SINGLE SKIN

První česká škola létání na jedno-potahových padákových kluzácích

Tahle myšlenka je příliš lákavá na to, abychom si s ní trochu pohráli a nechali ji jen tak být. Je lehoučká, inspirující, motivující, provoněná poetikou hor a létání. Je tu cesta, pro kterou myšlenka dozrála – SINGLE SKIN.

  • 5 dní tréninku a školení + 2 náhradní tréninkové dny pro případ zhoršeného počasí
  • max 4 studenti
  • pěšky na kopce, letem dolů
  • závěrečné lety z několika beskydských vrcholů

Cena: 8900 Kč

V ceně je zapůjčení kompletního vybavení, teoretická příprava, praktický výcvik.

Pro koho je základní výcvik vhodný?

Tento kurz je vhodný pro úplné začátečníky, pro absolventy základních kurzů paraglidingu i pro pokročilé piloty paraglidingu – pro kohokoliv, kdo chce z kopců létat na lehoučkém, malém, jedno-potahovém křídle. A bavit se nejen jeho extrémně nízkou váhou okolo 2 kg, ale také velmi jednoduchým startem, stabilním letem a snadným ovládáním.

Milovníci hor, cestovatelé, běžci, skialpinisti, horolezci – pro vás a pro mnoho dalších aktivně žijících lidí je létání na lehoučkých jedno-potahových padákových kluzácích jako ušité. A jestli jste v situaci, že chcete shodit trochu váhy, tak pamatujte, že se SINGLE SKINEM se dá hubnout i zábavně – třeba výšlapem na kopec a příjemným letem dolů.

Úplným začátečníkům nabízíme také přeškolení na standardní dvouplášťový paraglidingový kluzák a získání pilotní licence PILOT. Délka přeškolení závisí na schopnostech pilota a jeden tréninkový den pro přeškolení stojí 1500 Kč. V této ceně je zapůjčení vybavení, teoretická a praktická příprava i samotné přezkoušení inspektorem letového provozu ČR v závěru kurzu.

Učíme se, trénujeme i bydlíme přímo v paraglidingovém centru

Flight Park Javorový

To je naše domovské stanoviště, v ČR jediné svého druhu. S našim privátním startovištěm, velkou přistávací plochou, přímo vedle ní centrální budova Flight Parku Javorový s ubytováním pro účastníky našich kurzů i ostatních pilotů, barem, stanovým kempem, hamaka kempem, klimatizovanou učebnou, půjčovnou a servisem paraglidingového vybavení.

Co je obsahem základního výcviku školy

SINGLE SKIN?

Naučíš se:

  • gesta a způsoby navigace,
  • předletovou přípravu pro jedno-potahový padákový kluzák,
  • pohyby a postupy pro ustavení vrchlíku do letové polohy,
  • vzlétnout a řídit let,
  • způsoby zatáčení a volbu vhodné trajektorie letu ve 3D,
  • přistávat do určeného sektoru.

Při výkladech pochopíš:

  • proč a jak létáme,
  • konstrukci a životnosti materiálů padákových kluzáků,
  • jak proudí vzduch a jaký to ma vliv na let,
  • jak správně vytvářet letový plán,
  • rozhodovací schéma bezpečné výšky pilota,
  • proč a jak posuzovat letové počasí,
  • možnosti použití jedno-plášťových padákových kluzáků (horská turistika, skialpinismus, horolezectví, horský běh, cestování).

A mnoho dalšího…

Od začátku mého létání na paraglidingových padácích jsem sledoval silnou diskuzi směřující ke skutečně lehkém a skladnému vybavení, které by na zádech nepřekáželo, netížilo a dalo šanci tiše a jednoduše létat nad krásnou přírodou. A rok 2020 byl pro mě v tomto tématu zlomovým. Nové technologie single skinu významně překročily hranici mezi zajímavým leteckým výstřelkem a funkční dostupnou konstrukcí s vysokou užitnou hodnotou.

Proto jsem založil školu SINGLE SKIN, ve které vyvažuji nadšení k pohybu v horách s láskou k létání. S maximální lehkostí a krásou, kterou nabízí El Speedo paraglidingová metodika výuky a moderní jedno-potahová konstrukce padákového kluzáku.

Přijďte si to k nám vyzkoušet, stojí to za to.

Dalibor Carbol

Co technologie single skinu nabízí?

Jedno-potahový padákový kluzák vznikl na základě mnohaleté zkušenosti s výrobou paraglidingových kluzáků a kitingových tažných padáků. Podobně jako vznikly dnes velmi oblíbené skialpy vedle sjezdových lyží nebo parádně odpružená sjezdová kola vedle standardních MTB. A to proto, že takové nové technologie umožňují zásadně nový pohyb a nové využití.

