CHOGORI vznikla z potřeb expedičního létání projektu FLY 7000, tedy jako lehká sedačka nabízející maximální pohodlí a houževnatou konstrukci. Varianta CHOGORI SPORT nabízí stále velmi nízkou váhu spolu a vysoký komfort posedu – ten je zajištěn skvěle odladěnou zádovou a posedovou částí. Nízká váha je dosažena použitím prémiových materiálů a minimalistickém řešení funkčních prvků.
Lety ve vysokých horách jsou náročné na správnou volbu taktiky letu stejně jako na fyzickou připravenost pilota. Při těchto několikahodinových fyzicky náročných přeletech pokládáme za velmi důležité přesné a efektivní vedení padáku náklonem těla.
Sedačky CHOGORI jsou standardně vybaveny posedovou deskou, která je uložena do chytře řešené CHOGORI konstrukce popruhové a posedové části. Tato konstrukce navíc umožňuje létat pohodlně s deskou i bez ní. Na výběr tedy máte jak létání s pevnou deskou, tak i létání v HAMAK stylu bez posedové desky.
Model CHOGORI SPORT má posedovou část vybavenou zesíleným polstrováním a profilovanou karbonovou deskou. Oproti tomu modely CHOGORI XC a CHOGORI ULTRINO jsou vybaveny mírně pružnou polykarbonátovou deskou, která zvyšuje pohodlí posedu při použití váhově nižšího polstrování.
A mysleli jsme také na problémy s propocenými zády při rychlém střídání výšek. Příjemnému pocitu při létání se sedačkami CHOGORI napomáhá také podélné odvětrání zádové části. Modelové rozdíly v polstrování a odvětrávání zádové části sedaček CHOGORI spočívají v mohutnosti polstrování. Modely CHOGORI XC a CHOGORI ULTRINO jsou sedačky s preferencí minimální váhy a tomu je podřízen i výběr materiálů v zádové části. Oproti tomu model CHOGORI SPORT je typickým raceovým vybavením a posílené není jen zádové polstrování, ale také povrchový materiál vnitřku sedačky. Výběr těchto materiálů je podřízen možnosti mnoha set hodinového náletu a nadstandardního pohodlí.
Míru tlumení náklonu v zatáčkách si můžete sami přizpůsobit regulovatelným ABS systémem přesně podle vašich představ.
Náš systém zapínání je tak jednoduchý, že stačí zacvaknout 2 pevnostní přezky, zapnout kokon do bezpečnostní smyčky a můžete letět. Zapřením se do kevlarové nožní opěrky se kokon sám uzavře a to je vše co musíte udělat pro váš pohodlný let.
Pěnový chránič páteře v CHOGORI neslouží k dalšímu vyztužení zádové části – to má na starosti odladěná vnitřní konstrukce CHOGORI. 10ti centimetrový a oproti minulému modelu CHOGORI nyní prodloužený pětisegmentový chránič je tedy jen na těch místech a v takové tloušťce, kde to má skutečně smysl.
CHOGORI je však stejně pohodlná i bez něj a směle můžete místo pěnového chrániče vložit do uzavíratelného kontejneru váš spací pytel. Při expedičním létání tak ušetříte váhu 480 g za pěnový chránič a získáte více místa za spací pytel.
Pokud použijete Camel bag např. od firmy OSPREY, který je zároveň řešen jako zádový chránič, získáte další ochranu horní části páteře. A to se může při náhodných kotrmelcích v suťovisku docela hodit.
Camel bag na vodu je často používaný nejen k osvěžení po náročném výstupu nebo při čekání na start. Při dlouhých přeletech je také příjemné se po troškách osvěžovat. Ale pak je tady druhá strana mince a to znamená – co pak s tím, když se budeme potřebovat vypustit.
CHOGORI je vybavena nejen kapsou na Camle bag. Ale také otvory na protáhnutí hadičky až k pilotovi, a ve spodní části take dvěma otvory na urino hadičku. Pánové to pak mají jednoduché – stačí plastový trychtýřek a hadička a je po starostech. Dámy budou bohužel muset vydržet.
Všechny verze CHOGORI jsme projektovali jako pohodlné lehké verze sedaček pro XC lety. A samozřejmě jsme mysleli také na vybavení, které při cestování a létání používáme.
