Tahle myšlenka je příliš lákavá na to, abychom si s ní trochu pohráli a nechali ji jen tak být. Je lehoučká, inspirující, motivující, provoněná poetikou hor a létání. Je tu cesta, pro kterou myšlenka dozrála – SINGLE SKIN.
V ceně je zapůjčení kompletního vybavení, teoretická příprava, praktický výcvik.
Tento kurz je vhodný pro úplné začátečníky, pro absolventy základních kurzů paraglidingu i pro pokročilé piloty paraglidingu – pro kohokoliv, kdo chce z kopců létat na lehoučkém, malém, jedno-potahovém křídle. A bavit se nejen jeho extrémně nízkou váhou okolo 2 kg, ale také velmi jednoduchým startem, stabilním letem a snadným ovládáním.
Milovníci hor, cestovatelé, běžci, skialpinisti, horolezci – pro vás a pro mnoho dalších aktivně žijících lidí je létání na lehoučkých jedno-potahových padákových kluzácích jako ušité. A jestli jste v situaci, že chcete shodit trochu váhy, tak pamatujte, že se SINGLE SKINEM se dá hubnout i zábavně – třeba výšlapem na kopec a příjemným letem dolů.
Úplným začátečníkům nabízíme také přeškolení na standardní dvouplášťový paraglidingový kluzák a získání pilotní licence PILOT. Délka přeškolení závisí na schopnostech pilota a jeden tréninkový den pro přeškolení stojí 1990 Kč. V této ceně je zapůjčení vybavení, teoretická a praktická příprava i samotné přezkoušení inspektorem letového provozu ČR v závěru kurzu.
Učíme se, trénujeme i bydlíme přímo v paraglidingovém centru
To je naše domovské stanoviště, v ČR jediné svého druhu. S našim privátním startovištěm, velkou přistávací plochou, přímo vedle ní centrální budova Flight Parku Javorový s ubytováním pro účastníky našich kurzů i ostatních pilotů, barem, stanovým kempem, hamaka kempem, klimatizovanou učebnou, půjčovnou a servisem paraglidingového vybavení.
A mnoho dalšího…
Od začátku mého létání na paraglidingových padácích jsem sledoval silnou diskuzi směřující ke skutečně lehkému a skladnému vybavení, které by na zádech nepřekáželo, netížilo a dalo šanci tiše a jednoduše létat nad krásnou přírodou. A rok 2020 byl pro mě v tomto tématu zlomovým. Nové technologie single skinu významně překročily hranici mezi zajímavým leteckým výstřelkem a funkční dostupnou konstrukcí s vysokou užitnou hodnotou.
Proto jsem založil školu SINGLE SKIN, ve které vyvažuji nadšení k pohybu v horách s láskou k létání. S maximální lehkostí a krásou, kterou nabízí El Speedo metodika výuky a moderní jedno-potahová konstrukce kluzáku.
Přijďte si to k nám vyzkoušet, stojí to za to.
Dalibor Carbol
Jedno-potahový kluzák vznikl na základě mnohaleté zkušenosti s výrobou paraglidingových kluzáků a kitingových tažných padáků. Podobně jako vznikly dnes velmi oblíbené skialpy vedle sjezdových lyží nebo parádně odpružená sjezdová kola vedle standardních MTB. A to proto, že takové nové technologie umožňují zásadně nový pohyb a nové využití.
Jedno-potahová konstrukce kluzáku vykazuje výrazně snadnější ustavení do letové polohy než standardní dvou-plášťová konstrukce. To je dáno především faktem, že na ní nejsou žádné komory, které by bylo potřeba proudem vzduchu nafouknout. Při rozběhu se vzduch opře do horního potahu a vrchlík vyklouzne nad hlavu do letové polohy. Díky nízké váze a charakteristické aerodynamice single skinu nemá vrchlík větší setrvačnost po vytažení do letové polohy a ochotněji čeká nad hlavou na další pohyb pilota v rozběhu.
Obtékání leteckého profilu u jedno-potahové konstrukce vykazuje překvapivě vysokou míru odolnosti na čelní zaklopení náběžné hrany. A to až takovou, že náběžná hrana se při úmyslném stahování pilotem sama pouze znatelně deformuje, ale nedochází k jejímu zaklopení. Přičemž vliv na změnu směru letu je jen nepatrný a na předozadní kyvy žádný. Řízení single skinu je doslova zábavné, přenos pilotních reakcí na odtokovou hranu je trochu jiný než u paraglidingového padáku, ale dostatečně přesný na to, aby vrchlík dělal přesně to, co od něho pilot očekává.
Menší rozsah rychlostí – tedy rozdíl maximální a minimální možné rychlosti letu je u jedno-potahových konstrukcí pro letový výkon spíše horší vlastností. Ale jestli jde o přistání, tak menší rozsah rychlostí výrazně napomáhá k lepší kontrole sestupové trajektorie před přistáním. Snižuje možnost nechtěných předozadních kyvů způsobené nevhodnými zásahy do řízení, snižuje riziko tvrdého přistání v takovém kyvu a tedy snižuje rizika úrazů při přistání.
Zjednodušeně lze tedy říct, že ve srovnání s klasickou dvou-potahovou konstrukcí, má jedno-potahová konstrukce jisté omezení rozsahu letových rychlostí, ale zase výrazně větší toleranci k symetrickému či asymetrickému zaklopení náběžné hrany. Se svou váhou kolem 2 kg, poloviční skladností a rychlosti v přípravě před letem i sbalení po přistání je však jedno-potahová prostě bezkonkurenční. Tak lehké a skladné “letadlo” jinde nenajdeš. SINGLE SKIN!
Využijte nejlepšího způsobu postupné výuky, kterým v našich střediscích připravujeme nové piloty. S vaším časem zacházíme efektivně na kurzu i mimo něj – a to chcete :o). V ceně SINGLE SKIN Základního výcviku získáváte:
Platbou 990 Kč za roční e-learningový účet STUDENT získáváte přístup do on-line příprava před výcvikem. Tato platba je zároveň rezervačním poplatkem, o který se doplatek za výcvik snižuje.
Intenzivní školení a trénink s našimi instruktory. Každý den se připravujeme na letová cvičení, postupně vás vedeme k samostatnému volnému létání.
Vaše tréninková cvičení, možné chyby i úspěšná provedení zaznamenáváme v reálném čase do naši výukové mobilní aplikace a na vašem osobním účtu máte tyto zápisy stále k dispozici.
Na letových terénech jsem každý letový den. Chcete pomoci v průběhu letového dne? Naladíme vám vysílačku na naši tréninkovou frekvenci a naši instruktoři vám rádi pomohou.
On-line výuka se pro vás stane zajímavým studijním materiálem po celý následující rok, protože součástí ceny Základního výcviku SINGLE SKIN je také roční aktivace uživatelského účtu STUDENT v hodnotě 990 Kč.
K dispozici máte nadstavbové články, obrázky, animace, výuková videa i efektivní On-line přípravu na pilotní licenci PILOT.
Česká Republika, Slovensko, Polsko, Rakousko, Francie, Španělsko, Itálie, Slovinsko, Švýcarsko, Rumunsko, Bulharsko, Norsko, Albánie, ale také Kyrgyzstán, Argentina, Kolumbie, Chile, Kostarika, Nepál či Nový Zéland – to všechno jsou naše oblíbené paraglidingové destinace. Na všech těchto místech s El Speedo týmem připravujeme výukové i expediční akce.