Stejně, jak se každým rokem posouvají konstrukce padákových kluzáků, tak se u nás v El Speedu posouvá metodika tréninku nestandardních letových režimů. Investujeme nemalé částky do vlastní tréninkové aplikace, která vám dává lepší kontrolu nad vaším tréninkem, investujeme do nového vybavení, investujeme do naší vlastní přípravy.
Stojí za to si udělat čas a zvýšit si úroveň pilotních dovedností.
Dalibor Carbol, El Speedo SIV trenér
Krok za krokem vás při tréninku posouváme k efektivnímu a bezpečnému řízení padákového kluzáku v různých režimech letu. V tréninkovém plánu máme připraveno 24 cvičení, které metodicky navazují jedno na druhé. Zvládnutí předchozího cvičení je základním předpokladem pro bezpečný trénink cvičení následujícího. Při každém cvičení klademe důraz na připravenost pilota a efektivní tempo tréninku.
Studujte s námi techniky aktivní pilotáže a tréninková cvičení v El Speedo SIV přípravě před kurzem. Stačí odeslat přihlášku, zaplatit rezervační zálohu a On-line příprava je vám k dispozici.
S individuálním přístupem volíme tréninkové tempo každého pilota a vše důkladně zapisujeme do El Speedo on-line tréninkové aplikace – Pilot Education System (PES). Tréninkové záznamy navigujícího instruktora vidíte v reálném čase na vašich El Speedo účtech, můžete je okamžitě konzultovat s instruktory při analýze tréninku, nebo se můžete rovnou podívat na video instruktáž ukazující zaznamenané chyby a vysvětlující jak to příště udělat lépe.
Analýza a rozbor situací je nezbytnou součástí programu. Ale záznam tréninkových manévrů do časové osy a precizní hodnocení zkušeného instruktora má význam pro skutečně efektivní trénink, pro případné pokračování na dalších akcích i pro váš osobní rozbor po návratu domů
Každá pilot v našem tréninku musí přesně vědět co trénuje a hlavně proč to trénuje. Na co se má soustředit a kde jsou jaká rizika. SIV přednášky a nácvik na trenažéru mají zásadní vliv na bezpečnost vašeho létání i samotného tréninku.
Pokročilá aktivní pilotáž
Základní principy aktivní pilotáže vyučujeme už od prvních letů Základního výcviku. Ale správně pochopit jednotlivé principy a zvládnout načasování, dynamiku a hloubku pilotních reakcí – bez toho se SIV trénink neobejde.
Řešení a prevence asymetrického zaklopení
Po startu z průseku lesa do bočního větru, při letu v turbulentním prostředí, při ostřejší termice, asymetrické zaklopení se stává a my bychom měli přesně vědět, jak dostat vrchlík pod kontrolu. Nepříjemná vzpomínka na asymetrické zaklopení je nejčastějším důvodem k SIV tréninku. I tento problém je třeba správně pochopit a naučit se ho řešit.
Jak zvládnout čelní zaklopení
Konstruktéři padákových kluzáků se snaží oddálit zaklopení náběžné hrany jak jen to jde. A díky různým druhům různě umístěných výztuh se jim to i daří. Ale jak potom zvládnout rychlé dynamické zaklopení při letu na takto vyztuženém padáku? Probereme se konstrukcemi, jejich vlastnostmi až k optimálním pilotním reakcím.
Let na minimální rychlosti
Rizika letu na minimální rychlosti jsou známé každému pilotovi. Ale jak poznám skutečnou hranici minimální rychlosti? A jaké důsledky bude mít její překročení? A rozhodně je pak dobré vědět, jak z takového problému ven. Protože nejsme z gumy a o zem to docela štípe…
Full stall – restart padákového kluzáku
Pokud pilot zvládá aktivní pilotáž do takové míry, že nedojde k zavlečení vrchlíku do šňůr – kravatě, pak toto poměrně náročné řešení nebude potřebovat. Leda že by se připravoval na trénink akrobacie. Kravatu můžeme řešit několika způsoby, a restart je vhodný na ty složitější situace.