Proto jsou sedačky CHOGORI vybaveny nejen prostornou zádovou kapsou o objemu 24 litrů, ale také kapsou na Camle bag a uzamykatelnou kapsou na doklady uvnitř této zádové kapsy.
CHOGORI je ale vybavena také další kapsou pod deskou před chráničem a 4mi bočními kapsami na drobný materiál potřebný v průběhu letu.
Spolu s uzamykatelnou kapsou v kokpitu to dělá přesně 9 úložných míst.
Na cestách za létáním jste většinou závislí jen sami na sobě a tak i vaše vybavení musí vydržet více, než běžné “ultra lehké” konstrukce. Potřebujete sedačku s dostatečně velkým úložným prostorem, která ale občas snese i tvrdší přistání a hrubší zacházení. A věřte, že při paraglidingových dobrodružstvích i náročných expedicích více než “nejlehčí sedačku na trhu” oceníte promyšlené plně funkční konstrukce a pevnost materiálů – to, na co se můžete spolehnout.
Zpětná odezva vrchlíku při sešlápnutém Speed systémem, kterou skrze něj může pilot získat, je důležitá informace pro aktivní pilotáž.
Proto v CHOGORI používáme kladky s větším průměrem, které se vyznačují hladkým a lehkým chodem. Díky tomu můžete včas a správně reagovat na změny tuhosti vrchlíku.
Na detailech záleží…
Uchovat si krásné pohledy z vašich dobrodružných výletů – to je něco, co prostě chcete. Náš nový integrovaný kokpit je dostatečně velký na to, aby ve své uzavíratelné kapse bezpečně uschoval třeba i větší zrcadlovku.
Pokud používáte k letové navigaci smartphone nebo tablet, určitě oceníte také průchodky pro spojovací nebo navíjecí kabely. Stejně jako uzavíratelnou kapsu uvnitř kokpitu na powerbanku.
Až přistanete a budete chtít sedačku složit do batohu, určitě uvítáte také možnost ponechat vário na kokpitu tak, aby bylo chráněno před poškozením při následném transportu. To zajistíte rozepnutím kokpitu a zasunutím jeho přední části s uchyceným váriem dovnitř. Horní část kokpitu je vyztužena polstrováním, která v takto složeném stavu zároveň chrání vaše přístroje.
Jednoduchost vytažení záložního padáku z vnějšího kontejneru má zásadní vliv na výsledek jeho použití. Naopak nechtěné otevření kontejneru při startu či za letu může mít fatální důsledky. Tomu, aby použití záložního padáku bylo jednoduché a přitom bezpečné, věnujeme při vývoji maximální pozornost. Klika záložního padáku je v sedačce CHOGORI uložena v neoprenovém pouzdře a zajištěna dvěma malými magnety. Kontejner je zajištěn nylonovými strunami a jeho úplné rozevření je řešené pomocí zipového systému.
Pro letošní model CHOGORI SPORT jsme kromě jiných vylepšení připravili také odnímatelnou skytexovou kapotáž zadní části sedačky AERO COVER. Lehká odnímalená konstrukce nafukovaná dvěma bočními kapsami, neomezující otevření kontejneru se záložním padákem. Jestli chcete ještě více vytunit aerodynamiku sedačky, tak tohle je jedna z možností…
AERO COVER není součástí standardní dodávky, je potřeba uvést v poznámce objednávky. Cena 3900 Kč.
Kontejner pro uložení tohoto chrániče jsme vyrobili tak, abychom mohli chránič jednoduše vytáhnout a místo něho vložit Spací pytel. Kontejner pak uzavřeme a tím jsme získali obstojnou náhradu za pěnový chránič a ušetřili jsme místo v nákladovém prostoru sedačky.
Tímto řešením ušetříte při vašich leteckých dobrodružstvích dalších 480 g hmotnosti chrániče.
Před chráničem páteře má sedačka CHOGORI také další kapsu – na urino hadičku a trychtýřek. Odkládací prostor můžete ale využít na měkčí vybavení typu náhradní oblečení. Takto naplněná kapsa může také pomoci v tlumení tvrdšího nárazu.
