Tady jsou hrubá data ze soboty:
32 pilotů odhodilo záložní padák na trenažéru-lanovce.
Z nich:
6 pilotů viditelně nehodilo ZP dostatečně dynamicky a cíleně (spíš ho „upustili”).
1 pilot jen ztěžka a pozdě vytáhl ZP ze sedačky, která měla po domácku „opravená” gumová očka uzavírající vnější kontejner ZP; situaci zhoršilo to, že se mu k uvolňovači přimotala šňůrka speed-systému.
1 pilot měl otevřenou-rozšroubovanou karabinu spojující popruh ZP s popruhem postroje; odhození a otevření ZP u něj proběhlo správně.
1 pilot nemohl vytáhnout ZP z kontejneru postroje, protože jezdec zipu, který se má při odhození „rozjet”, nebyl dotažený až do konce (napůl otevřený zip).
1 pilotce se vysypaly šňůry ZP z vnitřního kontejneru ještě před. tím, než ho odhodila a otevřel se; odhození se tím zkomplikovalo a bylo kvůli tomu nepřesné a nedostatečně dynamické.
4 pilotům se otevřel vnitřní kontejner ZP ještě před tím, než ho odhodili – měli krátkou rezervu popruhu a šňůr mezi postrojem a vnitřním kontejnerem ZP.
1 pilotovi se po odhození zamotala klika uvolňovače do šňůr ZP a znemožnila tak otevření druhého stupně chlopní vnitřního kontejneru.
A tady o tom AI napsala článek (je to místy legrační, ale měla to za 1/2 s hotový :-O ):
Tady je návrh článku na web z tvého zápisu z akce pro piloty paraglidingu Parasem:
Na nedávné akci pro piloty paraglidingu Parasem si 32 pilotů vyzkoušelo odhození záložního padáku (ZP) na trenažéru-lanovce. Cílem tréninku bylo simulovat reálnou situaci a procvičit správný postup v případě nouze.
**Výsledky tréninku**
Bohužel, ne všichni piloti zvládli odhození ZP na jedničku. U některých se objevily závažné nedostatky, které by v reálné situaci mohly mít fatální následky.
* **6 pilotů** nehodilo ZP dostatečně dynamicky a cíleně, spíše ho jen “upustili”. Tímto způsobem by ZP nemusel být včas a správně aktivován.
* **1 pilot** měl problém s vytažením ZP ze sedačky. Příčinou byly pravděpodobně amatérsky opravená gumová očka, která neumožnila hladké otevření kontejneru. Situaci navíc zkomplikovala šňůrka speed-systému, která se zamotala do uvolňovače.
* **1 pilot** měl otevřenou karabinu spojující popruh ZP s popruhem postroje. Odhození a otevření ZP proběhlo sice správně, ale v reálné situaci by to znamenalo selhání.
* **1 pilot** nemohl vytáhnout ZP z kontejneru postroje kvůli nedotaženému jezdci zipu. Zip tak zůstal napůl otevřený a zabránil uvolnění ZP.
* **1 pilotce** se vysypaly šňůry ZP z vnitřního kontejneru ještě před odhozením. To způsobilo komplikace a nepřesné odhození.
* **4 piloti** měli krátkou rezervu popruhu a šňůr mezi postrojem a vnitřním kontejnerem ZP. To vedlo k předčasnému otevření vnitřního kontejneru ještě před odhozením.
* **1 pilotovi** se po odhození zamotala klika uvolňovače do šňůr ZP a znemožnila tak otevření druhého stupně chlopní vnitřního kontejneru.
**Závěr**
Tento trénink ukázal, že někteří piloti mají stále nedostatky v používání záložního padáku. Je důležité si uvědomit, že správné odhození ZP může být v kritické situaci rozdílem mezi životem a smrtí. Proto je nutné pravidelně trénovat a dbát na správnou údržbu vybavení.
**Doporučení**
* Pravidelně trénujte odhození ZP na trenažéru nebo pod dohledem zkušeného instruktora.
* Pečlivě kontrolujte stav vašeho vybavení, zejména karabiny, zipy a uvolňovací mechanismy.
* Věnujte pozornost správnému uložení ZP v postroji a ujistěte se, že máte dostatečnou rezervu popruhu a šňůr.
* V případě jakýchkoliv pochybností se obraťte na odborníka.
**Důležité upozornění:** Tento článek má pouze informativní charakter a nenahrazuje odborné školení.