Nečekaně snadný start

Jedno-potahová konstrukce padákového kluzáku vykazuje výrazně snadnější ustavení do letové polohy než standardní dvou-plášťová konstrukce. To je dáno především faktem, že na ní nejsou žádné komory, které by bylo potřeba proudem vzduchu nafouknout. Při rozběhu se vzduch opře do horního potahu a vrchlík vyklouzne nad hlavu do letové polohy. Díky nízké váze a charakteristické aerodynamice single skinu nemá vrchlík větší setrvačnost po vytěžení do letové polohy a ochotněji čeká nad hlavou na další pohyb pilota v rozběhu.

Ve vzduchu bezpečnější a zábavnější

Obtékání leteckého profilu u jedno-potahové konstrukce vykazuje překvapivě vysokou míru odolnosti na čelní zaklopení náběžné hrany. A to až takovou, že náběžné hlava se při úmyslném stahování pilotem sama pouze znatelně deformuje, ale nedochází k jejímu zaklopení. Přičemž vliv na změnu směru letu je jen nepatrný a na předozadní kyvy žádný. Řízení single skinu je doslova zábavné, přenos pilotních reakcí na odtokovou hranu je trochu jiný než u paraglidingového padáku, ale dostatečně přesné na o, aby vrchlík bělal přesně to, co od něho pilot očekává.

Přesné a zvláště pro začátečníky bezpečnější přistání

Menší rozsah rychlostí – tedy rozdíl maximální a minimální možné rychlosti letu je u jedno-potahových konstrukcí pro letový výkon spíše horší vlastností. Ale jestli jde o přistání, tak menší rozsah rychlostí výrazně napomáhá k lepší kontrole sestupové trajektorie před přistáním. Snižuje možnost nechtěných předozadních kyvů způsobené nevhodnými zásahy do řízení, snižuje riziko tvrdého přistání v takovém kyvu a tedy snižuje rizika úrazů při přistání.

Bezkonkurenční snížení váhy a zlepšení skladnosti celého vybavení

Zjednodušeně lze tedy říct, že ve srovnání s klasickou dvou-potahovou konstrukcí, má jedno-potahová konstrukce jisté omezení rozsahu letových rychlostí, ale zase výrazně větší toleranci k symetrickému či asymetrickému zaklopení náběžné hrany. Se svou váhou kolem 2 kg, poloviční skladností a rychlosti v přípravě před letem i sbalení po přistání je však jedno-potahová prostě bezkonkurenční. Tak lehké a skladné “letadlo” jinde nenajdeš. SINGLE SKIN!

Co u nás znamená Základní výcvik?

Využijte nejlepšího způsobu postupné výuky, kterým v našich střediscích připravujeme nové piloty. S vaším časem zacházíme efektivně na kurzu i mimo něj – a to chcete :o). V ceně SINGLE SKIN Základního výcviku získáváte:

  • On-line příprava před kurzem

    Platbou 990 Kč za roční e-learningový účet STUDENT získáváte přístup do on-line příprava před výcvikem. Tato platba je zároveň rezervačním poplatkem, o který se doplatek za výcvik snižuje.

  • Základní výcvk SINGLE SKIN

    Intenzivní školení a trénink s našimi instruktory. Každý den se připravujeme na letová cvičení, postupně vás vedeme k samostatnému volnému létání.

  • PILOT EDUCATION SYSTEM

    Vaše tréninková cvičení, možné chyby i úspěšná provedení zaznamenáváme v reálném čase do naši výukové mobilní aplikace a na vašem osobním účtu máte tyto zápisy stále k dispozici.

  • Létání pod dohledem instruktora

    Na letových terénech jsem každý letový den. Chcete pomoci v průběhu letového dne? Naladíme vám vysílačku na naši tréninkovou frekvenci a naši instruktoři vám rádi pomohou.

STUDENT ON-LINE

– užívejte roční on-line výuky také k Základnímu výcviku SINGLE SKIN

On-line výuka se pro vás stane zajímavým studijním materiálem po celý následující rok, protože součástí ceny Základního výcviku SINGLE SKIN je také roční aktivace uživatelského účtu STUDENT v hodnotě 990 Kč.

K dispozici máte nadstavbové články, obrázky, animace, výuková videa i efektivní On-line přípravu na pilotní licenci PILOT.

A co dál? Cestujte a létejte s námi po celém světě…

Česká Republika, Slovensko, Polsko, Rakousko, Francie, Španělsko, Itálie, Slovinsko, Švýcarsko, Rumunsko, Bulharsko, Norsko, Albánie, ale také Kyrgyzstán, Argentina, Kolumbie, Chile, Kostarika, Nepál či Nový Zéland – to všechno jsou naše oblíbené paraglidingové destinace. Na všech těchto místech s El Speedo týmem připravujeme výukové i expediční akce.

Máte dotaz?

Zrovna někde lítáme, ale pokud nám chcete zanechat vzkaz, napište nám! :)

0

Začněte psát a klikněte Enter