Gratulujeme k úspěšnému zvládnutí základního paraglidingového výcviku!

Pro legální létání je potřeba získat Pilotní licenci a tak jsme ti připravili jednoduchý postup jak na to. Postupuj podle instrukcí a brzy se můžeš těšit na Pilotní licenci…

Pilotní průkaz v ČR vydává Letecké amatérská asociace ČR na základě vyplněného a inspektorem provozu paraglidingu potvrzeného Osobního listu. Ale před jeho odesláním je třeba znova vše zkontrolovat, aby nedošlo ke zbytečném komplikacím a zdržení.

Osobní list musí mít správně vyplněnou hlavičku s informacemi o budoucím pilotovi, přiřazené číslo pilotního průkazu, ještě na přední straně musí mít vyplněny údaje o teoretické a praktické zkoušce včetně data, hodnocení, podpisu inspektora a inspektorského razítka. Na zadní straně musí být vyplněny odtrénované úlohy a jejich dokončení a samozřejmě také teoretická příprava. Tyto musí být s konkrétním datem potvrzeny jak podpisem instruktora, tak i podpisem žáka. To je nutné a často se tam zapomenutá nepodepsaná políčka nacházejí. Na a dole musí být také uvedena jména instruktorů na kurzu a jejich podpisy. Lékařská prohlídka je poznačena buď rovnou na Osobní list nebo na zvláštní dokument – ten by musel být k Osobnímu listu přiložen. Zkontroluj to, pokud něco chybí, kontaktujte El Speedo kancelář a společně vymyslíme, jak to napravit.

Pokud je vše v pořádku, udělejte si fotkou na mobil či skenem do počítače zálohu Osobního listu, ať máme zálohu, se kterou vyřešíme problém, pokud by se Osobní list na cestě do LAA ČR někde zatoulal. Pozor! Platnost osobního listu je 90 dnů od závěrečné praktické zkoušky.

Tohle bude fotka na pilotním průkazu, tak ať to má úroveň! Barevná fotografie pasového formátu – obdélník 3,5 x 4,5 cm. Vzdálenost horního okraje od hlavy musí být minimálně 2 mm.

Vzdálenost od očí k bradě musí být minimálně 13 mm. Vytištěná musí být vzadu čitelně označena celým jménem.

Lepší je poslat digitální (.jpg) podobu fotografie e-mailem na Ivu Klepišovou – klepisova@laacr.cz , která má na starosti vydávání Pilotních průkazů.

Platba Letecké amatérské asociaci za vydání nového Pilotního průkazu je 2100 Kč (osoby, které nejsou občany ČR plus příplatek 600 Kč) a můžete ji provést několika způsoby:

a) nejlépe převodem z bankovního účtu – číslo účtu LAA ČR: 2800066859/2010, konstantní symbol: 0308, variabilní symbol: rodné číslo (u fyz. osoby) nebo IČO (práv. os.), zpráva pro příjemce: jméno a příjmení pilota,

b) hotově v sídle LAA ČR. Pozor! Platební karty nejsou přijímány,

c) poštovní poukázkou typu C (hotově na poště -> na adresu LAA ČR: Letecká amatérská asociace ČR, Ke Kablu 289, 102 00 Praha 10).

Takže Osobní list, lékařskou prohlídku (pokud není přímo na Osobním listu), podepsanou fotku a potvrzení o zaplacení do obálky s adresou LAA ČR, kterou jste u nás dostali (Letecká amatérská asociace ČR, Ke Kablu 289, 102 00 Praha 10) a šup s tím na poštu.

A nebo rychleji, lépe a elegantněji:
LAA ČR prosí, abys mohl/a co nejdříve létat, vytvoř si, pokud možno, hned účet na www.laacr.cz v oddíle MOJE LAA (přihlášení), nebo rovnou klikni na tento odkaz, což bude v podstatě karta pilota (pro vydání piloťáku není potřeba být členem LAA ČR – platit členské příspěvky – to budeš potřebovat, až když si tam třeba budeš chtít pořídit pojištění) a tam doplň především trvalou a také korespondenční adresu (pokud je jiná než trvalá), aby hotový piloťák odeslali na správné místo. Do svého účtu na sprava.laacr.cz si můžeš pak nahrát i svoji fotografii, která bude použita na pilotní průkaz.