Sedačky CHOGORI vyrábíme ve velikostech S, M, L, XL. Uvedené váhy jsou uvedeny včetně standardních karabin, speed systému, kokonu a karbonové nožní desky. CHOGORI XC je standardně dodávaní včetně profilované karbonové posedové desky. CHOGORI ULTRINO v standardní sestavě tuto desku nemá. I přesto uvádíme různé varianty váhy sedaček, protože karbonovou desku si můžete k CHOGORI ULTRINO doobědnat.
CHOGORI | SPORT S | SPORT M | SPORT L | SPORT XL |
---|---|---|---|---|
Výška závěsů (cm) | 43 | 44 | 45 | 46 |
Šířka sedáku (cm) | 24-31 | 26-33 | 27-34 | 27-35 |
Délka zad (cm) | 60 | 63 | 66 | 69 |
Hloubka sedáku (cm) | 43 | 45 | 47 | 50 |
Objem zádové kapsy (l) | 22 | 24 | 26 | 28 |
Hmotnost komplet (kg) | 3,20 | 3,40 | 3,60 | 3,80 |
Hmotnost bez desky (kg) | 2,99 | 3,17 | 3,36 | 3,55 |
Hmotnost bez desky a chrániče (kg) | 2,51 | 2,69 | 2,86 | 3,55 |
Velmi nám záleží na vašem komfortu a nejlepším možném nastavení CHOGORI. Proto máte možnost objednat sedačku nejen v uvedených velikostech, ale také zvlášť velikost kokonu. Pokud to tedy proporce vašeho těla vyžadují, můžete objednat například sedačku velikosti M/ kokon velikosti S. V poznámce u objednávky prosím uveďte požadovanou kombinaci.
CHOGORI SPORT
Delinova 75
Vnitřní kapsy
Delinova 100
Posedová deska, varianty:
– bez desky
– profilovaný karbon
Cordura Ripstop 160 g/m2
Nožní deska
Karbonová
Kokon
Lycra 210 g/m2
Skytex 38 09017 E25A
Cordura Ripstop 160 g/m2
Popruhy
Polyester 1780 daN
Přezky
Finsterwalder
Možnost připnutí AERO kokonu
Sedačky CHOGORI jsme připravili pro výkonnostní piloty a dobrodruhy, kteří chtějí od paraglidingové sedačky více, než je běžné. Nechte se inspirovat našimi zkušenostmi s létáním v nejvyšších horách světa a využijte jich ke zdolání svých vlastních cílů.
Pouhých 23 gramů, extrémně pevné a plně programovatelné – to je SKY BEAN 2 – El Speedo series.
Na ramenních popruzích levé i pravé strany jsme připravili prostor pro tohoto skvělého pomocníka na termické létání. Můžete ho používat jako hlavní nebo jen záložní vário. S vysokou citlivostí a parádní akustikou budete určitě spokojeni.
Za krásných 2190 Kč si ho můžete pořídit, připnout na ramenní popruh CHOGORI ULTRINO a vyrazit do termiky.
Už jste si někdy všimli, že obal běžného spacáku není přizpůsobený pro transport v paraglidingovém batohu? Že kolem něho zůstává v PG batohu spousta prázdného místa. Že má tvar vhodný spíše pro horolezecký batoh? A dáváte si někdy spacák pod hlavu? Na letišti, v backpackerech, v hostelech, na přistávačce? A co říkáte na jeho tvar? Vyhovuje?
No tak pokud od toho chcete mít klid, zahoďte ten kulatý obal a dejte spacák do El Speedo síťovky. Kromě jeho přizpůsobivosti při balení do batohu a při odpočinku v horizontální poloze tím získáte i materiál pro vyplnění uzapínatelné kapsy chrániče páteře na El Speedo sedačkách CHOGORI a WANAKA. Takže váha dolů a více místa.
El Speedo síťovku dodáváme ke každé El Speedo sedačce CHOGORI a WANAKA.
Spacák jako chránič páteře
Transport a pohodlí pod hlavou
Obal na sedačku
Všem absolventům našich tréninkových programů poskytujeme
Informujte se v El Speedo kanceláři na tel. +420 777 311 661