Jak už jste si určitě zvykli, každým rokem rozvíjíme výukové osnovy, organizace kurzů a stále dobrušujeme detaily a nové nápady. Prostě nás to baví a vidíme v tom smysl naši činnosti – nestát na jednom místě, ale posouvat se stále dál. Takže pozorně čtěte, co jsme pro vás na tento rok připravili…
1. Bezpečnostní trénink (pro pilotní licenci PL-B)
Se zvyšujícímí se výkony padákových kluzáků jsou kladeny také vyšší nároky na vás – jejich majitele. Náš Bezpečnostní trénink je zaměřen na výuku precizního řešení různě dynamických symetrických a asymetrických zaklopení náběžné hrany a na dokonalé zvládnutí všech sestupových i únikových manévrů a jejich kombinací. Při našem tréninku budete ve stálém spojení s instruktorem a po celou dobu praktického výcviku budete mít nainstalovanou malou osobní kameru s úhlem záběru 180°, díky které budeme moci společně lépe identifikovat možné chyby při provádění jednotlivých cvičení. V druhé polovině tréninku budeme trénink provádět nad zajištěnou vodní hladinou, ze země vás budeme natáčet a zajišťovat stejně jako u běžného SIV kurzu. Součástí bezpečnostního tréninku je také možnost praktického odhození záložního padáku s dopadem na zajištěnou vodní hladinu…..
Podmínky účasti:
– platná pilotní licence, min. PL-A,
– zájemci o PL-B musí tento trénink absolvovat na křídlech kategorie EN C, EN D, DHV 2, DHV 2-3 a Preformance.
Fyzická náročnost:
– nízká a střední.
Doporučený nálet pilota:
– nálet jakýkoliv,
– trénink je vhodný jak pro absolventy Základních kurzů, tak pro pokročilé piloty, kteří mají zájem o licenci PL-B,
– tento trénink je povinný pro zájemce o tandemovou licenci (PL-T) podle naší výukové metodiky.
Cíle tréninku:
– správné zvládnutí symetrického a asymetrického zakolopení včetně zakolopení na speed systému,
– perfektní zvládnutí sestupových manévrů (B-stall a spirála),
– perfektní zvládnutí únikových manévrů (speed systém, různě velké zaklopení stabilizátorů se speed systémem).
Doba tréninku: 4 dny (3 dny pro trénink + jeden den pro případ špatného počasí nebo na termické létání v dané oblasti)
Praktická výuka:
– důkladné prověření celého záložního systému,
– dynamické, držené a řízené asymetrické zaklopení v kombinaci se speed systémem,
– čelní zaklopení bez i se speed systémem,
– motýlek,
– B-stall s kontrolou směru možného otáčení,
– sestupná spirála,
– zaklopení uší v kombinaci se speed systémem,
– zatáčení se zaklopenými stabilizátory,
– velké stabilizátory bez i se speed systémem,
– vyhození záložního padáku (má-li o to pilot zájem),
– celý výcvik je naší výcvikovou osnovou pro získání PL B.
Teoretická výuka:
– problematika aktivní pilotáže,
– správná řešení při symetrických a asymetrických zaklopeních,
– popisy a správná provedení sestupových manévrů,
– popisy a správná provedení únikových manévrů,
– druhy a způsoby použití záložních padáků.
Kde:
– Halštatské jezero, Rakousko,
– Luganské jezero, Švýcarsko.
Zajištění instruktory:
– instruktor nestandardních letových režimů,
– instruktor sestupových manévrů a aktivní pilotáže.
Cena: 5900,- Kč,
– naši absolventi mají 10% slevu.
Takže jak už jste jistě pochopili, v tomto novém produktu jsme velmi přitlačili na precizní zvládnutí důležitých postupů a vynechali jsme naopak negativní zatáčky a Full stally. To se také výrazně projevilo i na ceně tohoto kurzu. A do této nabídky se nám navíc vešly malé mikrokamery s úhlem záběru 180° pro každého pilota, díky kterým skutečně odhalíme i ty nejmenší detaily při chybném řešení vzniklých situací. Pro pokročilé piloty máme připraven druhý, již velmi dobře známý kurz…
2. SIV kurzy (nestandardní letové režimy)
El Speedo SIV kurzy jsou vyhlášené velmi zajímavým a intenzivním programem, exkluzivním tréninkem nad Halštatským jezerem (Rakousko) a stabilním Luganským jezerem (Švýcarsko), špičkovým materiálním zajištěním a týmem zkušených instruktorů. Právě zajištění, lokality a propracovaná výcviková osnova dělá z našich SIV kurzů jedničku na trhu. U nás najdete nové cesty ke zvyšování své aktivní bezpečnosti při létání na svahových padácích.
