EL CUP – sprint paragliding

text: Marek Šedivý, foto: Sváťa Gandera, Anička Malinová
 

Letošní první ročník rychlostního závodu El Cup na Javorovém začal s jednodenním zpožděním. Počasí bylo totiž proti sobotnímu startu a tak řada závodníků i pořadatelů už od dopoledne ladila formu v hospůdce pod Javorovým, případně zkoušela letové podmínky pomocí RC delta modelu. Tato nepřízeň počasí byla ale pro řadu borců po pátečním večerním „alko-briefingu“ spíše vysvobozením. Na příhodné podmínky se čekalo marně do pozdních odpoledních hodin. Pořadatelé nakonec souboj s počasím vzdali a přesunuli závod na neděli. Tím ovšem podvečerní program – vystoupení živé kapely, narušen nebyl. Po menší komplikaci se zaseklými dveřmi u auta převážejícího audio aparaturu, to mohla kapela Andy Marshall Band rozbalit v plné síle. Co by to ale bylo za para akci bez padáků. Snad taky proto se tři odvážlivci rozhodli ve večerní katabázi odstartovat. Na přistávačku se snášeli s prvními kytarovými rify.

Kapela střídala jednu pecku za druhou. Nechybělo ani několik nových skladeb, ale také známých hitů světových kapel. Většina závodníků a diváků se dobře bavila a fakt že jde o para akci podtrhlo několik pilotů, kteří se před pódiem pohybovali výhradně za pomocí berlí. Sobotní večer se opravdu vydařil a nezkazil ho ani příjezd strážníků Městské Policie, ani déšť, který se spustil na pódium v okamžiku, kdy kapela dobalila celý aparát. S přibývajícími hodinami se část osazenstva přesunula na horní chatu na Javorovém.

Kvalitu večerní akce ukázalo nedělní ráno, kdy většina závodníků nebyla schopna vstát, natož začít soutěžit. Závod se proto přesunul na nedělní odpoledne. Na startu se nakonec ukázalo 9 borců-odvážlivců (přestože večer bylo letu schopných závodníků podstatně více), připravených na zdánlivě jednoduchý výběh východní sjezdovky. Po vyhodnocení stavu větru, stavu a počtu závodníků, se nakonec závod konal jako jednokolový. Tuto prozřetelnost řada závodníků ocenila již v polovině běhu do kopce, kdy se o své začaly hlásit nohy a hlavně plíce. Ze závodu byl také kvůli nevypočitatelnému větru vypuštěn let přes otočný bod. Hromadný start tak, kromě rychlého nahození padáku, prověřil umění pilotů i nad přistávací plochou, kde bylo nutno vyklesávat jednak co nejefektivněji a pokud možno bez kolize s ostatními piloty. Vše nakonec proběhlo bez újmy na zdraví, byť o dramatické zážitky při točení několika spirál vedle sebe, nebyla nouze. Přistávalo se do vyznačeného čtvercového sektoru. Po přistání musel závodník sbalit padák do květáku a proběhnout  mezi označenými keři do cíle. Pokud se mu nepovedlo přistát do sektoru, tak musel s padákem v květáku oběhnout vyznačené trestné kolo a teprve potom se mohl vydat do cíle.

Po dolétnutí posledního borce následovalo vyhodnocení výsledků a vyhlášení vítězů. Ceny se rozdávali až po příjezdu na startovačku. Odtud se také bezprostředně znovu startovalo. Tentokrát se soutěžilo v přistání na přesnost. Piloti teď už ukázněně startovali v rozestupech tak, že měli při přistání dostatek času a prostoru k ideálnímu vykrácení. Na přistávačce se opět vyhlásili vítězové v přesnosti přistání a předali se ceny. Poté se piloti rozletěli domů.

Na závěr nezbývá, než zkonstatovat, že závod, přestože se jednalo o první ročník, byl celkově dobře organizován. Počet závodníků byl sice menší než se očekávalo, ale své si vybralo jak špatné počasí tak sobotní program. Organizátoři během závodu nasbírali mnoho cenných zkušeností, které se jim příští rok jistě budou hodit.

 

 

 

 

Výsledky sprintu:

1. Kamil Konečný        9:56
            2. Vašek Konečný     10:00
            3. Marek Šedivý        10:34
            4. Šimon                    11:05
            5. Jan Filipek             11:33
            6. Daniel Šimek         11:55
            7. Jan Peňas              14:36
            8. Markéta                20:43
            Dalibor Carbol        8:23 mimo závod

 

 

 

Výsledky přesnosti přistání:

1. Daniel Šimek
            2. Tonda Kycik
            3. Šimon
            4. Jan Peňas
            5. Marek Šedivý
            6. Dalibor Carbol
            7. Jan Filipek
            8. Martin kawalčik

 

Zanechte komentář

Tato stránka je chráněna pomocí reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.

Máte dotaz?

Zrovna někde lítáme, ale pokud nám chcete zanechat vzkaz, napište nám! :)

0

Začněte psát a klikněte Enter