Osobní list (kvalitně) oscanovaný/vyfocený spolu s dokladovou fotografií (v .JPG), případně s extra lékařským potvrzením a potvrzením o zaplacení poplatku za vystavení pošli na e-mail: klepisova@laacr.cz

Bude trvat asi 1-2 týdny a licence přijde poštou na tvou korespondenční adresu. Nemusíš čekat na originál a můžeš létat s elektronickým obrazem pilotního průkazu, který si na internetovém LAA ČR účtu stáhneš v .pdf třeba do mobilu.

Pokud míváš cestu kolem, můžeš se pro licenci, po předchozí telefonické domluvě, zastavit přímo v Praze na adrese LAA ČR.

Uvidíme se na kopci…

Máš s paraglidingem plán?

Super, dej nám vědět a my se ti v něm pokusíme pomoci.

Chceš létat a přemýšlíš jako cestou se po kurzu vydat?

Tak pro tuto situaci jsme připravili několik návrhů, jak tréninkově postupovat…

Co třeba takhle:

Zajímá mně Evropa, jezdím se stanem nebo s kemprem, asi bych chtěl trochu časovou flexibilitu, ale rozhodně bych se chtěl naučit tolik, ať si můžu na podzim prohlédnout Alpy ze vzduchu…

Tak to je docela reálná věc. Program HAWK je na začátek ideální, za málo peněz hodně muziky, protože se pod dohledem instruktorů rozlétáš u nás v Beskydech. Přijedeš dvakrát, třikrát, ale klidně i častěji, napíšeš do skupiny dotaz, instruktoři ti odpoví kde zrovna budeme létat nebo co budeme dělat, ty se rozhoduješ jestli a kdy, je to dost flexibilní.

No a postupně se připravuješ na tu parádu, která tě v říjnu čeká v Dolomitech nebo v Andaluzii. Tyhle dvě destinace potřebují předchozí trénink a tak bych určitě létání v WAWKu nepodceňoval. Možná bych ještě zvážil tréninkový program WINGOVER – ten ti dodá důležitou jistotu v pilotáži v náročnějších podmínkách.

Tohle je varianta s parádním poměrem cena/výkon – jak už za první rok po kurzu zažít skutečně zajímavý progres a polety v krásných místech…

Nebo spíše takhle?

Jsem trochu náročnější, jsem zvyklý cestovat, asi jsem i ochotný jeden rok vyměnit dovolenou na lyžích za paraglidingovou dovolenou v exotické Kostarice. Ale chtěl bych to mít dobře zajištěné – nejlépe s instruktory na startu i přistání, podobně jako při Základním výcviku. Přemýšlím, že bych tam vzal i doprovod. 

Tomu rozumím, když je člověk zvyklý intenzivně pracovat a pak taky intenzivně odpočívat. Ale je potřeba to nějak naplánovat, dát si konkrétní termíny a pak to dává smysl.

WINGOVER ti dá základ a jistotu v pilotáži v náročnějších podmínkách. Alpské pokurzovky – to je 6 dní paraglidingového létání v termice a stahování v jednodušších alpských lokalitách. Super rozlétání a motivace na zimní exotický výlet.

Tím je kostarický SKYWANDER Tropical. 18 dní, z toho 10 letecký trénink a 8 dní n cestování s průvodcem. Tohle je parádní cílovka předchozího tréninku. Létání klídek, příroda, klídek, cestování, klídek… V pravidelných intervalech.

Tohle je ambiciózní, ale docela reálná varianta:

Jsem zaměřený více na výkon, když už se do něčeho dám, tak to chci pokud možno naplno. Líbí se mi přelety v horách, chybí to vidět, chci to zažít, chci se posouvat dál. Bezpečně, ale efektivně.

Super, se srdcem sportovce jde trénink zajímavou dynamikou dopředu. Ale je třeba nepřeskakovat, postupovat krok za krokem.

Základ je si udělat prostor na to, že chceš nalétat za sezónu okolo 70ti hodin a více. V Beskydech, v Krkonoších, v Rakousku, v Itálii, Slovinsku – tam všude jsou fajn dostupné terény, stačí se jenom zeptat.

Určitě chceš jít do tréninku aktivní pilotáže – a to je program WINGOVER nebo SIV IDRO. To ti dá jasnou představu o tom, co tvůj padák dělá v různých režimech a jak ho řídit, aby to bylo bezpečné.