Aktivní užívání Speed systému
Když už si konstruktéři dali tu práci a poskytli nám možnost zrychlení letové rychlosti, je dobré vědět kdy a jak Speed systém používat, na jaké reakce vrchlíku bychom měli být připraveni a jak vzniklé situace řešit. A o tom je tahle část přednášek, na kterou samozřejmě navazuje praktický trénink.
Sestupové a únikové manévry
Umět včas a správně rozeznat situaci vhodnou k “ústupu” – to je cesta jak se v dobré náladě a dobrém zdraví dočkat dalších krásných zážitků při našem paraglidingovém létání. Probereme si všechny možnosti řešení, postupy jejich bezpečného provedení a hurá do vzduchu…
Příprava před tréninkem
SIV trénink patří k bezpečnostně i organizačně náročným službám, proto si nejprve jasně popíšeme, jaké bezpečnostní pravidla budeme dodržovat, jak se používá záchranný systém, jak se zachází s automatickou vestou a jak co celé zvládnout bez zbytečného riskování.
Profesionální natáčení na 4K kameru pro následnou analýzu tréninku je součástí našeho SIV IDRO tréninku. Na konci kurzu od nás dostanete vaše kompletní záznamy.
Ale jestli chcete skutečně důkladný rozbor SIV instruktorem navíc nahraný do zvláštního video-souboru objednejte si Osobní video-analýzu. Vyberte si 5 vašich tréninkových cvičení a my vám do 3 dnů zpracujeme, nahrajeme a předáme důkladnou analýzu vašich reakcí při těchto manévrech s návrhem optimálních reakcí a postupů.
Cena osobní video-analýzy: 990 Kč
Cena: 11900 Kč
(Absolventům našich kurzů poskytujeme Absolventské slevy https://elspeedo.cz/kurzy-paraglidingu/absolventsky-program/ .)
Ke kurzu si můžete přiobjednat:
Průběh kurzu
První den kurzu máme sraz v 9:00 v určeném kempu. Ubytujeme se, připravíme mobilní učebnu a začínáme teoretickou přípravou pro první tréninkový den. Pak následuje nácvik manévrů na závěsném trenažéru. V závěru na trenažéru prověřujeme záchranný systém každého pilota, v případě potřeby opravujeme uložení záložního padáku nebo případně přebalujeme špatně servisovaný záložní padák.
Na SIV trénink je potřeba jet s již přebaleným záložním padákem, pokud máte jeden záložní, vezměte ho s sebou, může se hodit. Pokud máte sedačku s kokonem a jednu záložní bez kokonu, vezměte ji také s sebou první full stally jsou jednodušší se sedačkou bez kokonů. A také ultralehké sedačky nejsou pro SIV trénink příliš vhodné.
Počínaje druhým dnem začínáme s praktickým tréninkem nad vodou, k dispozici máme následující 3 tréninkové dny, běžně létáme 2-3 lety denně. Jeden náhradní den máme pro případ zhoršeného počasí. Počítejte s tím, že trénink na Lago di Idru je zpravidla možný jen v dopoledních hodinách a tak budeme vstávat poměrně brzy abychom se vyhnuli nežádoucímu zesilujícímu proudění.
Závěrečný let můžete využít k tréninku nebo k odhození záložního padáku po drženém asymetrickém zaklopení.
Vývozy na startoviště
Vývozy organizujeme ve spolupráci s místní dopravní firmou, cena bývá pod 15 EUR za vývoz.
Na SIV IDRO trénink se těší El Speedo SIV tým:
Dalibor Carbol – přednášející a navigátor
Slávek Tmej – přednášející a navigátor
Jan Krištůfek – startující instruktor a Akro trenér
Michal Krause – kameraman a střihač
Typy kruzů rozdělené do 5ti základních výkonnostních kategorií mají zásadní vliv na sjednocení pilotní výkonnosti účastníků a následný nejefektivnější progres vaší výuky. A čím více umíte, tím méně platíte – to je fér, ne?