramoderní technologií kobaltových nití z polymerovaných pryskyřic na bázi molybdenových síranů, tento problém řešit nemusíme. To je jasné, ne? :o)))