No a pak už začít objíždět postupně alpské terény, třeba s naším programem Alpský trénink, a získávat tak cenné zkušenosti z místních podmínek. Postupně tyto zkušenosti propojovat a navazovat je na sebe tak, aby z nich vznikaly letové tratě.

Možná je také táto varianta:

Moc se mi na Flight Parku Javorový líbilo. Vlastně si dokážu představit, že bych tady trávil více času, létal, asi by mi nevadilo se i zapojit do práce, kterou tam instruktoři provádějí. Prostě mám čas a hledám způsob, jak létat častěji a jak to skloubit, aby to bylo ve fajn atmosféře, pokud možno s nízkými náklady. 

Takhle u nás vznikla většina z El Speedo instruktorů. Takže s tím máme dost zkušeností a hlavně víme, že je to reálné. Ubytování se dá domluvit na pokojích nebo v kempu, ceny se dají řešit zápočtem z odvedenou práci ve Flight Parku Javorový, Základní výcvik běží kontinuálně každý týden, takže program HAWK má najednou brutálně hodně možností k tréninku.

No a další rok se třeba budeme domlouvat na roli Asistenta na kurzech, který už má, jakožto člen El Speedo týmu, přístup k tréninkovým produktům a k vybavení výrazně jednodušší.

Takže ano, dej nám vědět a pojďme se o tom bavit. Protože takhle se myšlenka volného létání předává z generace na generaci :o).

Náš systém je dostatečně liberální a záleží hlavně na osobním pocitu a možnostech pilota. Kdyby bylo potřeba, neváhej nás kontaktovat na +420 777 311 661 nebo info@elspeedo.cz.

My jsme v El Speedu na trénink připraveni a budeme se těšit na viděnou.

El Speedo – náskok díky přístupu…

Jak s výběrem vybavení?

Pilotní licence je důležitá, ale do vzduchu tě nevznese. Proto jsme připravili také praktické informace, jak na nákup paraglidingového vybavení…

Je jasné, že investovat finance do nového vybavení – na to je třeba mít nějaký plán. O tréninkovém plánu se dozvíš níže. Teď pojďme na vybavení k tvému plánu. Naše výrobní produkce je přímo nastavená pro absolventy Základního výcviku a jejich kvalitní a bezpečný vstup do létání. Takže co doporučujeme?

Varianta A

PK BOBBY (EN A) super bezpečná a zároveň dost pohodlná varianta, je to PK na první 2-3 roky, pak se budeš rozhodovat, jestli a do jaké kategorie PK budeš přestupovat. Ale dá ti to parádní základ na kluzáku, který mimochodem znáš z našeho Základního výcviku. Po tom, co ti tento kluzák v začátcích dobře poslouží, tak půjde dobře prodat dalším novým absolventům v rámci bazarového prodeje. A jestli jde o naše výrobky, tak to je velký benefit El Speedo padáků do budoucna, protože o tuhle záležitost se nebudeš muset starat. Koukni zde: El Speedo BOBBY 

Varianta B

PK BOWIE (EN B) nová moderní konstrukce střední třídy – super kluzák pro ambicióznější piloty po Základním výcviku, s tímhle kluzákem budete spokojeni několik dalších let a dlouho se budete rozhodovat, jestli a kdy ho vlastně měnit. Protože jeho letové vlastnosti jsou parádní. A i když se pak rozhodneš k prodeji, platí stejné pozitivum – BOWIE půjde snadno prodat dalším novým absolventům v rámci EL Speedo bazarového prodeje. Stejně tak jak. tomu bylo, jak a ještě ještě dlouho bude v případě předchozího kluzáku FREDDIE 2. BOWIE právě prochází certifikačním řízením, brzy se objeví i v naší webové nabídce.

Další vybavení

Sedačka WANAKA nebo FUERTA – obě jsou lehoučké a celkově odladěné, rozdíl je ve vybavenosti a pocitu pilota. Každý máme trochu jinou stavbu těla a je dobré si obě vyzkoušet. WANAKA je dělaná primárně do sedu a polosedu, má navíc profilovanou karbonovou desku a několik různě umístěných kapes. FUERTA je také primárně do sedu a polosedu, ale místo karbonové desky má pevnější vycpávku a lépe tak obepíná spíše štíhlejší postavy a při použití RELAX baru na nohou velmi věrohodně navozuje pocit stejný, jaký má pilot při letu v kokonové sedačce typu “hamaka” – tedy bez pevné posedové desky. Koukni zde: WANAKA a FUERTA

