PARASEM 2-2025 – zafúkané…

Tentokrát bez Gemini s mojím komentářem…

27 pilotů trénovalo použití záložního padáku (ZP) na trenažéru-lanovce.

Z nich:

5 pilotů viditelně nehodilo ZP dostatečně dynamicky a cíleně (spíš ho „upustili”).

7 pilotům se otevřel vnitřní kontejner ZP ještě před tím, než ho odhodili – měli krátkou rezervu popruhu a šňůr mezi postrojem a vnitřním kontejnerem ZP.

2 pilotům se po otevření vnitřního kontejneru vrchlík ZP výrazně pomaleji plnil vzduchem – byl tzv. slepený neboli hodně či příliš dlouho kompresovaný.

1 pilot nestihl najít a uchopit kliku – uvolňovač ZP, takže vůbec neudělal pokus o jeho použití. Měl druhý postroj, který málokdy používá.

2 piloti tahali za uvolňovač ZP v nevhodném směru a vytáhnout ZP z vnějšího kontejneru jim proto šlo ztěžka a déle to trvalo.

Všechny vrchlîky se dříve nebo později, případně při opakovaném pokusu, otevřely a naplnily vzduchem. Těžko předvídat, kolik času a pokusů v reálu dostaneme…

Znovu se ukázalo, že důležitější, než vyvětráni a opětovné zabalení vrchlíku záložního padáku, je kontrola a nastavení celého systému, individuální znalost konkrétního vlastního vybavení a praktický trénink v podmínkách co nejpodobnějších skutečné situaci.
S díkem a pozdravem
Slávek

Zanechte komentář

Tato stránka je chráněna pomocí reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.

Máte dotaz?

Zrovna někde lítáme, ale pokud nám chcete zanechat vzkaz, napište nám! :)

0

Začněte psát a klikněte Enter