Při našem tréninku budete ve stálém spojení s instruktorem a po celou dobu praktického výcviku budete mít nainstalovanou malou osobní kameru s úhlem záběru 180°, díky které budeme moci společně lépe identifikovat možné chyby při provádění jednotlivých cvičení. Po úvodních "seznamovacích letech" se přesouváme nad zajištěnou vodní hladinu, ze země vás budeme natáčet a metodicky vést celým našim tréninkem. Součástí SIV kurzu je také možnost praktického odhození záložního padáku. Budete-li mít zájem, my budeme připraveni.
Podmínky účasti:
– platná pilotní licence, min. PL-A,
– zájemci o PL-B musí tento trénink absolvovat na křídlech kategorie EN C, EN D, DHV 2, DHV 2-3 a Preformance.
Fyzická náročnost:
– nízká a střední.
Doporučený nálet pilota:
– nálet 30 hodin na padáku, se kterým budete trénovat,
– trénink je vhodný jak pro absolventy Základních kurzů, tak pro pokročilé piloty, kteří mají zájem o licenci PL-B nebo PL-T,
– trénink je povinný pro piloty se zájmem o instruktorskou licenci.
Cíle tréninku:
– naučit vás rozpoznat signály padáku na částečné nebo úplné zaklopení náběžné hrahy a dostatečně rychle a správně toto riziko eliminovat,
– naučit vás částečné nebo úplné zaklopení náběžné hrahy efektivně řešit,
– dovést vás ke zjištění, kde přesně je hranice minimální rychlosti vašeho padáku,
– naučit vás včas rozpoznat negativní zatáčku a správně tuto situaci řešit,
– naučit vás správně provádět Full stall a díky tomu dokázat řešit různé nestandardní situace,
– znovu procvičit všechny standardní sestupové a únikové manévry,
– zajistit, abyste věděli jak správně a včas použít záložní padák.
A co je důležité – bezpečně a s náležitým servisem pro trénink nad vodou. Více se dozvíte v naší Výcvikové osnově.
Doba tréninku: 5+1 dnů (denní program je určen velikostí skupiny, běžně nám stačí 3 tréninkové dny a zbývající čas se věnujeme teoretické přípravě, videorozborům a termickému létání, v záloze máme jeden den pro případ horšího počasí).
Praktická výuka:
– důkladné prověření celého záložního systému,
– dynamické, držené a řízené asymetrické zaklopení v kombinaci se speed systémem,
– čelní zaklopení bez i se speed systémem,
– motýlek,
– B-stall s kontrolou směru možného otáčení,
– sestupná spirála,
– zaklopení uší v kombinaci se speed systémem,
– zatáčení se zaklopenými stabilizátory,
– velké stabilizátory bez i se speed systémem,
– krátké odtržení proudnic,
– negativní zatáčka,
– Full stall,
– řešení kravaty pomocí stabila,
– vyhození záložního padáku (má-li o to pilot zájem).
Pro zkušené piloty zároveň nabízíme nácvik základních akrobatických figur jako:
– SAT,
– one hand SAT,
– dynamic Full-stall,
– asymetric spiral,
– wing over,
– looping.
Teoretická výuka:
– aerodynamika a principy aktivní pilotáže,
– důkladný rozbor všech nestandardních letových režimů a manévrů, které budeme v praktické části trénovat,
– správná řešení při symetrických a asymetrických zaklopeních,
– popisy a správná provedení sestupových a únikových manévrů,
– důkladná příprava na krátké odtržení proudnic a negativní zatáčku,
– Full stall,
– řešení kravaty pomocí stabila,
– druhy a způsoby použití záložních padáků,
– videorozbory zajímavých částí vašich tréninkových letů.
Kde:
– Halštatské jezero, Rakousko,
– Luganské jezero, Švýcarsko.
Zajištění instruktory:
– 2 instruktoři nestandardních letových režimů,
– 1-2 asistenti (podle velikosti skupiny a lokality).
Cena: 7800,- Kč,
– naši absolventi mají 10% slevu.
Každý rok se počet absolventů stále zvyšuje, v roce 2009 v šesti termínech našich SIV kurzů absolvovalo 75 pilotů a to nás všechny velmi těší a samozřejmě také do budoucna zavazuje. Letos jsme pro vás připravili 4 termíny na Bezpečnostní trénink a 5 termínů na SIV kurzy. Pokud bude potřeba, budeme se snažit tyto termíny ještě rozšířit o další. V našem kalendáři najdete vše potřebné, vyplněním přihlášky nám dáváte vědět o vašem vážném zájmu a zaplacením zálohy si místo na kurzu bezpečně rezervujete.
Budeme se na vás těšit
Dalibor Carbol, Slávek Tmej, Jarek Borowiec a Walter Schrempf