– Záložní padák RSQ – tady už dnes jasně preferujeme čtvercovou konstrukci, rychleji se otevírá, rychleji se stabiulizuje, na okrajích částečně vztlakuje, takže nepotřebuje tak velkou plochu vrchlíku, i to má vliv na velmi nízké váze. Výhodou je také to, že životnost El Speedo záložních padáků nelimitujeme 10ti lety od výroby, ale naše záložní padáky pravidelně kontrolujeme a učíme vás je balit, skladovat, ošetřovat a životnost tak může být výrazně delší, klidně i dvojnásobná. Koukni zde: El Speedo záložní padáky


Vše další najdete na webu:
https://elspeedo.cz/vybaveni/

Zeptejte svého instruktora nebo volejte rovnou do El Speedo kanceláře: 777 311 661

Když chce někdo vyměnit El Speedo kluzák za jiný model nebo ho prostě prodat, tak se objeví u našeho technika, zkontrolujeme ho, opravíme potřebné a nastavíme férovou cenu. Informuj se o aktuální nabídce starších PK přímo v El Speedo kanceláři.

Jestli jde o určení optimální ceny použitého PK, používáme tuto kalkulačku: https://elspeedo.cz/kalkulacka-ceny-starsiho-padaku/

Nabídka starších padáků je široká a to jak ve smyslu výkonu a letových vlastností, tak ve smyslu úrovně opotřebení. Proto vždy doporučujeme zavolat instruktorovi, který tě trénoval, a poradit se s ním o vhodnosti toho či onoho modelu.

Padák jen na loučky?

No a jestli přemýšlíš nad nákupem staršího vybavení jen pro trénink křížových startů a rozlétání, tak to pro tebe máme naši standardní El Speedo nabídku: neutrácejte zbytečně za staré vybavení na loučku. To ti půjčíme my a zdarma.

Strategickou pozicí našeho Flight Parku Javorový přímo u přistávací a tréninkové plochy pod Javorovým jsme získali také nové využití pro starší školní padáky, které už do výuky zapojovat nechceme. Tyto starší padáky dáváme k dispozici vám všem, kteří jste si u nás koupili nebo teprve koupíte nové El Speedo vybavení.

Je to pro váš trénink křížových startů a groundhandlingu, pro ušetření vašich vlastních nových El Speedo padáků, pro ještě další využití našich starších školních padáků a mimo jiné také jako drobné poděkování za vaši důvěru při výběru El Speedo vybavení.

Jak to funguje? Už nyní pro vás máme připraveno několik padákových vrchlíků různých rozměrů na pozemní trénink. Přijdete si k nám na Javorový zalétat, přistanete a jestli bude trochu pofukovat, tak si zabalíte jenom svůj vrchlík a pro náš tréninkový si zajdete do skladu starších padáků po terasou za hlavní budovou. A po tréninku zase padák vrátíte na své místo.

To by šlo, ne? Už jste se někde ve světě setkali s takovou nabídkou? Tak o ní řekněte svým známým, protože tohle má přidanou hodnotu, kterou jen tak nenajdete.

Počasí je u nás na létání zatím docela střídavé, ale to nic nemění na tom, že beskydská paraglidingová sezóna jede! U nás už trénujeme nové piloty na letos čtvrtém základním kurzu a vzhledem ke zvýšenému zájmu o naše nové i školní vybavení a také proto, že už jsme se nastálo zabydleli ve Flight Parku Javorový, připravili jsme také nové schéma naší půjčovny a test centra.

Starší formát pro půjčovné k El Speedo kurzům a programu HAWK zůstal, stejně tak jsme nijak nezasahovali ani do půjčovného pro létání pod dohledem instruktora.

Nově jsme však změnili podmínky pro bezplatné užívání našeho Test centra a přidali jsme také možnost testovat i naše sedačky.

Zcela nová je tady služba paraglidingové půjčovny padáku, sedaček, záložních padáků či dalšího vybavení a to kdekoliv a na libovolnou dobu. Pokud máte návrh na nějakou zajímavou individuální akci, určitě vám budeme připraveni nabídnout také zajímavé individuální podmínky. 

Odkaz na půjčovnu naleznete v horním menu Vybavení nebo přímo zde: https://elspeedo.cz/pujcovna-2/

Máte dotaz?

Zrovna někde lítáme, ale pokud nám chcete zanechat vzkaz, napište nám! :)

0

Začněte psát a klikněte Enter