Rychlé info:
Druhá etapa motorového kurzu obsahuje starty a lety s motorem, plnění jednotlivých částí výcvikové osnovy MPL 3.
Typ akce:
Základní výcvik motorového paraglidingu – 2. etapa pro licenci PPG nebo MPG.
Cíle kurzu:
Zvládnutí různých technik startů s motorem na zádech, znalost jednotlivých částí motoru, znalost nároků na ně kladené z hlediska bezpečnosti a spolehlivosti jejich funkce a znalost běžné údržby. Další okruh dovedností získaných na tomto kurzu se týká samotného letu. Let po okruhu, změna smyslu zatáčení, průlety, pilotáž při velkém náklonu, nouzové přistání, let s návratem, navigační let po trojúhelníkové trati a přezkušovací let – to jsou disciplíny, které budete muset v průběhu našeho kurzu zvládnout.
Podmínky účasti v druhé části:
– platná prohlídka leteckého lékaře (viz níže),
– perfektní zvládnutí čelního startu v 1. etapě kurzu nebo prověření těchto dovedností instruktorem.
Fyzická náročnost:
– střední při tréninku s motorovou krosnou,
– nízká při tréninku s motorovou tříkolkou.
Doporučený nálet pilota:
– minimální, je ale skutečně potřeba precizně zvládat starty.
– chtěli bychom zájemce o motorovou licenci – zvláště začínající piloty – upozornit na potřebu precizního zvládnutí čelního startu ještě před započetím této 2. etapy motorového kurzu. Pokud si ani po 1. etapě motorového kurzu nejste s čelními starty úplně jisti, využijte naší nabídky kurzů Perfektní starty nebo Pozemní trénink. Nebo s námi choďte cvičit do první části Základního kurzu, ve které se čelním startům také intenzivně věnujeme. Ušetříte si tak možná mnoho času a sil. Připomínáme, že motor něco váží a provádět tyto starty s motorem na zádech není zrovna lehká věc. Pokud nebudete schopni dostávat padák bez motoru perfektně nad hlavu, včas padák podbíhat, dobržďovat a v silnějším větru ho bez problémů udržet nad hlavou, bude váš výcvik v této 2. části motorového kurzu přerušen a nabídneme vám výše uvedené možnosti, jak tyto základní dovednosti zlepšit. Až se tak stane, pak teprve budeme pokračovat ve výcviku s motorem.
Doba kurzu:
– na druhou část potřebujeme další 2-3 letové dny podle velikosti skupiny, ty volíme po dohodě s piloty nejlépe hned po první části.
Praktická výuka:
– pozemní příprava,
– ustavení padáku do letové polohy s vypnutým motorem,
– starty s motorem,
– výškové lety,
– let po okruhu,
– změna smyslu zatáčení,
– průlety,
– pilotáž při velkém náklonu,
– let s návratem,
– navigační let po trojúhelníkové trati,
– rozpočet na nouzové a nouzové přistání,
– přezkušovací let.
Teoretická výuka:
– aerodynamika,
– meteorologie,
– předpisy,
– nouzové postupy, letecká navigace,
– nauka o létání, stavba a konstrukce,
– zdravověda – první pomoc.
Lokality:
– Prašivá (Beskydy ),
– letiště Prostějov.
Do poznámky přihlášky prosím napiště, jakou lokalitu 2. etapy motorového výcviku preferujete.
Zajištění instruktory:
– instruktor základního výcviku,
– instruktor motorového létání.
Cena druhé části: 9000 Kč
Cena pro piloty, kteří už mají s motorovým létáním praktické zkušenosti: 5000 Kč
– našim absolventům účtujeme 10% slevu.
Ceny obsahují:
– práci instruktorů (teoretickou a praktickou výuku),
– zapůjčení padákových kompletů včetně radiostanic,
– zapůjčení motorové krosny,
– palivo a mazivo,
– zapůjčení odhlučněných komunikačních přileb pro motorovou část výcviku,
– zapůjčení výukových knih,
– zákonné pojištění na škody způsobené třetí osobě,
– pronájem startovacích a přistávacích ploch,
– dle možnosti i dopravu na startoviště a přesun mezi jednotlivými lokalitami,
– vystavení Osobního listu,
– technický servis při jakýchkoliv opravách či seřizovýní vybavení,
– fotografování průběhu kurzů digitální technikou,
– fotografie z kurzu,
– El Speedo dárkový balíček.
Můžeme vám zapůjčit:
– stany a spacáky Hannah,
– vária a GPS přístroje (viz SKYTEST).
Pomůžeme vám zajistit:
– přezkoušení inspektorem provozu,
– vystavení pilotního průkazu,
– zálet zakoupeného motoru s vaším padákem a vystavení TP,
– ubytování a stravování.
Doprava do místa kurzu:
– vlastní.
Aktuální termíny: #EC_CURCAT_XY(100;2)#